Vyhodnocení (4. čtvrtletí 2019)
Naposledy aktualizováno: 27. 11. 2023 | Publikováno 05. 03. 2020
Vyhodnocení standardů kvality se provádí každé čtvrtletí. Zveřejněny jsou konkrétní hodnoty plnění za jednotlivé druhy dopravy i dopravce a popsány jsou především nevyhovující stavy a specifika daného čtvrtletí. Okomentován je také aktuální trend, případně návrh řešení jednotlivých nevyhovujících stavů. Jednotlivé čtvrtletní výsledky se sdružují do ročních vyhodnocení a vytváří se tak souvislá vývojová řada, kde si může každý cestující ověřit celkový vývoj kvality poskytovaných služeb.
Vyhodnocení standardů v tabulkách a grafech
AUTOBUSY
V rámci vyhodnocení 4. čtvrtletí 2019 jsou zveřejněny kompletní výsledky měření standardů kvality PID u jednotlivých autobusových dopravců. Konkrétní hodnoty plnění jsou uvedeny v přiložených tabulkách jednotlivých dopravců a ve vybraných grafech.
- Navzdory trvajícímu nedostatku řidičů se daří přibližně udržet dosavadní hodnoty standardu plnění grafikonu, přesto ho nesplňuje 11 dopravců, byť většinou nijak zásadně. Dílčí vliv na tento standard měla i zhoršená průjezdnost komunikací vlivem vyššího provozu a stavební činnosti.
- U 10 dopravců došlo k navýšení podílu nízkopodlažních vozidel. Požadované plnění procenta nízkopodlažních spojů nesplňuje na městských linkách pouze jeden dopravce, na příměstských linkách tento ukazatel zatím nesplňuje 3 dopravců, což je o 3 méně než v předchozím čtvrtletí.
- U 11 dopravců nebyl splněn standard informování ve vozidlech (opakující se závady zejména u hlášení zastávek).
- Standard informování na zastávkách nebyl splněn u 5 dopravců, nejčastějšími závadami byly neaktuální zastávkové jízdní řády nebo nesprávná čísla linek na označníku. U 10 dopravců však došlo ke zlepšení plnění oproti předchozímu čtvrtletí.
- U standardu přesnost provozu došlo ke zhoršení oproti 3. čtvrtletí, což je ale především způsobeno obecně silným provozem v podzimních měsících, nikoli z viny dopravců. Co dopravci ovlivnit mohou, je podíl nepřijatelně předjetých spojů oproti jízdnímu řádu. Tento ukazatel i nadále nesplňují 4 dopravci.
- Ohledně požadovaného stáří vozidel nesplnilo současná kritéria již pouze 5 z 19 dopravců, což je o 3 méně než ve 2. čtvrtletí. U 10 dopravců však došlo ke snížení průměrného stáří.
U dopravců s malým podílem dopravních výkonů mohou být výsledky zkresleny menším počtem provedených měření a mohou při porovnání mezi čtvrtletími kolísat oběma směry.
Obecné hodnocení kvality jednotlivých dopravců (pořadí dle celkového procenta plnění standardů)
Dopravci s vysokou kvalitou (splněno 80 a více % standardů) * = takto označení dopravci splnili všechny standardy |
Autodoprava LAMER* ČSAD AUTOBUSY České Budějovice* ČSAD POLKOST* Martin UHER* STENBUS Dopravní podnik hl. m. Prahy |
Dopravci s vyšší kvalitou (splněno mezi 60 % a 80 % standardů) |
Valenta Bus ČSAD Benešov ČSAD Česká Lípa ČSAD MHD Kladno OAD Kolín POHL Kladno |
Dopravci s průměrnou kvalitou (splněno mezi 40 % a 60 % standardů) |
ABOUT ME Kateřina Kulhánková ČSAD Slaný ARRIVA CITY ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY ČSAD Střední Čechy |
Dopravci s nižší kvalitou (splněno méně než 40 % standardů) | Jaroslav Štěpánek |
Výsledky provozních standardů s automatickým kontinuálním měřením jsou získávány u Dopravního podniku hl. m. Prahy přímo od dopravce bez možnosti ověření v systému MPVnet, hodnoty za ostatní dopravce jsou získávány ze systému sledování polohy vozidel MPVnet.
3 dopravci s nejnižším průměrným stářím vozidel:
ČSAD AUTOBUSY České Budějovice, ČSAD Benešov, ČSAD Slaný
3 dopravci s nejvyšším podílem nízkopodlažních vozidel:
ABOUT ME, ČSAD AUTOBUSY České Budějovice, Dopravní podnik hl. m. Prahy