Autobusy na Vítězném náměstí zrychlí – nově pojedou po tramvajových kolejích středem křižovatky
Od 22. října 2025 vstupuje v platnost nové preferenční opatření MHD v oblasti Vítězného náměstí v Praze 6, které zlepší plynulost a spolehlivost autobusových linek ve směru od Podbaby i od Prašného mostu. Nová úprava, jejímž základem je převedení autobusových linek na tramvajové koleje, reaguje na dlouhodobě komplikovanou situaci v širším okolí Vítězného náměstí zejména v době regulací tunelového komplexu Blanka.
Základem realizovaných úprav, které nemají negativní vliv na provoz ostatních vozidel, je umožnění průjezdu autobusů PID středem okružní křižovatky Vítězné náměstí po tramvajovém tělese, a to jak ve směru od ulice Svatovítské, tak i Jugoslávských partyzánů. Tím dochází ke zrychlení a zlepšení pravidelnosti provozu autobusů PID v celé oblasti Prahy 6.
Změny v ulicích Jugoslávských partyzánů, Evropská a Svatovítská
- Jugoslávských partyzánů: Vyhrazený jízdní pruh pro autobusy je převeden z pravé strany komunikace na levou, aby autobusy mohly těsně před Vítězným náměstím snadněji najet na tramvajové těleso a pokračovat přes střed křižovatky.
- Evropská: Výjezd z kruhového objezdu Vítězného náměstí je nově možný jedním jízdním pruhem. Levý pruh nově slouží pro autobusy sjíždějící z tramvajového tělesa.
- Svatovítská: Autobusy ve směru k Vítěznému náměstí nyní jedou po tramvajovém tělese až do zastávky „Vítězné náměstí“, odkud pokračují po kolejích průjezdem přes střed křižovatky. Autobusy tak nově zastavují v tramvajové zastávce i ve směru na Dejvickou.
Současně se připravuje i stavební prodloužení zastávky Vítězné náměstí ve směru Prašný most a posun přechodu pro chodce, které na aktuální opatření navážou. Důvodem je možnost současného zastavení tramvaje i autobusu za sebou.
„Vítězné náměstí je jedním z nejvytíženějších dopravních uzlů v Praze. Nová preferenční opatření pomohou zrychlit průjezd autobusů a snížit častá zpoždění hlavně u linek ve směru od Suchdola. Hladký průjezd Vítězným náměstím je jednou z podmínek, aby sem v budoucnu mohla vést autobusová linka využívající tunelový komplex Blanka,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík
Zlepšení pro 14 autobusových linek
Nový režim se týká celkem 14 autobusových linek PID, které denně využívají oblast Vítězného náměstí. Jen ulicí Jugoslávských partyzánů projíždí každý všední den až 724 autobusů. Díky těmto úpravám dojde k výraznému zkrácení zpoždění a zvýšení pravidelnosti především u linek ze směru Lysolaje, Suchdol, Roztoky, Šárecké údolí a Šolínova.
Platba na P+R v Olbramovicích nově přes PID Lítačku
V aplikaci PID Lítačka lze nově zaplatit parkování na P+R v Olbramovicích, první lokalitě ve Středočeském kraji s touto možností. Řidičům stačí mobil, žádné automaty nejsou potřeba.
- Držitelé platného časového kuponu pro 7. pásmo s minimálně měsíční platností mají možnost prostřednictvím aplikace PID Lítačka využít 24 hodin bezplatného parkování.
Novinka vznikla ve spolupráci s technologickým partnerem GreenCenter a je dalším krokem k digitalizaci a zjednodušení dopravy v pražské integrované dopravě (PID) i celém Středočeském kraji.
Uživatelé aplikace mohou nově zaplatit za parkování na P+R jednoduše:
- Načtením QR kódu z parkovacího lístku,
- nebo kliknutím na tlačítko „Zaplatit“ v detailu parkoviště přímo na mapě aplikace.
Aplikace zároveň zobrazí i případnou RZ vozidla, pokud ji má uživatel uloženou. To urychlí celý proces a přináší komfort bez nutnosti zadávání údajů ručně.
Pro získání slevy je nutné splnit následující podmínky:
- Aktualizovat aplikaci PID Lítačka ve svém digitálním obchodě na nejnovější verzi: Android 4.6.10 (4006483), iOS 4.6.10 (659).
- Mít platný časový kupón obsahující alespoň pásmo 7 v okamžiku placení parkovného.
- Být v aplikaci přihlášený uživatelským účtem, ke kterému je kupon vázán.
- Využít k platbě parkovného aplikaci PID Lítačka dle zveřejněného návodu.
Olbramovice jako pilotní projekt
P+R parkoviště u nádraží v Olbramovicích je první lokalitou ve Středočeském kraji, kde je nová funkce spuštěna.
Uživatelé tu najdou všechny důležité informace o svém parkování jako:
- dobu bezplatného stání,
- čas ukončení parkování,
- případné překročení maximální doby,
- nebo využité benefity.
Po úhradě obdrží daňový doklad, který obsahuje údaje o parkování.
Ceník pro P+R parkoviště Středočeského kraje:
| Parkovací doba | Cena | Cena s kuponem v aplikaci PID Lítačka |
| Do 24 hodin | 50 Kč | 0 Kč |
| 24 – 48 hodin | 150 Kč | 100 Kč |
| Od 48 hodin dále | 150 Kč + 500 Kč za každých dalších 24h | 100 Kč + 500 Kč za každých dalších 24h |
V případě ztráty nebo poškození parkovacího lístku je účtována částka 1 000 Kč.
Možnosti placení
- platba v hotovosti (akceptované nominální hodnoty mincí jsou 5 Kč, 10 Kč, 20 Kč, 50 Kč, u bankovek 100 Kč, 200 Kč, 500 Kč, 1 000 Kč a 2 000 Kč)
- platba kartou
- platba v aplikaci PID Lítačka
Provozní řád parkoviště naleznete zde (PDF)
Další parkoviště P+R ve Středočeském kraji
V následujících letech se nová P+R parkoviště objeví například i v Úvalech, Rostoklatech, Hostivici, Kolíně, Mstěticích a Čerčanech. Všechna parkoviště budou postupně integrována do systému PID, což umožní uživatelům platbu parkovného přes mobilní aplikaci PID Lítačka. Držitelé elektronických předplatných kuponů platných pro dané pásmo a s časovou platností minimálně měsíc uložených v mobilní aplikaci PID Lítačka budou mít parkování na 24 hodin zdarma.
Současně probíhají jednání s dalšími městy o zapojení jejich parkovacích domů do systému PID.
Praha zavádí nový systém sdílené cyklomobility. Sdílené elektrické koloběžky ve městě od roku 2026 skončí
Radní hl. m. Prahy na svém pondělním zasedání schválili nový rámec pro provozování sdílené cyklomobility, který jasně stanovuje pravidla pro provozovatele sdílených kol a elektrokol. Cílem je podpořit udržitelnou dopravu, zlepšit pořádek ve veřejném prostoru a omezit negativní dopady neřízeného provozu sdílených dopravních prostředků ve městě. Součástí opatření je i ukončení memorand se stávajícími provozovateli a sjednocení pravidel pro všechny zájemce v režimu tzv. open house. Sdílené elektrokoloběžky nebudou součástí systému.
Klíčovou změnou oproti dosavadní praxi je, že nově budou povolena pouze jízdní kola a elektrokola. Sdílené koloběžky a elektrokoloběžky, které v minulosti způsobovaly četné problémy – od nehodovosti po blokování chodníků – již součástí systému nebudou.
„Elektrokoloběžky se v minulosti často používaly ne jako dopravní prostředek, ale spíš jako turistická atrakce, a to často v místech, kde neměly co dělat — v parcích, na chodnících nebo v pěších zónách. Zavedením nového systému chceme podpořit udržitelnou dopravu a zároveň zajistit pořádek ve veřejném prostoru,“ uvedl I. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.
„Na prvním místě stojí bezpečnost těch nejzranitelnějších účastníků provozu, tedy chodců. Mezi uživateli koloběžek, kteří zejména v centru města v rozporu s předpisy často jezdí po chodníku mezi chodci bohužel v současnosti dochází k mnoha kolizím. Věříme nicméně, že je k dispozici vhodná alternativa pro bezemisní pohyb po městě, a tou jsou sdílená kola. Pro držitele předplatních jízdenek dokonce s možností dvou 15minutových jízd zdarma u poskytovatelů Rekola a nextbike,“ řekl předseda zahraničního výboru Jaromír Beránek.
Parkování sdílených kol už jen na vyznačených stanovištích
Provozovatelé, kteří budou chtít v Praze poskytovat službu sdílené cyklomobility, uzavřou s městem jednotnou smlouvu prostřednictvím Technické správy komunikací hl. m. Prahy (TSK). Budou muset dodržovat závazná pravidla — mimo jiné parkování pouze na vyznačených stanovištích, zajištění technické způsobilosti kol a pravidelný servis.
„Díky jednotnému systému získáme větší kontrolu, možnost vyžadovat odpovědnost od provozovatelů a efektivně řešit problémy s nepořádkem a bezpečností. Zároveň chceme, aby se do systému mohli zapojit i noví provozovatelé za férových a transparentních podmínek,“ dodal Zdeněk Hřib.
Nový rámec také umožňuje městu prostřednictvím TSK odstraňovat prostředky provozovatelů, kteří pravidla nedodržují. Stávající memoranda se společnostmi Rekola a nextbike budou vypovězena ke dni 30. června 2026.
Zavedení jasných pravidel pro sdílenou mobilitu navazuje na předchozí snahy o regulaci sdílených koloběžek, které byly poprvé předloženy v 23. června 2025. Tehdejší návrh nezískal podporu. K tématu se znovu přistoupilo a návrh byl prosazen prostřednictvím Zastupitelstva hl. m. Prahy. Po letech debat a odkládání bylo přijato systémové řešení, které ukončí provoz sdílených koloběžek od 1. ledna 2026 a nastaví jednotná a transparentní pravidla pro všechny provozovatele sdílených kol a elektrokol.
Shrnutí opatření:
- Nový jednotný smluvní rámec pro všechny provozovatele sdílených kol a elektrokol
- Ukončení stávajících memorand v roce 2026
- Vyloučení sdílených koloběžek z provozu
- Povinné parkování na vyhrazených stanovištích
- Možnost města účinně zasahovat proti neukázněným provozovatelům
Tisková zpráva Magistrátu hl. m. Prahy
Turistická sezona 2025 končí. V úterý 28. 10. vyjedou naposledy turistické vlakové linky, cyklobusy i přívozy
Státní svátek 28. října 2025 bude posledním dnem sezonních přívozů, vlaků i cyklobusů PID. Zimní přestávku si tak dopřeje většina pražských přívozů, dětský výletní vlak Cyklohráček, brdský cyklobus i sezonní turistické vlaky mezi Prahou a Středočeským krajem. Tyto linky opět vyjedou na své trasy na konci března 2026, a to s výjimkou přívozu P3, který bude od příštího roku nahrazen Dvoreckým mostem.
Sezonní přívozy PID
V úterý 28. října 2025 naposledy před zimou vyplují sezonní přívozy P3, P4, P5 a P6. To je příležitost se ohlédnout za letošní sezonou a případně se letos ještě naposledy přeplavit v místech, kde to zas půjde až na jaře. Přes zimu budou samozřejmě v provozu celoroční přívozy P1 (Sedlec – Zámky) a P2 (V Podbabě – Podhoří).
|
Protože je na počátek jara 2026 plánováno zprovoznění Dvoreckého mostu, bude letošní konec provozu sezonních přívozů úplným koncem přívozu P3. Ten vyplul jako třetí přívoz PID v červenci 2007, provoz od počátku zajišťuje loď Josefína (obvykle nazývaná Pepina) pro 12 osob, která byla prvním bezbariérovým plavidlem na přívozech PID. Přívoz P3 byl původně provozován pouze jako sezónní od dubna do října, ale od jara 2010 přešel do celoročního provozu, po kterém byla ze strany cestujících poptávka. Od podzimu 2013 se zase přívoz vrátil k sezonnímu provozu, což byl důsledek prodloužení linky 118 z Dvorců přes Vltavu na Smíchovské nádraží realizovaného od září 2012 a rozšířeného i na víkendy od letních prázdnin 2013. Přívoz za dobu své existence přepravil přes 1,3 milionu cestujících a asi 150 tisíc jízdních kol. V posledních letech bylo možné z přívozu sledovat stavbu Dvoreckého mostu, který po zimě přívoz více než plnohodnotně nahradí. |
Cyklohráček
Na svou poslední letošní pravidelnou jízdu se vydá 28. 9. také výletního vlak Cyklohráček. Ranní vlak bude z důvodu výluky na pravidelné trase veden mimořádně ze stanice Praha Masarykovo nádraží (odj. 9:06). Ostatní spoje již pojedou dle standardního jízdního řádu:
- ze Slaného v 11:02 do Prahy-Smíchova,
- ve 13:18 z Prahy-Smíchova do Slaného,
- a v 17:00 ze Slaného do Prahy hl. n.
Z důvodu uvedené výluky nebude v Cyklohráčku mimořádně zajištěna služba ČD Minibaru. Stejný režim platí i v neděli 26. října 2025. Naopak v sobotu 25. října 2025 pojede ranní spoj Cyklohráčku dle pravidelného jízdního řádu z pražského hlavního nádraží. Více informací o Cyklohráčku naleznete zde.
|
Po vzoru čtyř uplynulých sezon letních výletů připravujeme ve spolupráci s dopravcem České dráhy, a. s. také zimní sérii mimořádných jízd. Během listopadu a prosince 2025 se pestrobarevný vlak vydá na tři výlety:
Na první adventní víkend 29. a 30. listopadu 2025 je připraven ještě každoroční Čertohráček s Mikulášskou družinou. Vlak vyrazí například do Vraného nad Vltavou či Roztok u Prahy a nabídne nejen zábavu, ale i krásný zimní výlet pro celou rodinu. |
Ostatní sezonní vlakové linky PID
Spolu s koncem turistické sezony vyjedou 28. října naposledy také všechny sezonní a rekreační vlaky dopravců České dráhy a KŽC Doprava mezi Prahou a turisticky atraktivními oblastmi v okolních krajích (Cyklo Brdy, Český ráj, Kokořínský rychlík, Lužickohorský rychlík, Rakovnický rychlík, Brdský a Posázavský motoráček). Ve stejný den se na svou poslední letošní jízdu vydá také brdský cyklobus mezi Dobřichovicemi a Kytínem.
Trvalé změny v říjnu 2025
Vážení cestující, v říjnu 2025 dochází k následujícím změnám na linkách PID:
354 (od 1. 10. 2025)
- Zrušení spoje v pracovní dny Jirny,logistický park (19:00) – Černý Most (19:16)
412 (od 1. 10. 2025)
- Zrušení spojů o víkendu:
- Mladá Boleslav,aut.st. (5:50) – Černý Most (6:30)
- Černý Most (18:45) – Mladá Boleslav,aut.st. (19:27)
423 (od 1. 10. 2025)
- Zavedení nové linky PID v trase Prosek – Mšené-lázně,u kapličky
- Rozsah provozu: 1 pár spojů v pracovní dny (ráno z Prahy, odpoledne zpět), o víkendu mimo provoz
- Dopravce:ČSAD Střední Čechy
- Typ vozidel:Standardní (12 m)
425 (od 1. 10. 2025)
- Celková optimalizace provozu
- PRACOVNÍ DEN
- Spoj Trutnov,aut.st. (4:38) – Černý Most (6:50) je nově výchozí až v 5:08
- Zavádí se spoj Městec Králové,nám. (6:00) – Trutnov,aut.st. (7:22)
- Ruší se spoj Městec Králové,nám. (6:45) – Černý Most (7:35)
- Spoj Černý Most (11:10) – Trutnov,aut.st. (13:22) je ukončen v zastávce Hořice,aut.st. (12:37)
- Spoj Trutnov,aut.st. (12:38) – Černý Most (14:55) je výchozí až ze zastávky Hořice,aut.st. (13:23)
- Spoj Černý Most (19:10) – Trutnov,aut.st. (21:22) je ukončen v zastávce Městec Králové,nám. (19:55)
- Zavádí se spoj Černý Most (20:10) – Trutnov,aut.st. (22:22)
- Ruší se spoj Černý Most (21:15) – Městec Králové,nám. (22:00)
- VÍKEND
- Ruší se spoje:
- Městec Králové,nám. (8:00) – Černý Most (8:50)
- Černý Most (8:10) – Trutnov,aut.st. (10:27)
- Trutnov,aut.st. (10:38) – Černý Most (12:50)
- Černý Most (13:10) – Trutnov,aut.st. (15:22)
- Trutnov,aut.st. (15:33) – Černý Most (17:50)
- Černý Most (21:15) – Městec Králové,nám. (22:00)
- Posouvají se spoje:
- Trutnov,aut.st. (4:38) – Černý Most (6:50) pojede o 60 minut později (nově výchozí v 5:38)
- Trutnov,aut.st. (8:38) – Černý Most (10:50) pojede o 60 minut dříve (nově výchozí v 7:38)
- Ruší se spoje:
481 (od 1. 10. 2025)
- Zkrácení linky a všech jejích spojů do trasy Čáslav,aut.st. – Kutná Hora,aut.st. – Uhlířské Janovice,nám. (– Uhlířské Janovice,škola)
- Převod spojů ve zrušeném úseku na upravenou linku 771
491 (od 1. 10. 2025)
- Spoj v pracovní dny Český Bord,žel.st. (7:15) – Louňovice,I.hráz (7:49) nově vynechává první zastávku Louňovice,I.hráz (směr Vyžlovka). Autobus má výstupní zastávku až po blokovém otočení v obci, tj. v zastávce na straně u školy v Louňovicích, aby děti nepřecházely silnici I/2.
514 (od 1. 10. 2025)
- Zavádí se v pracovní dny spoj Dobříš,nám. (13:40) – Borotice,Hubenov (14:08)
693 (od 1. 10. 2025) ODLOŽENO NA PROSINEC 2025
Spoje v trase Mšeno – Okna a zpět nově obsluhují také zastávky Doksy,Žďár a Luka,odb. 1.0Zavedení platnosti tarifu IDOL v trase Mšeno – Okna a zpět (netýká se zastávek na větvi do Katusic)
706 (od 1. 10. 2025)
- Spoj v pracovní dny Uhlířské Janovice,nám. (14:12) – Žiželice,nám. (15:57) nově NEOBSLUHUJE Vavřinec a je nově výchozí až ve 14:18
- Spoj v pracovní dny Uhlířské Janovice,nám. (15:18) – Žiželice,nám. (16:57) nově OBSLUHUJE Vavřinec a je nově výchozí již v 15:12
743 (od 1. 10. 2025)
- Spoj v pracovní dny Souňov (13:56) – Čáslav,aut.st. (14:21) je nově veden i přes Vondraty
- Spoj v pracovní dny Čáslav,aut.st. (7:35) – Čáslav,Za rybníkem (7:45) je nově výchozí již ze zastávky Čáslav,Kalabousek (7:30) jako přímý spoj z linky 481 od Kutné Hory
- Spoj v pracovní dny Petrovice I (6:39) – Čáslav,Budín (7:35) je nově ukončen již v zastávce Čáslav,aut.st.
771 (od 1. 10. 2025)
- Prodloužení linky do trasy Kácov/Soběšín – Podveky – Rataje nad Sázavou – Uhlířské Janovice/Sázava
- Zavedení šesti párů spojů v pracovní dny (převod ze zkrácené linky 481)
782 (od 1. 10. 2025)
- Zavedení spoje v pracovní dny Kutná Hora,Hlouška,Na Špici (7:25) – Kutná Hora,Žižkov,Fučíkova (7:37), návazného formou přímého spoje z linky 805 od Kolína
783 (od 1. 10. 2025)
- Spoj v pracovní dny Kutná Hora,aut.st. (7:06) – Bernardov (7:32) je nově výchozí až v 7:42 formou přímého spoje z linky 481 od Uhlířských Janovic
785 (od 1. 10. 2025)
- Posílení v odpolední špičce pracovního dne v úseku Kutná Hora,aut.st. – Kutná Hora,Poličany
786 (od 1. 10. 2025)
- Zrušení obsluhy úseku Kutná Hora,Šipší,Sběrná (včetně) – Kutná Hora,Sedlec,Čechova (včetně)
- Zrušení vložených dopolední spojů Kutná Hora,aut.st. – Kutná Hora,Šipší,Opletalova (nahrazeno novou linkou 802)
788 (od 1. 10. 2025)
- Zrušení obsluhy úseku Kutná Hora,Šipší,Sběrná (včetně) – Kutná Hora,Sedlec,Čechova (včetně)
798 (od 1. 10. 2025)
- Zavedení spojů:
- Benešov,terminál (6:03) – Benešov,Dlouhé Pole (6:10)
- Benešov,Dlouhé Pole (10:30) – Benešov,terminál (10:38)
- Benešov,Dlouhé Pole (13:20) – Benešov,terminál (13:28)
- Benešov,Dlouhé Pole (15:50) – Benešov,terminál (15:58)
- Vložené spoje v trase Benešov,terminál – Benešov,Dlouhé Pole nově jedou mimo zastávky Benešov,Dlouhé Pole,rozc. – Benešov,Boušice. Tyto zastávky jsou nově obslouženy navazujícím přímým spojem zpět do Benešova, pro cesty do nich z Benešova tedy lze využít stejný spoj, který nově jede polookružně.
799 (od 1. 10. 2025)
- Zavedení spoje Benešov,terminál (7:43) – Benešov,Černý les (7:47)
801 (od 1. 10. 2025)
- Zrušení obsluhy zastávky Kutná Hora,Poličany, dotčené spoje jsou ukončeny/výchozí ze zastávky Kutná Hora,Vrchlice,V Cihelně
- Spoj Kutná Hora,Žižkov,Fučíkova (16:44) – Starý Kolín,žel.zast. (17:21) je nově ukončen již v zastávce Hlízov,u váhy
- Spoj Starý Kolín,žel.zast. (17:22) – Kutná Hora,Žižkov,Fučíkova (17:59) je nově výchozí až ze zastávky Hlízov,u váhy
802 (od 1. 10. 2025)
- Zavedení linky PID v trase Kutná Hora,Žižkov,poliklinika – Kutná Hora,aut.st. – Kutná Hora,Sedlec,Čechova (– Kutná Hora,Karlov,Na Rovinách)
- V provozu v pracovní dny 6-18 v intervalu ~60 minut celodenně
805 (od 1. 10. 2025)
- Uvedené spoje v pracovní dny nově NEOBSLUHUJÍ Libenice
- Kolín,nádraží (16:03) – Kutná Hora,Karlov,celní úřad (16:41)
- Kutná Hora,Karlov,celní úřad (17:19) – Kolín,nádraží (17:53)
- Uvedené spoje v pracovní dny nově NEOBSLUHUJÍ Libenice
- Kolín,nádraží (13:53) – Kutná Hora,aut.st. (14:24)
- Kolín,nádraží (17:53) – Kutná Hora,aut.st. (18:24)
- Spoj v pracovní dny Kolín,nádraží (6:58) – Kutná Hora,Karlov,Čáslavská (7:31) je nově ukončen v zastávce Kutná Hora,Hlouška,Na Špici, odkud formou přímého spoje pokračuje jako linka 782 do zastávky Kutná Hora,Žižkov,Fučíkova (7:37)
826 (od 1. 10. 2025)
- Spoj v pracovní dny Pečky,žel.st. (16:15) – Břežany II (17:14) je nově prodloužen do zastávky Tuklaty,Tlustovousy (17:21)
- Spoj v pracovní dny Břežany II (18:16) – Pečky,žel.st. (19:10) je nově výchozí již ze zastávky Tuklaty,Tlustovousy (18:10)
Trvalé změny v září 2025
Vážení cestující, v září 2025 dochází k následujícím změnám na linkách PID:
16 (od 1. 9. 2025)
- Prodloužení všech spojů do trasy Ústřední dílny Dopravního podniku – Sídliště Řepy celodenně, celotýdně
255 (od 1. 9. 2025)
- Změna trasy linky na území Dejvic
- Jenerálka – … – Zelená – Na Santince – Sídliště Baba – Matějská – Dukla-Juliska – Na Santince
- Zastávka Dejvická je pro linku zrušena
264 (od 1. 9. 2025)
- Zřízení zastávky Újezd nad Lesy pro všechny spoje
266 (od 1. 9. 2025)
- Zrušení spoje Nové Butovice (14:15) – Zadní Kopanina (14:32)
280 (od 1. 9. 2025)
- Zrušení spoje Ruzyňská škola (13:15) – Divoká Šárka (13:25)
383 (od 1. 9. 2025)
- Zřízení zastávky Svojetice,Na Moklině mezi zastávkami Svojetice a Svojetice,Na vyhlídce u křižovatky ulic Choceradská a Na Moklině
385 (od 1. 9. 2025)
- Zřízení zastávky Svojetice,Na Moklině mezi zastávkami Svojetice a Svojetice,Na vyhlídce u křižovatky ulic Choceradská a Na Moklině
466 (od 1. 9. 2025)
- Pro vybrané spoje se ruší obsluha Vepřeka a Starých Ouholic
726 (od 15. 9. 2025)
- Prodloužení spoje v pracovní dny Mladá Boleslav, aut.st. (6:20) – Žerčice (6:43) až do Semčic a posun odjezdu z Ml. Boleslavi na 6:15
Trvalé změny v srpnu 2025
Vážení cestující, v srpnu 2025 dochází k následujícím změnám na linkách PID:
303 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Černý Most (8:53) – Křenice (9:40) nově obslouží zastávky Sibřina,škola a Sibřina,Na Paloučku
322 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Nádraží Veleslavín (6:05) – Kladno,Sítná (7:00) je nově veden variantou trasy přes zastávku Buštěhrad,u školy a mimo zastávky Buštěhrad a Buštěhrad,U Kahance
- Spoj Kladno,autobusové nádraží (15:05) – Nádraží Veleslavín (16:09) je nově veden variantou trasy přes zastávku Buštěhrad,u školy a mimo zastávky Buštěhrad a Buštěhrad,U Kahance
334 (od 31. 8. 2025)
- Zřízení zastávky Lahovice ve směru do Prahy
335 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Budějovická (23:35) – Kamenice,kulturní dům (0:22) je nově veden variantou trasy přes Radějovice a Křížkový Újezdec
336 (od 31. 8. 2025)
- Linka je nově mezi zastávkami Chýně,Žitná a Hostivice,Břve vedena přes nově zřízené zastávky:
- Chýně,Pod Horou (v ulici Pražské v oblasti přilehlé k nové zástavbě a svazkové ZŠ)
- Chýně,V Roklích (v ulici Pražské v oblasti „V Roklích“)
- Chýně,Městský úřad (v ulici Hlavní poblíž městského úřadu)
- Vybrané spoje ve špičkách pracovních dnů jsou prodlouženy do zastávky Jeneč,Lidická
- Posílení linky ve špičkách pracovních dnů
347 (od 31. 8. 2025)
- Linka je nově mezi zastávkami Chýně,Žitná a Chýně,Háje vedena přes nově zřízené zastávky:
- Chýně,Pod Horou (v ulici Pražské v oblasti přilehlé k nové zástavbě a svazkové ZŠ)
- Chýně,V Roklích (v ulici Pražské v oblasti „V Roklích“)
- Pro linku jsou zrušeny zastávky Chýně a Chýně,Pivovarský dvůr
359 (od 31. 8. 2025)
- Zřízení zastávky Roztoky,U Rybníčku i ve směru Suchdol
368 (od 31. 8. 2025)
- Zřizuje se zastávka Předboj,U Rybníka pro všechny spoje
- Zřizuje se zastávka Zlonín pro vybrané školní spoje (1 spoj Zlonín – Praha,Ládví ráno; 2 spoje Líbeznice,II – Zlonín odpoledne)
- Zřizuje se zastávka Líbeznice,škola i ve směru Předboj pro ranní školní spoj z Bořanovic
- Zřizuje se zastávka Bořanovice,náves pro 1 ranní školní spoj do Předboje (náhrada za zrušený spoj linky 656)
- Úprava provozu školních spojů v souvislosti s otevřením svazkové školy v Bašti
401 (od 31. 8. 2025)
- Zavedení spoje Bystřice,nám. (4:17) – Benešov,Terminál (4:30) v pracovní dny
- Zrušení spoje Miličín,škola (14:40) – Votice,aut.st. (14:49) v pracovní dny
402 (od 31. 8. 2025)
- Zavedení spoje Zbraslavice,nám. (6:15) – Čáslav,aut.st. (6:40) v pracovní dny
406 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
414 (od 31. 8. 2025)
- Spoje ve dny školního vyučování ve 12:20, 13:20 a 15:20 nově jedou ze zastávky Tuchoměřice,Outlet přímo bez obsluhy mezilehlých zastávek do zastávky Středokluky,u školy (XX:47)
435 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Říčany,Wolkerova (18:00) – Klučov,Skramníky (19:20) je nově výchozí až ze zastávky Říčany,Masarykovo nám., kam přijíždí jako přímý spoj z linky 765 výchozí ze zastávky Modletice,rozc.Doubravice (17:47)
451 (od 31. 8. 2025)
- Spoj v pracovní dny Borotín (6:41) – Votice,žel.st. (7:41) je nově ukončen již v zastávce Votice,aut.st.
- Spoj v pracovní dny Borotín (7:54) – Votice,žel.st. (8:53) je nově mezi Borotínem a Střezimíří veden rychlou variantou mimo Sychrov, Černotice a Bonkovice
452 (od 31. 8. 2025)
- Všechny spoje v trase Mladá Vožice,aut.st. – Votice,aut.st. vyjma spojů v 16:30 z Mladé Vožice a v 17:05 z Votic jsou prodlouženy do trasy Mladá Vožice,aut.st. – Olbramovice,žel.st.
- Celková reorganizace jízdního řádu
458 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Vlašim,ZŠ sídliště (6:24) – Mladá Vožice,aut.st. (7:24) je nově výchozí až ze zastávky Vlašim,žel.st. (6:35)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
483 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
487 (od 31. 8. 2025)
- Vybrané školní spoje nově budou obsluhovat zastávky Bečváry,Hatě a Bečváry,Dolní Jelčany
489 (od 31. 8. 2025)
- Zřízení zastávky Svojetice,Na Mokliněmezi zastávkami Svojetice,Na skalce a Svojetice,Na vyhlídce u křižovatky ulic Choceradská a Na Moklině
491 (od 31. 8. 2025)
- Prodloužení vybraných spojů v pracovní dny o úsek Mukařov – Louňovice,I.hráz (ráno pouze v uvedeném směru, odpoledne pouze zpět)
532 (od 31. 8. 2025)
- Celková reorganizace jízdního řádu, zejména v úseku Votice,žel.st. – Votice,aut.st.
550 (od 31. 8. 2025)
- Zrušení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
- Prodloužení vybraných spojů o úsek Votice,žel.st. – Votice,Beztahov
557 (od 31. 8. 2025)
- Spoje vedené do/ze Stříbrné Skalice jsou nově vedeny pouze v trase Svojetice,Na vyhlídce – … – Tehovec – … – Mukařov – Louňovice – Louňovice,II.hráz – Louňovice,I.hráz
- Zřízení zastávky Svojetice,Na Moklině mezi zastávkami Svojetice a Svojetice,Na vyhlídce u křižovatky ulic Choceradská a Na Moklině
558 (od 31. 8. 2025)
- Celková reorganizace jízdního řádu
- Prodloužení vybraných spojů o úsek Olbramovice,žel.st. – Votice,aut.st.
568 (od 31. 8. 2025)
- Zrušení spoje v pracovní dny Miličín,Podměští (15:13) – Miličín,škola (15:15)
586 (od 31. 8. 2025)
- Zavedení spoje ve dny školního vyučování Slaný,aut.nádr. (7:33) – Drnek (7:57)
593 (od 31. 8. 2025)
- Zavedení spoje v pracovní dny Hobšovice,II (4:01) – Velvary,žel.st. (4:16)
- Zrušení spoje v pracovní dny Hobšovice,II (19:15) – Velvary,žel.st. (19:30)
624 (od 31. 8. 2025)
- Úprava jízdního řádu v ranních hodinách zejména v úseku Bratronice,Dolní Bezděkov – Družec,nám.
627 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Smečno (7:00) – Slaný,aut.nádr. (7:25) je nově veden přes zastávku Slaný,Šultysova
638 (od 31. 8. 2025)
- Vybrané spoje jsou nově mezi zastávkami Trubín a Králův Dvůr,Počaply,U tří zvonků vedeny přes zastávky Králův Dvůr,Počaply a Králův Dvůr,Počaply,Plzeňská a mimo zastávku Králův Dvůr,Počaply,škola
656 (od 31. 8. 2025)
- Úprava provozu školních spojů v souvislosti s otevřením svazkové školy v Bašti
- Zrušení varianty linky přes Bořanovice (spoj nahrazen upravenou linkou 368)
657 (od 31. 8. 2025)
- Mírné posílení v odpolední špičce pracovního dne v úseku Brandýs nad Labem-Stará Boleslav – Bašť
- Mírné omezezení v odpolední špičce pracovního dne v úseku Bašť – Odolena Voda
661 (od 31. 8. 2025)
- Zastávky Semice,Břeha a Semice,Na Husánku se nově v obou směrech obsluhují dvakrát, jak při zajíždění do Semic, tak při vyjíždění
673 (od 31. 8. 2025)
- Zřízení zastávky Nymburk,OC Poděbradská u hypermarketu Albert v ulici Poděbradské mezi zastávkami Nymburk,lokomotivní depo a Nymburk, Havlíčkova kostel/Nymburk,Katastrální úřad
674 (od 31. 8. 2025)
- Zřízení zastávky Nymburk,OC Poděbradská u hypermarketu Albert v ulici Poděbradské mezi zastávkami Nymburk,lokomotivní depo a Nymburk, Havlíčkova kostel/Nymburk,Katastrální úřad
677 (od 31. 8. 2025)
- Zřízení ranního školního spoje v trase Úvaly,žel.st. – … – Tuklaty,Tlustovousy – Jirny,Nové Jirny,Hájovna – Jirny,Nové Jirny,Kaplička – Jirny,Luční – Jirny – Jirny,Kulturní dům
686 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Úvaly,žel.st. (6:43) – Říčany,Wolkerova (7:23) je nově výchozí již v 6:33 a ukončen v zastávce Říčany,Masarykovo náměstí, odkud pokračuje jako linka 765 směr Modletice,rozc.Doubravice (7:23)
693 (od 31. 8. 2025)
- Zřizuje se zastávka Sudoměř pro spoje jedoucí do/z Katusic
- Zřizuje se varianta trasy do obce Okna, zřizuje se zastávka Okna,obec
- Zavádí se spoje
- Mšeno (7:50) – Okna,obec (8:12) přes Lobeč
- Okna,obec (8:13) – Mšeno (8:35) přes Lobeč
- Okna,obec (14:20) – Mšeno (14:42) přes Lobeč
- Spoj Mšeno,žel.st. (13:48) – Nosálov,Libovice (14:07) je prodloužen do zastávky Okna,obec (14:20)
- Ruší se spoj Nosálov,Libovice (14:07) – Mšeno (14:14)
699 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Mladá Boleslav,aut.st. (7:25) – Chotětov (8:04) je nově veden standardní trasou přes Podolec a Bezděčín
- Zavádí se zrychlený spoj Mladá Boleslav,aut.st. (7:30) – Horky nad Jizerou (7:54). Spoj v Mladé Boleslavi obsluhuje zastávky U Sportu, náměstí Republiky a Jičínská a dále pokračuje přímo bez zastávky do Horek nad Jizerou.
- Zavádí se spoj Horky nad Jizerou (7:56) – Mladá Boleslav,aut.st. (8:22)
705 (od 31. 8. 2025)
- Vybrané školní spoje nově obsluhují zastávky Opolany,Opolánky a Opolany,Oškobrh
708 (od 25. 8. 2025)
- Změna sledu zastávek v úseku Slaný,ČSAD – Slaný,Smetáčkova ve směru Slaný,V Ráji
- Nové pořadí zastávek … – Slaný,ČSAD – Slaný,u stadionu – Slaný,Rabasova – Slaný,Mírová – Slaný,Smetáčkova – …
717 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Turnov,Na Lukách (7:05) – Mnichovo Hradiště,Dopravní terminál (7:39) nově neobsluhuje zastávku Březina,náves (nahrazeno linkou 733)
733 (od 31. 8. 2025)
- Linka se prodlužuje do trasy Mnichovo Hradiště – Březina – Koryta – Sezemice – Vlastibořice – Radimovice – Turnov
- Linka je nově v celé trase zařazena do systému IDOL
- Úpravy vazeb s linkou 734 v Sezemicích
734 (od 31. 8. 2025)
- Úpravy vazeb s linkou 733 v Sezemicích v souvislosti s jejím prodloužením
742 (od 31. 8. 2025)
- Víkendový spoj Zbýšov (15:03) – Čáslav,aut.st. (15:25) je nově ukončen v zastávce Čáslav,žel.st., odkud pokračuje jako linka 781 přes zastávku Čáslav,aut.st. do Žlebů (přímý spoj bez nutnosti přestupu)
743 (od 31. 8. 2025)
- Celková reorganizace jízdního řádu, odstranění souběhů
- Zavedení přímých spojů bez nutnosti přestupu s linkou 749
- Část spojů odpoledne pokračuje ze zastávky Třebonín,rozc.Chedrbí jako linka 749
- Část spojů naopak bude pokračovat ze Souňova od linky 749
749 (od 31. 8. 2025)
- Celková reorganizace jízdního řádu, odstranění souběhů
- Zavedení přímých spojů bez nutnosti přestupu s linkou 749
- Část spojů odpoledne pokračuje ze zastávky Souňov jako linka 743
- Část spojů naopak bude pokračovat ze zastávky Třebonín,rozc.Chedrbí z linky 743
758 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
765 (od 31. 8. 2025)
- Zavedení spoje Říčany,Masarykovo nám. (7:11) – Modeltice,rozc.Doubravice (7:23), spoj přejíždí jako přímý z linky 686 ze zastávky Úvaly,žel.st. (6:33)
- Zavedení spoje Modeltice,rozc.Doubravice (17:47) – Říčany,Masarykovo nám. (17:59), spoj dále pokračuje jako přímý na lince 435 do zastávky Klučov,Skramníky (19:20)
780 (od 31. 8. 2025)
- Vybrané školní spoje nově obsluhují zastávky Vinaře; Vinaře,Vinice a Žleby,Šumava
- Zavedení spojů v pracovní dny:
- Čáslav,aut.st. (13:50) – Třemošnice,aut.st. (14:27) (náhrada linky 781)
- Třemošnice, aut.st. (14:33) – Čáslav,aut.st. (15:10) (náhrada linky 781)
781 (od 31. 8. 2025)
- Zrušení spojů v pracovní dny:
-
- Čáslav,aut.st. (13:50) – Žleby,nám. (14:12) (nahrazeno linkou 780)
- Žleby,nám. (14:48) – Čáslav,aut.st. (15:10) (nahrazeno linkou 780)
790 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
792 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Vlašim,žel.st. (12:05) – Zdislavice (12:30) nově je výchozí ve 12:13 ze zastávky Vlašim,ZŠ Vorlina a jede přímo bez obsluhy sídliště kžel.st. (12:15) a dále do Vracovic a Zdislavic
793 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
794 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
795 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
799 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
840 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
841 (od 31. 8. 2025)
- Sjednocení tras spojů do dnes nejčastější varianty
- Změna časových poloh spojů
- Zrušení obsluhy zastávky Vlašim,Budvar
- Úprava obsluhy zastávek Vlašim,ZŠ Sídliště; Vlašim,Politických vězňů a Vlašim,rest. U kozla
854 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
IDOL 363 (od 31. 8. 2025)
- Linka IDOL 363 (Turnov – Sezemice) je v souvislosti s úpravami na linkách PID 733 a 734 zrušena
Změny názvů zastávek
| Původní název | Nový název | Dotčené linky |
| Říčany,Černokostelecká | Říčany,Obchodní | 494 |
Změna jízdních řádů v oblasti Kralupska od 14. 12. 2025
Od 14. prosince 2025 dojde v oblasti Kralupska ke změnám a optimalizaci jízdních řádů na několika linkách. Změny vychází zejména z dlouhodobých připomínek měst a obcí a na základě obdržených připomínek od cestujících. Cílem změny dopravního řešení je také zlepšit koordinaci jednotlivých linek, čímž dojde k rozšíření nabídky spojení pro řadu cestujících.
Podrobnější změny jsou popsány níže a rozděleny na změny, které proběhnou zejména na území města Kralupy nad Vltavou, a naopak na dalších regionálních linkách v oblasti Nové Vsi směrem na Mělník.
Optimalizace linek uvnitř Kralup nad Vltavou
Na území města Kralupy nad Vltavou dojde ke změně sítě linek MHD na základě požadavků od cestujících a města. Hlavním cílem této optimalizace je zavedení přímého spojení ze všech městských částí Kralup nad Vltavou k obchodnímu centru v městské části Lobeček.
Síť MHD budou nově tvořit 2 linky:
Linka 856 v trase Zeměchy – Modrá hvězda – Hybešova – žel.st. – Třída legií – obchodní centrum. Vybrané spoje budou dále pokračovat přes Veltrusy a Nelahozeves do Velvar.
Linka 857 v trase Minice – Mikovice – Čechova – V Zátiší – žel.st. – Třída legií – obchodní centrum. Vybrané spoje budou vedeny již ze Zákolan přes Otvovice, Holubice, Tursko a Debrno.
V úseku žel.st. – obchodní centrum pojedou linky po identické trase a zajistí obsluhu celé lokality Lobečku. Oproti současnému stavu tak dojde v tomto úseku k výraznému posílení provozu. Ve špičkách pracovních dní budou linky v provozu v intervalech 30 minut (oproti současným 60 minutám). Dojde také k večernímu rozšíření provozu, linka 857 bude nově v pracovní dny v provozu až do půlnoci a zajistí návaznosti od pozdních vlaků z Prahy.
Ze zastávky „Kralupy nad Vltavou, žel.st.“ budou linky vedeny po odlišné trase a zajistí obsluhu různých částí části Kralup, přičemž intervaly doplní ve špičkové časy další regionální linky (316, 466 a 620). Linka 856 zajistí obsluhu sídliště V Luhu, vybranými spoji hřbitov, dále bude pokračovat ulicí Hybešova přes Mikovice do Zeměch. Linka 857 bude vedena přes sídliště V Zátiší, přilehlé školy a bude pokračovat po své stávající trase do Minic.
Téměř všechny spoje linek 856 a 857 budou obousměrně navazovat na vlaky R20 a S4.
O víkendu pak zůstane v provozu linka 857 v úseku obchodní centrum – Minice v přibližně stejném rozsahu jako nyní. Obsluhu hřbitova pak zajistí linka 856, která pojede pouze v úseku žel.st. – hřbitov – Zeměchy v intervalu přibližně 240 minut. V zastávce „Kralupy nad Vltavou, žel.st.“ bude zaveden garantovaný přestup na/z linky 857 směrem od/ze zastávky „Kralupy nad Vltavou, obchodní centrum“
Úpravy na dalších linkách v oblasti Kralupska
Změna vyvolá také úpravy vybraných regionálních linek:
S ohledem na prodloužení linky 856 do Zeměch, bude linka 620 vedena mimo zastávku „Kralupy nad Vltavou, Zeměchy“ (s výjimkou např. školních spojů), nadále však bude obsluhovat zastávku „Kralupy nad Vltavou, Zeměchy,žel.zast.“.
U linky 316 dojde k úpravě jízdního řádu v úseku Holubice – Kralupy nad Vltavou, žel.st. Do Kralup nad Vltavou budou vedeny spoje, které pojedou v úseku Minice – žel.st. v prokladu s linkou 857, čímž vznikne v odpolední špičce pracovních dní souhrnný interval cca 30 minut.
Linka 466 bude vybranými spoji prodloužena o úsek „Kralupy nad Vltavou, žel.st.“ – „Kralupy nad Vltavou, obchodní centrum“. Bude tak zajištěno přímé spojení městské části Lobeč s obchodním centrem.
Součástí změny je i změna trasy linky 663 mimo zastávku Lobeček,rozc., nová trasa bude vedena přes ul. Třebízského.
Úprava spojů linek v oblasti Nové Vsi jako reakce na připomínky jízdních řádů
Na lince 464 jsou upraveny školní spoje pro zavedení ranního spojení do školy v Lužci nad Vltavou, a to i z východní i západní strany. Dále jsou změněny odpolední spoje tak, aby lépe navazovaly na konce školních vyučování v této škole. Součástí změny jsou další minutové korekce za účelem zpřehlednění jízdního řádu.
Na lince 466 došlo mimo výše popsané změny k prodloužení školních spojů do Mělníka přes zastávku cukrovar. Jsou změněny spoje přes Lužec nad Vltavou, omezena obsluha Hořína a změněna trasa školních spojů, aby bylo menší riziko pozdních příchodů do škol. Jeden odpolední spoj do Kralup nad Vltavou bude přímý do linky 646 kvůli zamezení souběhu.
Na lince 646 dochází pouze k drobné úpravě školních spojů a zavedení jednoho spoje (z linky 466).
Schéma úprav linkového vedení v Kralupech nad Vltavou
IDSK v Olbramovicích otevřela první záchytné parkoviště typu P+R v rámci systému PID ve Středočeském kraji
Středočeský kraj začal na svém území budovat záchytná parkoviště typu P+R. Provoz prvního takového parkoviště byl 1. 10. 2025 slavnostně zahájen u železniční stanice Olbramovice. Provozovatelem a správcem tohoto parkoviště je Integrovaná doprava Středočeského kraje, p.o. (IDSK). Organizaci výstavby zajišťoval Odbor veřejné mobility Středočeského kraje ve spolupráci s Krajskou správou a údržbou silnic. Cílem vybudovaného P+R je umožnit parkování v těsné blízkosti nádraží a usnadnit tak cestujícím využívání veřejné dopravy.
Celková plocha 5,7 tis. metrů čtverečních nabízí 151 parkovacích míst, přičemž 4 z nich jsou vyhrazena pro elektromobily. Součástí P+R je i infrastruktura pro cyklistickou dopravu – je zde 23 uzamykatelných cykloboxů a samostatné cyklostojany pro jízdní kola, přičemž část z nich je i zastřešená.
V následujících letech se nová parkoviště typu P+R objeví například i v Úvalech, Rostoklatech, Hostivici, Kolíně, Mstěticích a Čerčanech. Tato záchytná parkoviště typu P+R (Park & Ride) umožní občanům pohodlně zaparkovat v těsné blízkosti dopravních uzlů a snadno přestoupit na veřejnou hromadnou dopravu.
„Olbramovice jsou prvním místem, kde lidé mohou využít moderní P+R parkoviště v rámci systému PID. Naším cílem je vybudovat ucelenou síť těchto parkovišť napříč krajem a nabídnout občanům skutečně moderní systém veřejné dopravy odpovídající standardům veřejné dopravy 21. století. I proto je P+R vybaveno infrastrukturou pro dobíjení elektroaut,“ uvedl Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy a mobility.
„Hlavním cílem je zlepšení dostupnosti veřejné dopravy, snížení dopravní zátěže na hlavních silničních tazích a snížení emisí ve Středočeském kraji a v hlavním městě Praze,“ uvedl Zdeněk Šponar, ředitel IDSK.
„Nové parkoviště umožňuje pohodlné přestupování z individuální automobilové dopravy na železniční dopravu, zejména na trase směr Praha, Tábor a České Budějovice. Díky tomu se snižuje dopravní zátěž na hlavních silničních tazích a zároveň se podporuje využívání ekologičtějších forem dopravy. Parkoviště je navrženo tak, aby poskytovalo dostatečnou kapacitu, bezpečné stání pro vozidla a snadný přístup k vlakovému nádraží. Projekt přispívá k rozvoji udržitelné mobility v regionu a zvyšuje atraktivitu veřejné dopravy nejen pro místní obyvatele, ale i pro návštěvníky oblasti,“ konstatuje Ivan Novák, starosta Olbramovic.
Výstavba parkoviště si vyžádala celkové náklady ve výši 26,3 milionu korun. Zhruba 30 % z celkové částky, tedy 7,89 milionu korun bylo hrazeno z rozpočtu Středočeského kraje. Z převážné části byl celý projekt financován z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Detaily upřesňuje Dana Čechová, ředitelka středočeské pobočky Centra pro regionální rozvoj: „Výstavbu parkoviště P+R Olbramovice podpořil Integrovaný regionální operační program částkou 22,16 milionu korun, což představuje 70 % způsobilých výdajů projektu. Projekt je dalším příkladem, jak evropské prostředky pomáhají zlepšovat dopravní dostupnost a udržitelnou dopravu v našich regionech.“ Olbramovické parkoviště je jedním z 200 projektů, které byly financovány ze zdrojů IROP. „Do podpory čisté a aktivní mobility a udržitelné dopravy putovalo jen ve Středočeském kraji z IROP více než 4,3 miliardy korun,“ doplnila Čechová.
Placení parkovného je možné i přes aplikaci PID Lítačka
Všechna parkoviště budou postupně integrována do systému PID, což umožní uživatelům například platbu parkovného přes mobilní aplikaci PID Lítačka a získání informace o počtu volných míst. Držitelé elektronických předplatných kuponů platných pro dané pásmo a s časovou platností minimálně měsíc uložených v mobilní aplikaci PID Lítačka (kupony musí být platné minimálně v den parkování vozu) budou mít parkování na 24 hodin zdarma.
Současně probíhají jednání s dalšími městy o zapojení jejich parkovacích domů do systému PID.
Ceník pro P+R parkoviště Středočeského kraje
Parkoviště nejsou součástí Tarifu PID, ale jsou s ním funkčně propojena. Uživatelé mohou pohodlně uhradit parkovné prostřednictvím mobilní aplikace PID Lítačka. Držitelé elektronických předplatných kuponů uložených v mobilní aplikaci PID Lítačka s platností pro dané tarifní pásmo mají parkování na 24 hodin zdarma, pokud se prokážou platným časovým kuponem s minimální platností jeden měsíc. Časová platnost se počítá od vydání parkovacího lístku (rozhoduje platnost kuponu v okamžiku platby).
| Parkovací doba | Cena | Cena s kuponem v aplikaci PID Lítačka |
| Do 24 hodin | 50 Kč | 0 Kč |
| 24 – 48 hodin | 150 Kč | 100 Kč |
| Od 48 hodin dále | 150 Kč + 500 Kč za každých dalších 24h | 100 Kč + 500 Kč za každých dalších 24h |
V případě ztráty nebo poškození parkovacího lístku je účtována částka 1 000 Kč.
Možnosti placení
- platba v hotovosti (akceptované nominální hodnoty mincí jsou 5 Kč, 10 Kč, 20 Kč, 50 Kč, u bankovek 100 Kč a 200 Kč)
- platba kartou
- platba v aplikaci PID Lítačka
Otevírací doba
Parkoviště je v provozu 24 hod. denně, 7 dní v týdnu.
Provozní řád parkoviště naleznete zde (PDF)
Více informací je možné získat na: P+R | Integrovaná doprava Středočeského kraje
Finance:
- Financováno převážně IROP
- Náklady činí 26,3 milionu korun
- 18,41 milionu Kč (70 %) financováno z programu IROP
- 7,89 milionu Kč (30 %) financováno z rozpočtu kraje
Mobilní informační centrum PID Point
PID Point je pojízdné informační centrum společného integrovaného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje (PID), které přináší cestujícím všechny důležité informace o dopravě přímo tam, kde je potřebují. Mobilní informační centrum rozšíří dostupnost nabízených služeb a pomůže k lepší informovanosti obyvatel o výhodách v cestování v rámci PID.
V říjnu můžete PID Point navštívit v těchto městech:
Informace o výjezdech pro listopad
Co PID Point nabízí?
- expresní vyhotovení karty PID Lítačka včetně pořízení fotografie
- doložení věku a nahrání slevové aplikace „Doklad o nároku na zvláštní ceny jízdného“ pro seniory starší 65 let a děti do 15 let
- dobíjení kupónu
- pomoc s aplikací
- vyhledávání spojení
- informace o tarifu
- tisk jízdních řádů
- a spoustu dalšího
PID Point doplňuje síť kamenných informačních center PID a přináší všechny důležité služby až do vašeho města či obce. Navazuje na infocentra v Praze, Benešově, Kutné Hoře, Mladé Boleslavi, Příbrami a Rakovníku.




















