Linka 710
Spojení měst Heřmanův Městec, Chrudim a Čáslav zajišťuje páteřní linka 710. Linka je provozována v pracovní dny v intervalu 60 minut v období přepravních špiček a 120 minut v době sedla. Časové polohy jednotlivých spojů jsou přizpůsobeny návaznostem na vlaky linky R9 v Čáslavi pro spojení ve/ze směru Kutná Hora, Kolín a Praha. V případě zpoždění vlaků vyčkají autobusy jejich opožděného příjezdu max. 10 minut. Odpoledne jsou rovněž zavedeny návaznosti ze směru Kutná Hora od linky 381.
V obci Vrdy je vytvořen přestupní bod na linky 782 a 784 ve směru Horka I a Kutná Hora (v obou směrech).
Na lince budou zavedeny tarifní přesahy, kde tarif PID bude platit v trase Čáslav – Heřmanův Městec a tarif IREDO v celé trase Čáslav – Chrudim.
Linky 782 a 784
Linka 784 zajišťuje přímé spojení Kutné Hory s obcemi Nové Dvory, Svatý Mikuláš, Kobylnice, Horka I, Brambory a Vrdy. Vybrané spoje pak zajíždějí až do Čáslavi. Linka je provozována v pracovní dny v intervalu 60 minut v období přepravních špiček a 120 minut v době sedla.
Linka 782 je vedena z Nových Dvorů přes obce Rohozec a Žehušice do Horky I, kde jsou zajištěny návazností s linkou 784 pro všesměrný přestup. Linka dále obslouží části obce Bílé Podolí a Vrdy, kde navazuje na linky 710, 781 nebo 784 ve směru Čáslav. Linka je provozována v pracovní dny v intervalu 60 minut v období přepravních špiček a 120 minut v době sedla.
Linky S27 a 780 – Žleby, Ronov nad Doubravou a Třemošnice
Obě linky obsluhují mezi sídly Žleby a Třemošnice velmi podobné území a proto na nich budou zavedeny vzájemné proklady. Linky S27 i 780 jsou provozovány v pracovní dny v intervalu 60 minut v období přepravních špiček a 120 minut v době sedla. V době špiček budou tedy vedeny spoje v souhrnném intervalu 30 minut a v sedle 60 minut. Tato koncepce napomůže rovnoměrnějšímu rozložení cestujících mezi jednotlivé spoje.
Vlaky linky S27 pravidelně garantovaně navazují na rychlíky linky R9 v Čáslavi ve směru z/do Kutné Hory, Kolína a Prahy.
Na obou linkách bude zaveden kompletní tarifní překryv, kdy jak tarif PID tak i IREDO budou platit v celém úseku Čáslav – Třemošnice.
Linka 781
Linka zajišťuje přímé spojení obcí Vrdy, Vinaře, Žleby a Hostovlice s Čáslaví. Zajišťuje dále lokální vazby zejména pro školní dojížďku do Vrdů i Žleb. Přebírá přímé spoje z místní části Kamenné Mosty ve směru Čáslav.
V obci Hostovlice je vytvořen přestupní bod mezi spoji linky 781 a 740 pro zajištění spojení ve směru Potěhy, Tupadly a Čáslav. Na linky 782 a 784 ve směru Horka I a Kutná Hora (a to v obou směrech).
Linka je provozována v pracovní dny v intervalu 60 minut v období přepravních špiček a 120 minut v době sedla.
Linka 783
Linka zajišťuje přímé spojení obcí Chotisice a Žehušice s Čáslaví. V obci Žehušice jsou zajištěny garantované návazností s linkou 782 pro zajištění vazeb z/do Kutné Hory. Linka je provozována v období přepravních špiček v intervalu 120 minut a v ostatních obdobích dne každé 4 hodiny.
Linky 740 a 741
Linka 740 zajišťuje přímé spojení obcí Drobovice, Tupadly, Potěhy, Bratčice, Hostovlice a Okřesaneč s Čáslaví a Golčovým Jeníkovem. Linka je provozována v období přepravních špiček v intervalu 120 minut a v ostatních obdobích dne každé 4 hodiny. V obci Hostovlice jsou zavedeny garantované návazností s linkou 781.
Linka 741 zajišťuje spojení obcí Drobovice, Tupadly, Schořov, Adamov, Potěhy, Horky, Bratčice, Vlkaneč a Zbýšov s Čáslaví. Ve směru přepravních proudů jsou její spoje proloženy s linku 740 v úseku Bratčice – Čáslav, kde spolu tvoří souhrnný interval 60 minut.
Nové autobusové linky PID
Číslo linky |
Trasa linky |
Původní linky před integrací |
Jízdní řád |
710 |
Čáslav – Heřmanův Městec – Chrudim
• páteřní linka spojující Čáslav s Chrudimí v int. 60 min. v ranní a odpolední špičce prac. dne a 120 min. v sedle
• ve směru přepravních proudů navazuje v Čáslavi na linku R9 ve/ze směru Kutná Hora, Kolín a Praha
• ve směru přepravních proudů navazuje na linku PID 381 ve/ze směru Kutná Hora |
620 710, F54, F46 (úsek Čáslav – Vrdy)
|
Návrh JŘ |
740 |
Čáslav – Bratčice – Golčův Jeníkov
• linka spojuje v pravidelném intervalu obce Drobovice, Tupadly, Potěhy, Bratčice, Hostovlice a Okřesaneč s městy Čáslav a Golčův Jeníkov
• ve směru přepravních proudů navazuje v Čáslavi na linku R9 ve/ze směru Kutná Hora, Kolín a Praha
|
F73, F49 (úsek Čáslav – Hostovlice) a F43 (úsek Čáslav – Hostovlice) |
Návrh JŘ |
741 |
Čáslav – Tupadly – Zbýšov
• zajišťuje spojení obcí Drobovice, Tupadly, Schořov, Adamov, Potěhy, Horky, Bratčice, Vlkaneč a Zbýšov s Čáslaví
• ve směru přepravních proudů proložena s linkou PID 740 v úseku Bratřice – Čáslav |
F51, F42, F49 (úsek Čáslav – Bratčice) |
Návrh JŘ |
780 |
Čáslav – Žleby – Třemošnice
• linka spojuje v pravidelném intervalu obce Markovice, Žleby, Ronov nad Doubravou a Třemošnice s Čáslaví
• linka je vedena v prokladu s železniční linkou S27, jež spolu v ranní a odpolední špičce prac. dne tvoří souhrnný int. 30 min. a v sedle 60 min. |
F50, F53, F57 (úsek Čáslav – Žleby), F47 (úsek Ronov nad Doubravou – Třemošnice) |
Návrh JŘ |
781 |
Čáslav – Žleby – Hostovlice – Adamov
• zajišťuje především přímé spojení obcí Vrdy, Vinaře, Žleby a Hostovlice s Čáslaví
• v zastávce Hostovlice linka navazuje na spoje v relaci Žleby – Čáslav z/na linku PID 740 |
F53 (úsek Čáslav – Žleby), F57 (úsek Čáslav – Žleby), F43 (úsek Žleby – Hostovlice), F49 (úsek Čáslav – Žleby – Hostovlice) |
Návrh JŘ |
783 |
Čáslav – Žehušice – Horka I
• zajišťuje především přímé spojení obcí Žehušice a Chotusice s Čáslaví
• v zastávce Žehušice linka navazuje na spoje linky PID 782 ve/ze směru Kutná Hora |
F55 |
Návrh JŘ |
Upravené stávající autobusové linky PID
Číslo linky |
Trasa linky |
Původní linky před integrací |
Jízdní řád |
782 |
Kutná Hora – Žehušice – Horka I – Vrdy
• zajišťuje přímé spojení obcí Nové Dvory, Rohozec, Žehušice, Horka I, Vrdy a Vlačice s Kutnou Horou
• v zastávce Horka I jsou zřízené obousměrně garantované návaznosti s linkou PID 784
• v zastávce Vrdy,Dolní Bučice navazuje z/na linku PID 710 nebo 784 z/do Čáslavi |
782 a částečně také F47 |
Návrh JŘ |
784 |
Kutná Hora – Horka I – Vrdy – Čáslav
• zajišťuje přímé spojení obcí Nové Dvory, Svatý Mikuláš, Kobylnice, Bernardov, Horušic, Horka I, Brambory, Semtěš a Bílé Podolí s Kutnou Horou
• v zastávce Horka I jsou zřízené obousměrně garantované návaznosti s linkou PID 782
• v zastávce Vrdy,Dolní Bučice navazuje z/na linku PID 710 z/do Čáslavi |
784, F47 a částečně také F55 |
Návrh JŘ |
803 |
Kutní Hora,Žižkov – Kutná Hora,Sedlec – Bernardov – Chvaletice
• zajišťuje přímé spojení obcí Hlízov, Starý Kolín, Svatý Mikuláš, Kobylnice, Bernardov a Chvaletice s Kutnou Horou
• v zastávce Starý Kolín zajištěny garantované návaznosti na železniční linku S10 pro spojení ze směru Bernardov do Kolína |
803 a částečně také F55 |
Návrh JŘ |
Zrušené autobusové linky SID
Číslo linky |
Trasa linky |
240 042 |
Čáslav – Potěhy – Adamov |
240 043 |
Čáslav – Žleby,Kamenné Mosty – Žleby |
240 046 |
Čáslav – Třemošnice |
240 047 |
Čáslav – Podhořany u Ronova nad Doubravou |
240 049 |
Čáslav – Ronov nad Doubravou |
240 050 |
Čáslav – Běstvina |
240 051 |
Čáslav – Zbýšov – Zbýšov,Chlum |
240 053 |
Čáslav – Žleby – Ronov nad Doubravou – Třemošnice |
240 054 |
Čáslav – Horka I,Svobodná Ves |
240 055 |
Čáslav – Bernardov – Chvaletice |
240 057 |
Čáslav – Vrdy – Žleby |
240 073 |
Golčův Jeníkov – Čáslav |
620 710 |
Chrudim – Heřmanův Městec – Čáslav |
Změny názvů zastávek
V rámci zlepšení orientace cestujících, nových pravidel českého pravopisu a zpřehlednění jízdních řádů budou v souvislosti s integrací (udělování nových licencí) upraveny názvy zastávek.
PŮVODNÍ NÁZEV |
NOVÝ NÁZEV |
Bílé Podolí,Lovčice,rozc.1.3 |
Bílé Podolí,Lovčice,rozc. |
Bílé Podolí,Zaříčany,rozc.1.7 |
Bílé Podolí,Zaříčany,rozc. |
Bratčice,,rozc.0.5 |
Bratčice,,rozc.Potěhy |
Čáslav,,pila |
Čáslav,,Chrudimská |
Drobovice,,rozc.0.8 |
Drobovice,,rozc. |
Horka I,,rozc.0.8 |
Horka I,Svobodná Ves,dolní |
Horka I,Borek,rozc.0.8 |
Horka I,Borek,rozc. |
Horka I,Svobodná Ves,u Jednoty |
Horka I,Svobodná Ves,střed |
Horka I,Svobodná Ves,u rest. |
Horka I,Svobodná Ves,horní |
Horka I, Svobodná Ves, odb.I |
Horka I,rozc.Bojmany |
Horky,,čerp.st. |
Horky |
Chotusice,,II |
Chotusice |
Chotusice,,I |
Chotusice,,k letišti |
Kobylnice,,rozc.0.5 |
Kobylnice,,rozc. |
Okřesaneč,,rozc.0.8 |
Okřesaneč,,rozc. |
Rohozec,,u kovárny |
Rohozec,,u kapličky |
Starkoč,,rozc.1.0 |
Starkoč,,rozc. |
Svatý Mikuláš,Lišice,rozc.0.3 |
Svatý Mikuláš,Lišice,rozc. |
Vlačice,,rozc.0.4 |
Vlačice,,rozc. |
Vlkaneč,Přibyslavice,Kocanda rozc.0.5 |
Vlkaneč,Přibyslavice,Kocanda,rozc. |
Vrdy,,Koudelov rozc.0.7 |
Vrdy,,Koudelov rozc. |
Vrdy,Dolní Bučice,Vinice pod zahradami |
Vrdy,Dolní Bučice,rozc.Vinice |
Vrdy,Dolní Bučice,ÚNZ |
Vrdy,Dolní Bučice |
Vrdy,Dolní Bučice,starý cukrovar |
Vrdy,Dolní Bučice,Zbyslavská |
Vrdy,Horní Bučice,rozc.0.7 |
Vrdy,Horní Bučice,rozc. |
Žehušice,u rest. |
Žehušice,,u kapličky |
Žehušice,Bojmany,rozc.0.7 |
Žehušice,Bojmany,rozc. |
Žleby,,záv. |
Žleby,,Hráz |
Žleby,host.Šumava |
Žleby,,Šumava |
Žleby,Markovice,dvůr |
Žleby,Markovice,lom |
Žleby, Markovice,drůbežárna |
Žleby,Markovice,záv. |
Schéma linkového vedení v nově integrované oblasti Čáslavska

Schéma přestupního uzlu “Čáslav, aut. st.“

Jízdenky pro jednotlivou jízdu
Vypočítávání ceny jízdného se řídí celkovou dobou jízdy cestujícího a počtem projetých pásem po trase (pásmové zařazení zastávek lze nalézt v jízdním řádu linky). I když bude cestující na své cestě přestupovat, řidič vystaví vždy celkovou jízdenku do cílové destinace, nehledě na počet přestupů.
Pokud tak například cestující nastoupí v malé obci do autobusu, a bude si přát cestovat do Prahy, sdělí řidiči cestu z daného pásma do Prahy a její čas. I když potom cestující bude na své cestě přestupovat ve větším městě, může využít do Prahy kromě autobusu i vlak. Ten je v ceně jízdenky, jelikož při cestě nezáleží na typu dopravního prostředku.
Papírové jízdenky PID je možné zakoupit bez přirážky u řidičů autobusů na všech linkách PID, u průvodčích ve vlacích PID při nástupu ve stanicích, kde není otevřená pokladna, dále v pokladnách železničních stanic (např. Čáslav, Kutná Hora hl. n.). Plný sortiment jízdenek PID nabízí také mobilní aplikace PID Lítačka, díky které je možné si pořídit libovolnou jízdenku z pohodlí domova a není nutné dopředu znát cenu jízdného – ta se vypočítá automaticky podle vyhledaného spojení.
Předplatné jízdné
Pro pravidelné cestování třikrát a více týdně se vyplatí předplatní časové kupony. Ceny jízdného se řídí počtem projetých pásem. K dispozici jsou předplatní kupony měsíční, čtvrtletní nebo roční. Pro možnost využít předplatné jízdné je potřeba mít vystavenu Průkazku PID, čipovou kartu Lítačka nebo jinou bezkontaktní kartu kompatibilní se systémem PID Lítačka.
Průkazku PID pro možnost nákupu papírových kuponů lze zařídit na počkání v Praze ve vestibulech metra a na dalších prodejních místech v Praze. Časové jízdenky (kupóny) k průkazce PID lze pak zakoupit na stejných prodejních místech a též na pokladnách vlakových stanic (např. Čáslav, Kutná Hora hl. n.).
Čipovou kartu Lítačka lze zařídit online nebo osobně na vybraných vlakových nádražích a dále na vybraných prodejních místech v Praze. Místo Lítačky lze jako nosič jízdného PID použít také bezkontaktní platební kartu nebo In Kartu Českých drah. Elektronické jízdné ke kartě zakoupíte online v e-shopu Lítačky bez nutnosti navštěvovat kontaktní místo (s výjimkou cenově zvýhodněných věkových kategorií) a nebo osobně na prodejních místech Lítačky.
Kde koupit jízdenky
Papírové jízdenky PID je možné zakoupit bez přirážky u řidičů autobusů na všech linkách PID nebo v pokladnách železničních stanic (např. Čáslav, Kutná Hora hl. n.). Plný sortiment jízdenek PID nabízí také aplikace PID Lítačka nebo jízdenkové automaty PID.
Informace
Pro telefonické dotazy je k dispozici telefonní linka Zákaznického centra Pražské integrované dopravy: 234 704 560 (pracovní dny 6:00 – 20:00, víkendy a svátky 8:00 – 18:00).
V případě jakýchkoliv nejasností se neváhejte obrátit na adresu: podnety@idsk.cz.