Vyhodnocení (2. čtvrtletí 2024)
Naposledy aktualizováno: 07. 10. 2024 | Publikováno 07. 10. 2024
Vyhodnocení standardů kvality se provádí každé čtvrtletí. Zveřejněny jsou konkrétní hodnoty plnění za jednotlivé druhy dopravy i dopravce Jednotlivé čtvrtletní výsledky se sdružují do ročních vyhodnocení a vytváří se tak souvislá vývojová řada, kde si může každý cestující ověřit celkový vývoj kvality poskytovaných služeb.
AUTOBUSY
V rámci pravidelného měření a vyhodnocování úrovně kvality jednotlivých autobusových dopravců PID proběhlo vyhodnocení plnění Standardů kvality PID za 2. čtvrtletí 2024. Hodnotí se celkem 21 indikátorů napříč všemi 33 dopravci, jak v rámci Prahy, tak i Středočeského kraje, a to i u dopravců sousedních krajů, kteří zajišťují výkony na území systému PID. Mezi sledovanými indikátory jsou plnění grafikonu, přesnost provozu, bezbariérovost, informování ve vozidlech, stáří vozového parku nebo čistota vozidel a teplotní komfort. Sleduje se také ústrojová kázeň řidičů a míra dodržování jejich povinností.
Všechny požadované indikátory splnilo tentokrát 5 dopravců (ČSAD Jindřichův Hradec, Dopravní podnik hl. m. Prahy, Dopravní společnost Ústeckého kraje, POHL Kladno a Transdev Střední Čechy), velmi kvalitní výkon podalo dalších 11 dopravců s jediným nesplněným indikátorem (ARRIVA STŘEDNÍ ČECHY, AUTODOPRAVA LAMER, COMETT PLUS, ČSAD AUTOBUSY České Budějovice, ČSAD Benešov, ČSAD Liberec, ČSAD POLKOST, ICOM transport, LEXTRANS BUS, MARTIN UHER, UMBRELLA CITY LINES).
Nejlépe plněným indikátorem je opět „Tepelná pohoda“ (nesplnil pouze 1 dopravce). Další poměrně bezproblémové indikátory jsou „Bezbariérovost vozidel“ a „Garance bezbariérových spojů“. Mezi bezproblémové ukazatele se tentokrát dostaly také „Plnění grafikonu“, „Dodržení kapacity vozidla“, „Funkčnost odbavovacího zařízení“ a „Stáří vozového parku“. Naopak ke zhoršení došlo u indikátoru „Přesnost provozu“, který nyní nesplnilo 8 dopravců (zde ale hodnotíme pouze míru předjetí oproti jízdnímu řádu). Nejhůře je i nadále plněný indikátor „Informování ve vozidlech“, který nesplnilo 12 dopravců z 34, i když i zde nastalo mírné zlepšení. Lepší výsledky byly dosaženy i u druhého nejčastěji neplněného indikátoru „Ústrojová kázeň“, který nyní nesplnilo 9 dopravců (v předchozím čtvrtletí 14).
Druhé čtvrtletí je obvykle jedním z nejméně problémových období roku zejména díky příznivým klimatickým podmínkám ovlivňujícím zejména aspekty týkající se čistoty, tepelné pohody či případných mimořádností v dopravě.
METRO, TRAMVAJE, VLAKY
Viz přiložené tabulky (viz níže).