Očekávané změny Pražské integrované dopravy v roce 2017

Naposledy aktualizováno: 27. 11. 2023 | Publikováno 29. 12. 2016

Po roce velkých změn v pražské městské hromadné dopravě by mělo přijít klidnější období vyhodnocování a stabilizace provozu doprovázené dalším vylepšováním sítě MHD podle aktuálních poznatků z přepravních průzkumů i na základě dodatečných požadavků městských částí a cestující veřejnosti. Naopak výraznější změny mohou cestující očekávat v příměstské dopravě díky připravovanému rozšíření systému PID do dalších oblastí Středočeského kraje.

 

Metro

V roce 2017 lze očekávat úpravy jízdních řádů podle poznatků z komplexního průzkumu metra konaného v letošním roce. Jízdní řády by měly lépe odpovídat skutečným přepravním špičkám, kapacitní problémy by mělo vyřešit i posílení večerního období mezi 21. a 22. hodinou. Posílení provozu se dočkají také některé koncové úseky, na lince A je připravován provoz každé soupravy metra až do stanice Nemocnice Motol, na totéž se budou moci těšit cestující alespoň v ranní špičce na lince C v úseku Ládví – Letňany. Na lince B bude v odpolední špičce mírně zkrácen interval. Připravuje se též posílení víkendového provozu, neboť současný interval 7,5 minuty již přestává vyhovovat.

Tramvaje

Změna sítě tramvajové dopravy v srpnu 2016 přinesla do pražských ulic více linek i nová přímá spojení. Oblíbená trasa nové linky 15 si pravděpodobně vyžádá posílení kapacity v podobě dvouvozových souprav nebo kloubových tramvají, k mírným úpravám může na základě komplexního průzkumu provedeného na podzim letošního roku dojít i na dalších linkách zejména v oblasti Prahy 2 a 5. Koncem března vyjede nová nostalgická linka 23 s garantovaným provozem legendárních tramvají T3, která zároveň odlehčí vytížené lince 22.

Městské autobusy

Dodatečné požadavky městských částí budou na základě případného navýšení rozpočtu řešeny v průběhu roku, jednat by se mělo o posílení některých linek, případně zavedení některých dalších přímých spojů v žádaných směrech. Operativně se budou řešit i případné kapacitní problémy v dynamicky se rozvíjejících lokalitách zejména na okrajích metropole. Vzhledem ke stále rostoucímu počtu leteckých cestujících na Letišti Václava Havla se připravuje zkrácení intervalů na lince 119 v pracovní dny. Pro toto posílení došlo již od prosince letošního roku ke snížení počtu projíždějících spojů zastávkou Terminál 2 převedením linky Airport Express k Terminálu 1.

Noční doprava

Rostoucí obliba nočních spojů si vyžádá určité úpravy v síti nočních linek, s ohledem na rozšiřování integrace do Středočeského kraje bude potřeba pro příměstské linky vyčlenit další číselné řady, a proto dojde v roce 2017 i k přečíslování nočních a některých denních linek.

Příměstská doprava

Rok 2017 bude ve znamení rozšiřování systému PID do dalších oblastí Středočeského kraje. Po zapojení oblasti Podřipska od 3. 1. 2017 včetně vzájemného uznávání jízdenek s Dopravou Ústeckého kraje budou na jaře následovat oblasti Nymburska, Sedlčanska a Benešovska, dále je k červenci připravována rozsáhlá etapa integrace linek z Prahy do Kladna a Slaného včetně tamní MHD. Další oblasti jsou v přípravě, podrobnosti budou oznámeny na základě upřesněného harmonogramu.