Milovické slavnosti a Regionální den PID 14. června 2025
Ve spolupráci s městem Milovice Vás srdečně zveme na Milovické slavnosti a Regionální den PID. Akce se uskuteční v sobotu 14. června 2025 od 10:00 do 22:00 na Hakenově stadionu v Milovicích.
Součástí slavností bude Regionální den PID, který proběhne od 10:00 do 18:00. Připraven je pestrý program pro milovníky dopravy i rodiny s dětmi.
Speciální autobusové linky
Historické autobusy budou jezdit na trasách:
PID 1: Železniční stanice – Radnice – Mirakulum
PID 2: Železniční stanice – Radnice – Rezervace koní a praturů – Mordové rokle
Slevenky
Na stánku PID a v historických autobusech budou k dispozici slevenky:
- Muzeum vojenské historie – vstupné zdarma
- Modrové rokle – 50% sleva na vstupné / děti do 12ti let zdarma / od 12ti let vstupné 50,- Kč/osoba
- Mirakulum – vstup 390,-/osoba
slevenky je možné využít pouze v den konání akce – 14. 6. 2025
Hudební program
Těšit se můžete na bohatý hudební program s vystoupením známých interpretů:
- 13:00 – Huafi
- 15:00 – Turbo
- 17:00 – Maxim Turbulenc
- 19:20 – Denzzy a Bixi
- 21:00 – Refew
Celým dnem vás provede moderátor Ondra Cikán.
Doprovodný program
- Vystoupení Cirkusu Joó
- Pouťové atrakce pro děti i dospělé
- Stánky s občerstvením a regionálními specialitami
- Informační stánky nejen s dopravní tématikou
- Přijďte si užít den plný zábavy, hudby a dopravních zážitků!
Podrobnosti k programu budeme postupně doplňovat. Sledujte náš web pro aktuální informace.
Mimořádné spoje na představení oper Antonína Dvořáka 2025
Stejně jako v loňském roce bude i letos zajištěna mimořádná autobusová doprava na představení oper Antonína Dvořáka ve Vysoké u Příbramě, malé obci ležící v malebné krajině nedaleko Brd, kde na více 20 let našel svůj druhý domov jeden z největších géniů české hudby Antonín Dvořák (1841 – 1904). Speciální linka x395 bude vypravena ve dnech 16., 18., 25. a 27. června 2025 z pražského Smíchovského nádraží.
Autobusy pojedou ze Smíchovského nádraží v časech 16:30 a 17:30, zpět pak ve dnech 16. a 18. června ve 23:25, a 25. a 27. června ve 22:55.
Podrobnosti o zastávkách a spojích naleznete v jízdním řádu (JŘ stažení v PDF)
Na jaké představení se s námi můžete vydat?
Rusalka (16. a 18. června)
- Rusalka je klasický pohádkový příběh o velké, nenaplněné touze vodní víly Rusalky. Toto představení je projektem společnosti Opera studio Praha, z.s.
Čert a Káča (25. a 27. června)
- Druhé představní ve spolupráci Památníku Antonína Dvořáka ve Vysoké u Příbramě a Opera studio Praha zavede diváky na posvícenskou tančení zábavu, na zámek, ale i do pekla. Hrát se bude dokonce na třech jevištích v krásném anglickém parku.
Vstupenka na představení bude současně jízdenkou na tyto mimořádné spoje, které budou jinak ve standardním režimu tarifu PID.
Informace k programu Památníku Antonína Dvořáka naleznete na webových stránkách: Program – Památník Antonína Dvořáka
Den bezpečné dopravy v Mělníku s PID: Bezpečnost a vzdělávání pro nejmenší
Ve čtvrtek 22. května 2025 se v areálu Centra dopravní výchovy v Mělníku uskutečnila akce Den bezpečné dopravy s PID, jejíž cílem bylo zvýšit povědomí o dopravní bezpečnosti a edukovat děti základních a mateřských škol. Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) se této události zúčastnila jako jeden z hlavních partnerů a aktivně se podílela na programu.
Děti jako chodci i cestující
Dopolední část programu byla určena pro žáky prvního stupně základních škol z Mělníka. Děti si formou interaktivních aktivit osvojily zásady bezpečného chování v silničním provozu – ať už jako chodci, nebo jako cestující v autobusech. Nechyběly praktické ukázky, soutěže ani možnost vyzkoušet si dopravní situace na modelovém hřišti.
Spolupráce, která má smysl
Akce by se nemohla uskutečnit bez spolupráce celé řady partnerů, kteří se podíleli na organizaci i samotném programu. Kromě IDSK se na Dni bezpečné dopravy podíleli také:
- Město Mělník
- Policie ČR
- Městská policie Mělník
- Hasičský záchranný sbor
- Červený kříž
- Zdravotnická záchranná služba
- Autoškola NOBE
- Centrum dopravní výchovy
- Regionální muzeum Mělník
- DDM Mělník
- Centrum sociálních služeb Mělník
- a další partneři
Na závěr akce dorazil také ministr dopravy Martin Kupka, který osobně poděkoval všem, kdo se na jejích přípravách a realizaci podíleli.
Otevírání nabídek v největší železniční soutěži na dopravce pro nové vlaky PID na 30 let
Ve středu 28. května 2025 byly otevřeny elektronické nabídky v rámci historicky největší veřejné zakázky na železniční dopravu v České republice. Soutěž, kterou společně vyhlásily 20. února 2025 Hlavní město Praha a Středočeský kraj, má za cíl vybrat dopravce, který bude od prosince 2029 po dobu 30 let provozovat moderní velkokapacitní elektrické jednotky s kapacitou přibližně 400 sedících cestujících na vybraných páteřních tratích systému Pražské integrované dopravy (PID).
Zakázka s předpokládanou hodnotou za celou dobu trvání kontraktu až 142 miliard korun (v maximální výši kompenzace bez započtených tržeb a včetně opcí) přilákala zájem tří významných českých dopravců. Nabídky podaly společnosti ARRIVA vlaky s.r.o., České dráhy a.s. a RegioJet a.s. Nabídkové ceny jsou v této fázi soutěže pouze indikativní, a proto nejsou zveřejněny. Finální cenovou nabídku podají dopravci až po ukončení jednání o podaných nabídkách, a poté, co si vyberou výrobce kolejových vozidel v jimi zahájeném zadávacím řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Finální nabídku výrazně ovlivní cena a způsob pořízení elektrických jednotek, náklady na jejich provoz, údržbu a technologické zázemí.
Co soutěž přinese cestujícím?
Nové elektrické jednotky s kapacitou minimálně 380 míst k sezení nabídnou cestujícím vyšší komfort, moderní vybavení, bezbariérový přístup, klimatizaci, Wi-Fi připojení a dostatek prostoru pro kočárky i jízdní kola. Vlaky budou nasazeny nejen na stávající páteřní linky mezi Středočeským krajem a Hlavním městem Prahou, ale i na nově modernizovanou trať do Kladna včetně budované odbočky ve směru Letiště Václava Havla, společně s chystaným „zaokruhováním“ obou tratí, a případně také na další rozvojové směry, jako je například linka do Mladé Boleslavi.
Transparentní výběr a dlouhodobá stabilita
Řízení na výběr dopravce je vedeno ve formě nabídkového řízení s jednáním a zahrnuje tak jednání s kvalifikovanými účastníky o podaných nabídkách, na jejichž základě může ještě dojít k úpravám technické, ekonomické či smluvní dokumentace ve vybraných parametrech. Hlavním zadavatelem je Středočeský kraj, který postupuje na základě smlouvy o společném zadávání s Hlavním městem Prahou. Oba partneři se budou na zajištění financování dopravní obslužnosti podílet podle rozsahu výkonů na jejich území.
Vypsání soutěže předcházely dva roky intenzivních příprav, během nichž proběhlo několik kol předběžných tržních konzultací s dopravci i výrobci vozidel. Tato jednání přinesla poznatky, na jejichž základě mohly být transparentně a nediskriminačně stanoveny hlavní parametry soutěže. Mezi ně patří například dostatečně dlouhá lhůta pro přípravu zahájení provozu a postupný náběh nasazení nových jednotek mezi roky 2029 a 2030. Na zajištění dohledu při přípravě i průběhu soutěže byla Středočeským krajem a Hlavním městem Prahou přizvána nevládní protikorupční organizace Transparency International.
„Tato soutěž je milníkem pro budoucnost železniční dopravy v metropolitní oblasti. Umožní nám nabídnout cestujícím kvalitní, kapacitní a ekologickou dopravu, která odpovídá standardům 21. století,“ uvedl Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy a mobility.
„Díky této soutěži se přiblížíme západoevropským metropolím nejen kvalitou a jednotností vozidlového parku, ale i úrovní služeb. Jde o investici do budoucnosti celé aglomerace,“ doplňuje Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy.
Jaké budou další kroky?
Po posouzení splnění podmínek kvalifikace bude následovat jednací fáze s účastníky, kteří prokážou svoji způsobilost. Po jejím ukončení budou dopravci vyzváni k podání finální nabídky, ve které již zohlední náklady na pořízení, provoz a údržbu vybrané flotily kolejových vozidel. Následně bude hodnoticí komisí tvořenou zástupci Středočeského kraje a Hlavního města Prahy a za účasti přizvaných odborníků vybrán vítězný účastník s ekonomicky nejvýhodnější nabídkou. Poté bude uzavřena smlouva s tímto vybraným dopravcem a dojde k zahájení příprav pro výrobu nových elektrických jednotek.
Souhrnný přehled informací o této přelomové zakázce naleznete na webových stránkách: Vlaky PID 2029 – Novými vlaky po Středočeském kraji a Praze
Mobilní aplikace PID Lítačka je opět plně funkční. Příčiny technických problémů Operátor ICT odstranil.
Mobilní aplikace PID Lítačka, která v posledních týdnech čelila technickým potížím, způsobujícím opakované pády na některých zařízeních se systémem Android a starších verzích iOS, je opět plně funkční. Operátor ICT za významné pomoci organizátora Pražské integrované dopravy ROPID úspěšně během uplynulého víkendu problém úspěšně identifikoval a odstranil.
„Děkujeme všem uživatelům za trpělivost a omlouváme se za vzniklé komplikace. Technický problém jsme identifikovali a nasadili opravu, která byla následně ověřena testováním i v provozu. Aplikace PID Lítačka je nyní stabilní a plně použitelná na všech podporovaných zařízeních,“ uvedl Vladimír Antonin Bláha, tiskový mluvčí městské společnosti Operátor ICT, která aplikaci vyvíjí a spravuje.
Příčina výpadků
Podle technického týmu Operátora ICT byl problém způsoben zpracováním pravidelných aktualizací dat – zejména těch, které se týkají parkování. Pokud uživatel aplikaci několik dní neotevřel, mohlo dojít k nahromadění změn, které způsobily přetížení operační paměti a následný pád aplikace. Tento problém se nyní již nevyskytuje.
Možnosti řešení pro držitele dlouhodobých kuponů
V případě, že by se u jednotlivých uživatelů přetrvávaly potíže, například z důvodu zastaralé verze aplikace, doporučujeme provést její aktualizaci. Nadále zůstává možnost převodu dlouhodobého kuponu na jiný typ identifikátoru, jako je karta Lítačka. „Pokud se u některých uživatelů vyskytnou ojedinělé potíže, doporučujeme obrátit se na naši infolinku. Kolegové rádi poradí i s případným převodem kuponu,“ doplnil Vladimír Antonin Bláha.
Tisková zpráva Operátora ICT
Loňský rok přinesl rekordní množství nových autobusů
Dopravci PID zařadili od ledna do prosince 2024 do provozu celkem téměř 650 nových autobusů. Přibližně pětistovka vyrazila na příměstské a regionální linky, zbývajících cca 150 vozí cestující na pražských vnitroměstských linkách.
Největší početní zastoupení obhájil výrobce Iveco, který z celkového počtu autobusů dodal více než 320. Co se jeho modelů týče, pořadí vévodí autobusy Crossway, které jsou dobře známé cestujícím téměř v celém Středočeském kraji. Doplňují je pak modely Streetway a Urbanway určené naopak většinově pro pražskou MHD.
Další příčky v žebříčku značek obsadili s velmi podobnými počty výrobci Setra (89 autobusů), MAN (88 autobusů) a SOR (85 autobusů). Nižší počty vozů jsou dalších značek, např. Irizar, Mercedes-Benz nebo ROŠERO-P.
Tabulku rozložení nových autobusů mezi dopravní společnosti opanoval Dopravní podnik hlavního města Prahy, který svůj autopark obnovil více než 120 vozidly (cca 10 % vlastního vozového parku). Na dalších příčkách se umístily firmy ČSAD Střední Čechy (60 vozů, 25 %), ČSAD Benešov (57 vozů, 39 %) nebo ČSAD POLKOST (52 vozů, 58 %). Nové elektrobusy vyjely pod taktovkou dopravce COMETT Plus na Táborsku v celkovém počtu 6 vozů (Iveco Crossway LE LINE 12M ELEC).
Dopravní den dětí v Radotíně 31. 5. 2025
Poslední květnový den přijeďte s dětmi do pražského Radotína. V sobotu 31. května si na radotínském nádraží užijete zábavu nejen na kolejích. V programu Pražského dopravního dne dětí samozřejmě nemohou chybět jízdy zvláštních vlaků.
Parním vlakem na Karlštejn
Největším lákadlem budou jízdy historického vlaku v čele s parní lokomotivou Rosničkou (464.202), která je ze sbírky Národního technického muzea, a to v trase Praha-Radotín – Karlštejn a zpět. Parní vlak uskuteční během dne tři jízdy oběma směry.
směr TAM (Praha-Radotín → Karlštejn) | 1. jízda | 2. jízda | 3. jízda |
odjezdy z nádraží Praha-Radotín | 10:09 | 13:09 | 15:39 |
příjezdy do nádraží Karlštejn | 10:33 | 13:33 | 16:03 |
směr ZPĚT (Karlštejn → Praha-Radotín) | 1. jízda | 2. jízda | 3. jízda |
odjezdy z nádraží Karlštejn | 11:03 | 14:03 | 16:33 |
příjezdy do nádraží Praha-Radotín | 11:27 | 14:27 | 16:57 |
Kolik zaplatíte za jízdenku?
- základní globální cena – okružní (zpáteční): 250 Kč
- základní globální cena snížená – okružní (zpáteční): 150 Kč
Snížená cena platí pro děti od 6 do 15 let. Děti do 6 let cestují zdarma bez nároku na místo k sezení. Jízdenka zahrnuje rezervaci na konkrétní místo k sezení ve vybraném vlaku.
Cestující si kupuje jízdenku na celou trasu Praha-Radotín – Karlštejn a zpět, jiná varianta není možná.
Jízdenky koupíte v předprodeji ve všech pokladnách ČD a v e-shopu ČD (zde)
Historická patrová souprava
Kromě parního vlaku se můžete svézt také historickou patrovou jednotkou s elektrickými lokomotivami. Kam? Nostalgické jízdy se uskuteční mezi Kačerovem a Radotínem a mezi Radotínem a Smíchovským nádražím.
směr TAM (Praha-Kačerov → Praha-Radotín) | 1. jízda | 2. jízda | 3. jízda | 4. jízda |
odjezdy ze stanice Praha-Kačerov | 09:47 | 11:58 | 13:58 | 15:58 |
příjezdy do stanice Praha-Radotín | 09:58 | 12:09 | 14:09 | 16:09 |
směr ZPĚT (Praha-Radotín → Praha-Kačerov) | 1. jízda | 2. jízda | 3. jízda | 4. jízda |
odjezdy ze stanice Praha-Radotín | 11:31 | 13:31 | 15:31 | 17:17 |
příjezdy do stanice Praha-Kačerov | 11:42 | 13:42 | 15:42 | 17:28 |
směr TAM (Praha-Radotín → Praha-Smíchov) | 1. jízda | 2. jízda | 3. jízda | 4. jízda |
odjezdy ze stanice Praha-Radotín | 10:31 | 12:31 | 14:31 | 16:31 |
příjezdy do stanice Praha-Smíchov | 10:40 | 12:40 | 14:40 | 16:40 |
směr ZPĚT (Praha-Smíchov → Praha-Radotín) | 1. jízda | 2. jízda | 3. jízda | 4. jízda |
odjezdy ze stanice Praha-Smíchov | 11:00 | 13:00 | 15:00 | 17:00 |
příjezdy do stanice Praha-Radotín | 11:09 | 13:09 | 15:09 | 17:09 |
Kolik zaplatíte za jízdenku?
- Jednosměrná úseková jízdenka stojí 50 Kč.
- Děti do 6 let cestují zdarma bez nároku na místo k sezení. Žádná jiná sleva není poskytována.
Jízdenka zahrnuje rezervaci bez výběru konkrétního místa k sezení ve vybraném vlaku.
Cestující si kupuje jízdenku pro každý úsek, tj. Praha-Radotín – Praha-Kačerov nebo obráceně, Praha-Radotín – Praha-Smíchov nebo obráceně.
Jízdenky koupíte v předprodeji ve všech pokladnách ČD a v e-shopu ČD (zde).
Moderní jednotka RegioFox
Mezi pražským Radotínem a Krčí bude poslední květnový den zajišťovat dopravu moderní motorová jednotka RegioFox (řady 847).
Kolik zaplatíte za jízdenku?
- Platí zde běžný tarif ČD, PID a OneTicket.
Cestující ze/do stanice Praha-Radotín jsou do/ze stanice Praha-Krč odbaveni jako do/ze stanice Praha-Smíchov.
směr TAM (Praha-Radotín → Praha-Krč) | 1. jízda | 2. jízda | 3. jízda | 4. jízda |
odjezdy ze stanice Praha-Radotín | 10:34 | 12:34 | 14:34 | 16:34 |
příjezdy do stanice Praha-Krč | 10:44 | 12:44 | 14:44 | 16:44 |
směr ZPĚT (Praha-Krč → Praha-Radotín) | 1. jízda | 2. jízda | 3. jízda | 4. jízda |
odjezdy ze stanice Praha-Krč | 10:59 | 12:59 | 14:59 | 16:59 |
příjezdy do stanice Praha-Radotín | 11:09 | 13:09 | 15:09 | 17:09 |
Historické autobusy
Celkem 6 historických autobusů vyjede na 5 mimořádných linek po Radotíně i do blízkého okolí. Autobusy budou vyjíždět z pravidelné nástupní zastávky Nádraží Radotín linek 248, 309 a 313 v ulici Vrážská, v čele zastávkového zálivu.
Upozorňujeme cestující, že nástup v zastávkách na trasách jednotlivých linek je možný jen do vyčerpání volné kapacity. Místenky se na jednotlivé spoje nevydávají. Přeprava dětských kočárků a jiných rozměrnějších předmětů je omezena nebo zcela vyloučena (v závislosti na typu autobusu). Pro nástup do vozidel doporučujeme použít především výchozí zastávku Nádraží Radotín.
Přeprava cestujících v historických autobusech je zdarma.
Trasy a jízdní řády historických autobusů
Linka | Trasa linky | Jízdní řád | Mapa trasy |
1 | polookružně: Nádraží Radotín – Lahovice – Kostrounek – Sídliště Zbraslav – U Včely – Zbraslavské náměstí – Lahovice – Nádraží Radotín | PID 1 | trasa PID 1 |
2 | polookružně: Nádraží Radotín – Živcová – Lahovská – Pod Říhákem – Nádraží Radotín | PID 2 | trasa PID 2 |
3 | v trase: Nádraží Radotín – Biotop Radotín a zpět | PID 3 | trasa PID 3 |
4 | polookružně: Nádraží Radotín – Otínská – Viničky – Sídliště Radotín – Otínská – Nádraží Radotín | PID 4 | trasa PID 4 |
5 | polookružně: Nádraží Radotín – Nádraží Velká Chuchle – Velká Chuchle – Starochuchelská – Lahovičky – Nádraží Radotín | PID 5 | trasa PID 5 |
Typy historických autobusů
Avia Ikarus 543.20 | Ikarus 553.04 LUX | Ikarus 280.70E |
Karosa C734 | Karosa ŠD 11 | Karosa ŠD 11 |
A to není zdaleka všechno
Kromě jízd zvláštních vlaků nebo historických autobusů na vás čeká bohatý program přímo na nádraží v Radotíně. Příznivce světa na kolejích jistě potěší výstava železničních kolejových vozidel ČD nebo výstava o historii železnice. Ve vestibulu stanice najdete modelové kolejiště.
Chybět nebudou dílničky pro tvořivé děti. Na nejmenší čeká na radotínském nádraží také skákací hrad a potkají i slona Elfíka. Bez zájmu určitě nezůstanou ani ukázky práce uměleckého kováře nebo Legiovlak, věrná replika legionářského vlaku z let 1918–1920 (informace o expozici Legiovlaku naleznete zde Legiovlak v Praze-Radotíně – ČsOL – ČsOL)
Spoustu zajímavých informací a také upomínkové předměty s dopravní tematikou získáte ve stáncích partnerů akce. A pokud vás přepadne hlad a žízeň, občerstvit se můžete stylově v jídelním voze JLV, který bude po celou dobu akce přistaven na 1. koleji.
Cyklobus Český ráj vyjíždí v sobotu 24. 5.
Od soboty 24. května se na svou pravidelnou trasu mezi Mladou Boleslav, Mnichovo Hradiště, Kněžmost a Sobotku vrací linka CYK2. Turistická linka bude v provozu tak jako v loňském roce, tedy každý víkend třemi páry spojů (v různých variantách trasy). Přeprava kol je zajištěna pomocí nosiče na zadním čele mikrobusu, může jich být přepravováno maximálně 7. Přeprava elektrokol je vyloučena.
Až do 28. září 2025, kdy letošní sezóna skončí, můžete s linkou Cyklobus 2 objevovat krásy Českého ráje, ať už se vydáte s kolem nebo bez něj. Nedaleko trasy linky můžete navštívit například rozhlednu Čížovka u Kněžmostu, hrad Kost nebo proslulé Drábské světničky. Těšíme se, až se s námi svezete za zážitky.
Mohlo by Vás zajímat:
- Jízdní řád linky CYK2: Zastávkové jízdní řády | Pražská integrovaná doprava Pražská integrovaná doprava
- Praktické informace o cestování s koly v PID: Cyklisté v PID | Pražská integrovaná doprava Pražská integrovaná doprava
- Co v Českém ráji dělat a jaká místa navštívit: Český ráj – oficiální webové stránky
Schéma oblasti Český ráj a tipy na výlety v okolí
Autobusový den PID na Letné v sobotu 17. května 2025
Autobusový den PID se opět vrací! Fanoušci moderní i historické dopravní techniky se mohou těšit na již osmý ročník oblíbeného Autobusového dne Pražské integrované dopravy! Po úspěšném přesunu na Letenskou pláň v loňském roce se akce uskuteční opět zde – v sobotu 17. května 2025 od 10 do 17 hodin, v blízkosti tramvajových zastávek Sparta.
Návštěvníky čeká tradiční statická výstava autobusů zapojených do systému PID a samozřejmě také jízdy historickými autobusy na speciálních trasách.
Chybět nebudou ani infostánky PID, Dopravního podniku hl. m. Prahy a Českých drah, tematické stánky s dopravními suvenýry a občerstvením. Pro děti i dospělé bude připraven doprovodný program zaměřený na bezpečnost v silničním provozu a další zajímavosti ze světa dopravy.
- Plakát k akci ke stažení zde
Informační stánky:
Prodejní stánky a doprovodný program:
- statická výstava současných typů autobusů jednotlivých dopravců zapojených do systému PID
- jízdy historickými autobusy do okolí Letné
- statická výstava technického automobilu Scania (speciál vybavený prostředky pro zásahy při dopravních nehodách, čerpání vody, zvedání autobusů pomocí vaků, odvětrávání aj.)
- statická výstava protiplynového automobilu (speciál vybavený dýchacími přístroji s ochrannou dobou 4 hodiny) s přívěsným přetlakovým ventilátorem (odvětrání velkých hal, garáží, stanic metra aj.)
- komentované prohlídky zázemí Vega Tour v areálu společnosti
- prohlídky Staré čistírny odpadních vod v Bubenči v rámci festivalu Open House
- expozice Bezba dopravy
- expozice PID Haló
- náborový stánek Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s.
- program na téma bezpečnosti silničního provozu – Besipbus, sanitka, dětské dopravní hřiště, alkobrýle
- prezentace Střední průmyslové školy dopravní, a.s. v Praze 5-Motole (hraní deskových her s dopravní tématikou)
- prodejní stánek Locomotif
- Pivovar Uhříněves
- MK model – prodejní stánek s kovovými modely autobusů
- vyhlídková plošina THMP
- stánky s občerstvením
- skákací hrad a řetízkový kolotoč
Trasy a jízdní řády zvláštních autobusových linek
Seznam autobusů na zvláštních linkách
Jízdy historickou tramvajovou soupravou na lince 43
Den otevřených dveří v sídle společnosti Vega Tour
Tipy na návštěvu dalších zajímavých míst
Akci po celý den moderuje Soňa Jindrová, editorka vysílání a redaktorka publicistiky ČRo Střední Čechy.
Změna nasazení vozidel a programu akce je vyhrazena!
Prodloužení linky 733 do Turnova od 31. 8. 2025
Od 31. srpna 2025 dochází k prodloužení linky PID 733 ze zastávky Sezemice do Turnova přes Vlastibořice, Radimovice, Sychrov, Čtveřín a Ohrazenice po stávající linky 670363, která bude zrušena. Na lince 733 bude nově v celé trase platit i tarif IDOL. Ke změně dochází i na lince PID 734.
Linka 733
Linka 733 bude trasována z Turnova přes obce Ohrazenice, Lažany, Čtveřín, Sychrov, Radimovice, Vlastibořice do Kobyl, odkud dále bude pokračovat na území Středočeského kraje přes obce Sezemice, Chocnějovice, Loukovec, Loukov, Březina do města Mnichovo Hradiště. Dopravci na této lince budou Okresní autobusová doprava Kolín a BusLine LK.
Jízdní řád je tvořen zejména s ohledem na návaznosti v zastávkách „Turnov,Terminál u žel.st.“ a „Mnichovo Hradiště,nám.“, příp. „Mnichovo Hradiště,dopravní terminál“. Spoje budou nově přes Sezemice ve velké míře průjezdné směrem na Kobyly,Nechálov. Dosavadní okružní provoz, kdy v Sezemicích spoje měnily číslo linky z 733 na 734 a opačně, zůstává pouze na jednom ranním a třech odpoledních spojích. Je zachována doprava do SOŠ Hubálov v současném režimu dvěma přímými spoji z/do Mladé Boleslavi s posilovým spojem z/do Mnichova Hradiště.
Jízdní řád linky 733 (ke stažení v PDF)
Linka 734
Linka 734 zůstává ve své stávající trase z Mnichova Hradiště přes Mohelnici nad Jizerou a Chocnějovice do Sezemic. Na lince dochází zejména k úpravě spojů s ohledem na částečné rušení okružního provozu přes Sezemice.
Jízdní řád linky 734 (ke stažení v PDF)