PID Haló na Českobrodsku: poptávková doprava za 3 měsíce provozu přilákala více než tisícovku cestujících
Naposledy aktualizováno: 11. 11. 2024 | Publikováno 11. 11. 2024
Během prvních tří měsíců pilotního provozu poptávkové dopravy PID Haló na Českobrodsku využilo tuto službu 1 148 cestujících. Díky flexibilní přepravě, která přizpůsobuje trasy skutečné poptávce, si lidé zajišťují spojení ve večerních hodinách, kdy je nabídka běžných linkových spojů omezenější. Poptávková doprava tak mnoha obyvatelům regionu umožňuje snadnější návraty domů a přispívá ke zlepšení dostupnosti i komfortu veřejné dopravy.
„Jednou z největších výhod, kterou cestující oceňují, je možnost objednat si jízdu přímo v aplikaci PID Lítačka. Stačí několik kliknutí, a spojení je naplánováno. Zájem o tuto novinku je patrný – během tří měsíců se poptávková doprava objevila při plánování trasy v aplikaci více než 13 tisíckrát,“ říká Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy Středočeského kraje.
Aplikace také umožňuje objednání jízdy pomocí chatbota, který zjednodušuje celý proces. Ve 2 816 případech se uživatelé PID Lítačky rozhodli zkoumat možnosti jízdy právě prostřednictvím chatbota, což naznačuje rostoucí zájem o tuto technologii a ochotu cestujících vyzkoušet nové způsoby objednávání veřejné dopravy. Díky přizpůsobeným vozidlům, která umožňují také přepravu kočárků a osob na invalidním vozíku, je služba přístupná všem skupinám obyvatel.
„Aplikace PID Lítačka již prokázala, že technologie může výrazně zjednodušit cestování pro každého, ať už jde o rodiče s kočárky nebo osoby s omezenou mobilitou. Poptávková doprava PID Haló je dalším krokem v našem úsilí o zlepšování uživatelského komfortu při pohybu po Praze a Středočeském kraji pomocí vyhledávače tras nové generace v aplikaci PID Lítačka,“ dodává Luboš Kratochvíl, generální ředitel pražské městské společnosti OICT, která aplikaci vyvíjí a spravuje.
Komfortní i ekonomicky udržitelná
V návaznosti na tento nový přístup k přepravě je jedním z klíčových cílů poptávkové dopravy zajistit efektivní využití veřejných prostředků tím, že v méně vytížených časech nahrazuje klasické autobusy menšími, úspornějšími vozidly. Tím se minimalizuje provoz poloprázdných autobusů, což přispívá k udržitelnějšímu hospodaření a současně zajišťuje, že veřejná doprava zůstává dostupná i v hodinách, kdy by jinak bylo neekonomické ji provozovat.Tento projekt má potenciál nejen zlepšit pohodlí cestujících, ale i přispět k odlehčení dopravy a parkovacích kapacit v okolí nádraží.
„Průběžně vyhodnocujeme výsledky a zpětnou vazbu od cestujících, abychom zjistili, jak tento model co nejlépe využít. Pokud se poptávková doprava PID Haló osvědčí, rádi bychom ji rozšířili i do dalších míst, kde by mohla podobně zlepšit dostupnost a komfort veřejné dopravy,“ uvádí Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy Středočeského kraje.
Tento přístup je součástí snahy o zajištění kvalitní a flexibilní dopravy, která odpovídá moderním požadavkům cestujících a reaguje na aktuální trendy. „Věříme, že chytrá a inovativní řešení by měla sloužit především lidem. S aplikací PID Lítačka neustále hledáme nové možnosti, jak reagovat na moderní trendy a potřeby uživatelů, abychom jim usnadnili každodenní cesty,“ uzavírá Luboš Kratochvíl, generální ředitel OICT.