Nová upozornění
Aktuálně nemáte žádná nepřečtená upozornění
Přečtená upozornění
Aktuálně nemáte žádná přečtená upozornění
Přihlášení

Obnovení hesla

Zadejte email a my vám pošleme odkaz pro obnovu hesla.


Registrace

Otevírání nabídek v největší železniční soutěži na dopravce pro nové vlaky PID na 30 let

Ve středu 28. května 2025 byly otevřeny elektronické nabídky v rámci historicky největší veřejné zakázky na železniční dopravu v České republice. Soutěž, kterou společně vyhlásily 20. února 2025 Hlavní město Praha a Středočeský kraj, má za cíl vybrat dopravce, který bude od prosince 2029 po dobu 30 let provozovat moderní velkokapacitní elektrické jednotky s kapacitou přibližně 400 sedících cestujících na vybraných páteřních tratích systému Pražské integrované dopravy (PID).

Zakázka s předpokládanou hodnotou za celou dobu trvání kontraktu až 142 miliard korun (v maximální výši kompenzace bez započtených tržeb a včetně opcí) přilákala zájem tří významných českých dopravců. Nabídky podaly společnosti ARRIVA vlaky s.r.o., České dráhy a.s. a RegioJet a.s. Nabídkové ceny jsou v této fázi soutěže pouze indikativní, a proto nejsou zveřejněny. Finální cenovou nabídku podají dopravci až po ukončení jednání o podaných nabídkách, a poté, co si vyberou výrobce kolejových vozidel v jimi zahájeném zadávacím řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Finální nabídku výrazně ovlivní cena a způsob pořízení elektrických jednotek, náklady na jejich provoz, údržbu a technologické zázemí.

Co soutěž přinese cestujícím?

Nové elektrické jednotky s kapacitou minimálně 380 míst k sezení nabídnou cestujícím vyšší komfort, moderní vybavení, bezbariérový přístup, klimatizaci, Wi-Fi připojení a dostatek prostoru pro kočárky i jízdní kola. Vlaky budou nasazeny nejen na stávající páteřní linky mezi Středočeským krajem a Hlavním městem Prahou, ale i na nově modernizovanou trať do Kladna včetně budované odbočky ve směru Letiště Václava Havla, společně s chystaným „zaokruhováním“ obou tratí, a případně také na další rozvojové směry, jako je například linka do Mladé Boleslavi.

Transparentní výběr a dlouhodobá stabilita

Řízení na výběr dopravce je vedeno ve formě nabídkového řízení s jednáním a zahrnuje tak jednání s kvalifikovanými účastníky o podaných nabídkách, na jejichž základě může ještě dojít k úpravám technické, ekonomické či smluvní dokumentace ve vybraných parametrech. Hlavním zadavatelem je Středočeský kraj, který postupuje na základě smlouvy o společném zadávání s Hlavním městem Prahou. Oba partneři se budou na zajištění financování dopravní obslužnosti podílet podle rozsahu výkonů na jejich území.

Vypsání soutěže předcházely dva roky intenzivních příprav, během nichž proběhlo několik kol předběžných tržních konzultací s dopravci i výrobci vozidel. Tato jednání přinesla poznatky, na jejichž základě mohly být transparentně a nediskriminačně stanoveny hlavní parametry soutěže. Mezi ně patří například dostatečně dlouhá lhůta pro přípravu zahájení provozu a postupný náběh nasazení nových jednotek mezi roky 2029 a 2030. Na zajištění dohledu při přípravě i průběhu soutěže byla Středočeským krajem a Hlavním městem Prahou přizvána nevládní protikorupční organizace Transparency International.

Tato soutěž je milníkem pro budoucnost železniční dopravy v metropolitní oblasti. Umožní nám nabídnout cestujícím kvalitní, kapacitní a ekologickou dopravu, která odpovídá standardům 21. století,“ uvedl Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy a mobility.

Díky této soutěži se přiblížíme západoevropským metropolím nejen kvalitou a jednotností vozidlového parku, ale i úrovní služeb. Jde o investici do budoucnosti celé aglomerace,“ doplňuje Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy.

Jaké budou další kroky?

Po posouzení splnění podmínek kvalifikace bude následovat jednací fáze s účastníky, kteří prokážou svoji způsobilost. Po jejím ukončení budou dopravci vyzváni k podání finální nabídky, ve které již zohlední náklady na pořízení, provoz a údržbu vybrané flotily kolejových vozidel. Následně bude hodnoticí komisí tvořenou zástupci Středočeského kraje a Hlavního města Prahy a za účasti přizvaných odborníků vybrán vítězný účastník s ekonomicky nejvýhodnější nabídkou. Poté bude uzavřena smlouva s tímto vybraným dopravcem a dojde k zahájení příprav pro výrobu nových elektrických jednotek.

Souhrnný přehled informací o této přelomové zakázce naleznete na webových stránkách: Vlaky PID 2029 – Novými vlaky po Středočeském kraji a Praze

Mobilní aplikace PID Lítačka je opět plně funkční. Příčiny technických problémů Operátor ICT odstranil.

Mobilní aplikace PID Lítačka, která v posledních týdnech čelila technickým potížím, způsobujícím opakované pády na některých zařízeních se systémem Android a starších verzích iOS, je opět plně funkční. Operátor ICT za významné pomoci organizátora Pražské integrované dopravy ROPID úspěšně během uplynulého víkendu problém úspěšně identifikoval a odstranil.

Děkujeme všem uživatelům za trpělivost a omlouváme se za vzniklé komplikace. Technický problém jsme identifikovali a nasadili opravu, která byla následně ověřena testováním i v provozu. Aplikace PID Lítačka je nyní stabilní a plně použitelná na všech podporovaných zařízeních,“ uvedl Vladimír Antonin Bláha, tiskový mluvčí městské společnosti Operátor ICT, která aplikaci vyvíjí a spravuje.

Příčina výpadků

Podle technického týmu Operátora ICT byl problém způsoben zpracováním pravidelných aktualizací dat – zejména těch, které se týkají parkování. Pokud uživatel aplikaci několik dní neotevřel, mohlo dojít k nahromadění změn, které způsobily přetížení operační paměti a následný pád aplikace. Tento problém se nyní již nevyskytuje.

Možnosti řešení pro držitele dlouhodobých kuponů

V případě, že by se u jednotlivých uživatelů přetrvávaly potíže, například z důvodu zastaralé verze aplikace, doporučujeme provést její aktualizaci. Nadále zůstává možnost převodu dlouhodobého kuponu na jiný typ identifikátoru, jako je karta Lítačka. „Pokud se u některých uživatelů vyskytnou ojedinělé potíže, doporučujeme obrátit se na naši infolinku. Kolegové rádi poradí i s případným převodem kuponu,“ doplnil Vladimír Antonin Bláha.

Tisková zpráva Operátora ICT

Loňský rok přinesl rekordní množství nových autobusů

Dopravci PID zařadili od ledna do prosince 2024 do provozu celkem téměř 650 nových autobusů. Přibližně pětistovka vyrazila na příměstské a regionální linky, zbývajících cca 150 vozí cestující na pražských vnitroměstských linkách.

Největší početní zastoupení obhájil výrobce Iveco, který z celkového počtu autobusů dodal více než 320. Co se jeho modelů týče, pořadí vévodí autobusy Crossway, které jsou dobře známé cestujícím téměř v celém Středočeském kraji. Doplňují je pak modely Streetway a Urbanway určené naopak většinově pro pražskou MHD.

Další příčky v žebříčku značek obsadili s velmi podobnými počty výrobci Setra (89 autobusů), MAN (88 autobusů) a SOR (85 autobusů). Nižší počty vozů jsou dalších značek, např. Irizar, Mercedes-Benz nebo ROŠERO-P.

Tabulku rozložení nových autobusů mezi dopravní společnosti opanoval Dopravní podnik hlavního města Prahy, který svůj autopark obnovil více než 120 vozidly (cca 10 % vlastního vozového parku). Na dalších příčkách se umístily firmy ČSAD Střední Čechy (60 vozů, 25 %), ČSAD Benešov (57 vozů, 39 %) nebo ČSAD POLKOST (52 vozů, 58 %). Nové elektrobusy vyjely pod taktovkou dopravce COMETT Plus na Táborsku v celkovém počtu 6 vozů (Iveco Crossway LE LINE 12M ELEC).

Dopravní den dětí v Radotíně 31. 5. 2025

Poslední květnový den přijeďte s dětmi do pražského Radotína. V sobotu 31. května si na radotínském nádraží užijete zábavu nejen na kolejích. V programu Pražského dopravního dne dětí samozřejmě nemohou chybět jízdy zvláštních vlaků.

Parním vlakem na Karlštejn

Největším lákadlem budou jízdy historického vlaku v čele s parní lokomotivou Rosničkou (464.202), která je ze sbírky Národního technického muzea, a to v trase Praha-Radotín – Karlštejn a zpět. Parní vlak uskuteční během dne tři jízdy oběma směry.

směr TAM (Praha-Radotín → Karlštejn) 1. jízda 2. jízda 3. jízda
odjezdy z nádraží Praha-Radotín 10:09 13:09 15:39
příjezdy do nádraží Karlštejn 10:33 13:33 16:03
směr ZPĚT (Karlštejn → Praha-Radotín) 1. jízda 2. jízda 3. jízda
odjezdy z nádraží Karlštejn 11:03 14:03 16:33
příjezdy do nádraží Praha-Radotín 11:27 14:27 16:57

Kolik zaplatíte za jízdenku?

  • základní globální cena – okružní (zpáteční): 250 Kč
  • základní globální cena snížená – okružní (zpáteční): 150 Kč

Snížená cena platí pro děti od 6 do 15 let. Děti do 6 let cestují zdarma bez nároku na místo k sezení. Jízdenka zahrnuje rezervaci na konkrétní místo k sezení ve vybraném vlaku.

Cestující si kupuje jízdenku na celou trasu Praha-Radotín – Karlštejn a zpět, jiná varianta není možná.

Jízdenky koupíte v předprodeji ve všech pokladnách ČD a v e-shopu ČD (zde)

Historická patrová souprava

Kromě parního vlaku se můžete svézt také historickou patrovou jednotkou s elektrickými lokomotivami. Kam? Nostalgické jízdy se uskuteční mezi Kačerovem a Radotínem a mezi Radotínem a Smíchovským nádražím.

směr TAM (Praha-Kačerov → Praha-Radotín) 1. jízda 2. jízda 3. jízda 4. jízda
odjezdy ze stanice Praha-Kačerov 09:47 11:58 13:58 15:58
příjezdy do stanice Praha-Radotín 09:58 12:09 14:09 16:09
směr ZPĚT (Praha-Radotín → Praha-Kačerov) 1. jízda 2. jízda 3. jízda 4. jízda
odjezdy ze stanice Praha-Radotín 11:31 13:31 15:31 17:17
příjezdy do stanice Praha-Kačerov 11:42 13:42 15:42 17:28
směr TAM (Praha-Radotín → Praha-Smíchov) 1. jízda 2. jízda 3. jízda 4. jízda
odjezdy ze stanice Praha-Radotín 10:31 12:31 14:31 16:31
příjezdy do stanice Praha-Smíchov 10:40 12:40 14:40 16:40
směr ZPĚT (Praha-Smíchov → Praha-Radotín) 1. jízda 2. jízda 3. jízda 4. jízda
odjezdy ze stanice Praha-Smíchov 11:00 13:00 15:00 17:00
příjezdy do stanice Praha-Radotín 11:09 13:09 15:09 17:09

Kolik zaplatíte za jízdenku?

  • Jednosměrná úseková jízdenka stojí 50 Kč.
  • Děti do 6 let cestují zdarma bez nároku na místo k sezení. Žádná jiná sleva není poskytována.

Jízdenka zahrnuje rezervaci bez výběru konkrétního místa k sezení ve vybraném vlaku.

Cestující si kupuje jízdenku pro každý úsek, tj. Praha-Radotín – Praha-Kačerov nebo obráceně, Praha-Radotín – Praha-Smíchov nebo obráceně.

Jízdenky koupíte v předprodeji ve všech pokladnách ČD a v e-shopu ČD (zde).

Moderní jednotka RegioFox

Mezi pražským Radotínem a Krčí bude poslední květnový den zajišťovat dopravu moderní motorová jednotka RegioFox (řady 847).

Kolik zaplatíte za jízdenku?

  • Platí zde běžný tarif ČD, PID a OneTicket.

Cestující ze/do stanice Praha-Radotín jsou do/ze stanice Praha-Krč odbaveni jako do/ze stanice Praha-Smíchov.

směr TAM (Praha-Radotín → Praha-Krč) 1. jízda 2. jízda 3. jízda 4. jízda
odjezdy ze stanice Praha-Radotín 10:34 12:34 14:34 16:34
příjezdy do stanice Praha-Krč 10:44 12:44 14:44 16:44
směr ZPĚT (Praha-Krč → Praha-Radotín) 1. jízda 2. jízda 3. jízda 4. jízda
odjezdy ze stanice Praha-Krč 10:59 12:59 14:59 16:59
příjezdy do stanice Praha-Radotín 11:09 13:09 15:09 17:09

Historické autobusy

Celkem 6 historických autobusů vyjede na 5 mimořádných linek po Radotíně i do blízkého okolí. Autobusy budou vyjíždět z pravidelné nástupní zastávky Nádraží Radotín linek 248, 309 a 313 v ulici Vrážská, v čele zastávkového zálivu.

Upozorňujeme cestující, že nástup v zastávkách na trasách jednotlivých linek je možný jen do vyčerpání volné kapacity. Místenky se na jednotlivé spoje nevydávají. Přeprava dětských kočárků a jiných rozměrnějších předmětů je omezena nebo zcela vyloučena (v závislosti na typu autobusu). Pro nástup do vozidel doporučujeme použít především výchozí zastávku Nádraží Radotín.

Přeprava cestujících v historických autobusech je zdarma.

Trasy a jízdní řády historických autobusů

Linka Trasa linky Jízdní řád Mapa trasy
1 polookružně: Nádraží Radotín – Lahovice – Kostrounek – Sídliště Zbraslav – U Včely – Zbraslavské náměstí – Lahovice – Nádraží Radotín PID 1 trasa PID 1
2 polookružně: Nádraží Radotín – Živcová – Lahovská – Pod Říhákem – Nádraží Radotín PID 2 trasa PID 2
3 v trase: Nádraží Radotín – Biotop Radotín a zpět PID 3 trasa PID 3
4 polookružně: Nádraží Radotín – Otínská – Viničky – Sídliště Radotín – Otínská – Nádraží Radotín PID 4 trasa PID 4
5 polookružně: Nádraží Radotín – Nádraží Velká Chuchle – Velká Chuchle – Starochuchelská – Lahovičky – Nádraží Radotín PID 5 trasa PID 5

Typy historických autobusů

Avia Ikarus 543.20 Ikarus 553.04 LUX Ikarus 280.70E
Karosa C734 Karosa ŠD 11 Karosa ŠD 11

 

A to není zdaleka všechno

Kromě jízd zvláštních vlaků nebo historických autobusů na vás čeká bohatý program přímo na nádraží v Radotíně. Příznivce světa na kolejích jistě potěší výstava železničních kolejových vozidel ČD nebo výstava o historii železnice. Ve vestibulu stanice najdete modelové kolejiště.

Chybět nebudou dílničky pro tvořivé děti. Na nejmenší čeká na radotínském nádraží také skákací hrad a potkají i slona Elfíka. Bez zájmu určitě nezůstanou ani ukázky práce uměleckého kováře nebo Legiovlak, věrná replika legionářského vlaku z let 1918–1920 (informace o expozici Legiovlaku naleznete zde Legiovlak v Praze-Radotíně – ČsOL – ČsOL)

Spoustu zajímavých informací a také upomínkové předměty s dopravní tematikou získáte ve stáncích partnerů akce. A pokud vás přepadne hlad a žízeň, občerstvit se můžete stylově v jídelním voze JLV, který bude po celou dobu akce přistaven na 1. koleji.

Milovické slavnosti a Regionální den PID – 14. června 2025

Ve spolupráci s městem Milovice Vás srdečně zveme na Milovické slavnosti a Regionální den PID. Akce se uskuteční v sobotu 14. června 2025 od 10:00 do 22:00 na Hakenově stadionu v Milovicích.

Součástí slavností bude Regionální den PID, který proběhne od 10:00 do 18:00. Připraven je pestrý program pro milovníky dopravy i rodiny s dětmi.

Speciální autobusové linky

Historické autobusy budou jezdit na trasách:

  • Železniční stanice – Radnice – Mirakulum
  • Železniční stanice – Radnice – Rezervace koní a praturů – Mordové rokle

Slevenky

Na stánku PID a v historických autobusech budou k dispozici slevenky:

  • Muzeum vojenské historie – vstupné zdarma
  • Modrové rokle – 50% sleva na vstupné / děti do 12ti let zdarma / od 12ti let vstupné 50,- Kč/osoba
  • Mirakulum – vstup 390,-/osoba

slevenky je možné využít pouze v den konání akce – 14. 6. 2025

Moderní vlaky RegioFox

Návštěvníci budou mít možnost svézt se moderními vlaky RegioFox, které představují novou generaci komfortního cestování v rámci systému PID.

Hudební program

Těšit se můžete na bohatý hudební program s vystoupením známých interpretů:

  • 13:00 – Huafi
  • 15:00 – Turbo
  • 17:00 – Maxim Turbulenc
  • 19:20 – Denzzy a Bixi
  • 21:00 – Refew

Celým dnem vás provede moderátor Ondra Cikán.

Doprovodný program

  • Vystoupení Cirkusu Joó
  • Pouťové atrakce pro děti i dospělé
  • Stánky s občerstvením a regionálními specialitami
  • Informační stánky nejen s dopravní tématikou
  • Přijďte si užít den plný zábavy, hudby a dopravních zážitků!

Podrobnosti k programu budeme postupně doplňovat. Sledujte náš web pro aktuální informace.

Cyklobus Český ráj vyjíždí v sobotu 24. 5.

Od soboty 24. května se na svou pravidelnou trasu mezi Mladou Boleslav, Mnichovo Hradiště, Kněžmost a Sobotku vrací linka CYK2. Turistická linka bude v provozu tak jako v loňském roce, tedy každý víkend třemi páry spojů (v různých variantách trasy). Přeprava kol je zajištěna pomocí nosiče na zadním čele mikrobusu, může jich být přepravováno maximálně 7. Přeprava elektrokol je vyloučena.

Až do 28. září 2025, kdy letošní sezóna skončí, můžete s linkou Cyklobus 2 objevovat krásy Českého ráje, ať už se vydáte s kolem nebo bez něj. Nedaleko trasy linky můžete navštívit například rozhlednu Čížovka u Kněžmostu, hrad Kost nebo proslulé Drábské světničky. Těšíme se, až se s námi svezete za zážitky.

Mohlo by Vás zajímat:

Schéma oblasti Český ráj a tipy na výlety v okolí

 

Autobusový den PID na Letné v sobotu 17. května 2025

Autobusový den PID se opět vrací! Fanoušci moderní i historické dopravní techniky se mohou těšit na již osmý ročník oblíbeného Autobusového dne Pražské integrované dopravy! Po úspěšném přesunu na Letenskou pláň v loňském roce se akce uskuteční opět zde – v sobotu 17. května 2025 od 10 do 17 hodin, v blízkosti tramvajových zastávek Sparta.

Návštěvníky čeká tradiční statická výstava autobusů zapojených do systému PID a samozřejmě také jízdy historickými autobusy na speciálních trasách.

Chybět nebudou ani infostánky PID, Dopravního podniku hl. m. Prahy a Českých drah, tematické stánky s dopravními suvenýry a občerstvením. Pro děti i dospělé bude připraven doprovodný program zaměřený na bezpečnost v silničním provozu a další zajímavosti ze světa dopravy.

  • Plakát k akci ke stažení zde

Informační stánky:

Prodejní stánky a doprovodný program:

 

Linka Trasa linky Jízdní řád Mapa trasy
1 polookružně: Letenská pláň – Kuchyňka – Kobylisy – Podhajská pole – Sídliště Bohnice – Poliklinika Mazurská – Kobylisy – Kuchyňka – Letenská pláň PID 1 mapa PID 1
2 v trase: Letenská pláň – Vega Tour a zpět PID 2 mapa PID 2
3 polookružně: Letenská pláň – Florenc – Náměstí Republiky – Letenská pláň PID 3 mapa PID 3
4 okružně: Letenská pláň – Letenská pláň (okružní jízdy) PID 4 mapa PID 4
5 v trase: Letenská pláň – Hradčanská – Vozovna Střešovice – Na Knížecí (- Smíchovské nádraží) a zpět PID 5 mapa PID 5
6 v trase: Letenská pláň – Hradčanská – Vozovna Střešovice – Stadion Strahov a zpět PID 6 mapa PID 6
7 polookružně: Letenská pláň – Hradčanská – Vozovna Střešovice – Norbertov – Poliklinika Petřiny – Kajetánka – Vozovna Střešovice – Hradčanská – Letenská pláň PID 7 mapa PID 7
8 v trase: Letenská pláň – Hradčanská – Vítězné náměstí – Nádraží Podbaba – Čistírna Bubeneč a zpět PID 8 mapa PID 8

Pro spojení na akci doporučujeme využít zdarma mimořádné autobusové linky PID5, PID6, PID7 a PID8 od stanice metra Hradčanská. Zastávka Hradčanská (pro nástup cestujících směr Letenská pláň) je umístěna v ulici Milady Horákové, v pravidelné zastávce noční linky PID 909 (směr Sídliště Rohožník). Dále je možné využít zdarma mimořádné tramvajové linky 43.

Místenky se vydávají pouze na vybrané spoje (vybrané typy autobusů) vyznačené v jízdních řádech zvláštních linek. Místenky na jízdy speciálními linkami jsou k dostání zdarma na samostatném stánku u nástupní zastávky zvláštních linek a budou vydávány vždy nejdříve 30 minut před pravidelným odjezdem daného spoje. Přeprava cestujících v historických autobusech je zdarma.

V rámci akce Autobusový den Pražské integrované dopravy pojede pražskými ulicemi historická tramvajová linka 43. Na této speciální lince se neplatí žádné jízdné – přeprava cestujících je zdarma. Linka zajistí v době cca od 10 do 17 hodin 8 spojů v polookružní trase od Muzea MHD v pražských Střešovicích přes Letenskou pláň do centra metropole a zpět.

Linka Trasa linky Jízdní řád
43 Vozovna Střešovice – Letenské náměstí – Strossmayerovo náměstí – Náměstí Republiky – Vltavská – Strossmayerovo náměstí – Letenské náměstí – Vozovna Střešovice TRAM 43

V sobotu 17. května se v obchodním areálu společnosti Vega Tour ve Vídeňské ulici v pražských Kunraticích uskuteční Den otevřených dvěří. Ten nabídne jedinečnou příležitost podívat se do zákulisí dopravní společnosti. Na návštěvníky čekají komentované prohlídky zázemí společnosti, statická výstava autobusů společnosti, doprovodný program pro děti, soutěže o propagační předměty a občerstvení.

Do areálu Vega Tour můžete v rámci Autobusového dne PID vyrazit zdarma s linkou PID 2, která pojede v trase Letenská pláň – Vega Tour a zpět v intervalu 45 minut. Do Kunratic se můžete svézt autobusem MAN LEÜ 330 Lion’s Intercity LE 12 (celkem 5 párů spojů) nebo Karosa LC735 (celkem 4 páry spojů). Spoje zajištěné autobusem zn. Karosa jsou ze zastávky Letenská pláň povinně místenkové.

 

Stará čistírna odpadních vod v Bubenči

Do Staré čistírny odpadních vod můžete vyrazit zdarma s linkou PID 8, která pojede v trase Letenská pláň – Čistírna Bubeneč a zpět v intervalu 30 minut. Do Bubenče se můžete svézt především autobusem Karosa ŠD11 (celkem 6 párů spojů) nebo Škoda 706 RTO LUX (6 párů spojů). Spoje zajištěné těmito vozidly jsou ze zastávky Letenská pláň povinně místenkové.

Prohlídky areálu bývalé čistírny odpadních vod jsou možné pouze s průvodcem. Návštěvníci uvidí původní prostory s pozůstatky původních technologických zařízení – a to jak pro vlastní čištění odpadních vod a související provoz (např. kalové hospodářství), tak pro zajištění pohonu strojů (parní strojovna a kotelna). Výklad probíhá s kopiemi původních plánů a historickými fotografiemi z výstavby čistírny. Součástí prohlídkové trasy je filmový dokument z roku 1943. Během každé prohlídky návštěvníci projdou původní stokou (nefunkční). Pro zájemce o historii technických staveb a zvláště pražské kanalizace je připraven historický filmový dokument Muži pod Prahou, 1947. Návštěvníkům doporučujeme dobrou obuv a teplejší oděv i v letních měsících. Další informace jsou uvedeny v návštěvním řádu.

Prohlídky areálu bývalé čistírny odpadních vod probíhají samostatně. Vchod do budovy čistírny se nachází bočním vchodem vedle kavárny, odkud budou průvodci návštěvníky navádět dále do areálu. Vstup je po celý den zdarma. Akce probíhá od 10:00 do 18:00 hod.

Vstup na část prohlídkové trasy je pouze na vlastní nebezpečí a není vhodný pro děti, starší osoby či osoby trpící strachem z výšek či omezených prostor. Větší část areálu bude volně přístupná a je vhodná i pro děti.

Zpřístupněné prostory: sloupová místnost, místnost vodního kola, lapák písku, strojovna kalových čerpadel, provozní hala, strojovna parních strojů, kotelna, usazovací nádrže, odtokové stoky, česlovna

Doporučujeme navštívit webové stránky Staré čistírny odpadních vod v Bubenči zde.

Království železnic

Do Království železnic můžete vyrazit zdarma s linkou PID 5, která pojede v trase Letenská pláň – Na Knížecí (- Smíchovské nádraží) v intervalu 30 minut. Svézt se můžete především autobusem Ikarus 280.10 (celkem 7 párů spojů) nebo Karosa ŠD11 (celkem 6 párů spojů). Vybrané spoje jsou ze zastávky Letenská pláň povinně místenkové.

Nyní vás v Království železnic čeká nejen 600 m2 modelového kolejiště, ale daleko širší nabídka neomezené zábavy pro celou rodinu

Doporučujeme navštívit webové stránky Království železnic zde.

Muzeum MHD ve Střešovicích

Do Muzea MHD v pražských Střešovicích se můžete vydat zdarma hned se třemi speciálními linkami – PID 5, PID 6 a PID 7.

V tramvajové vozovně v Praze-Střešovicích se nachází jedinečná sbírka památek z historie městské hromadné dopravy v hlavním městě České republiky. Stálou expozici „Muzea městské hromadné dopravy v Praze“ otevřel v květnu 1993 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost. Veřejnosti jsou v ní představeny více než čtyři desítky historických vozidel a mnoho dalších exponátů – modelů, fotografií, historických dokumentů, jízdenek, plánků.

Doporučujeme navštívit webové stránky Dopravního podniku hl. m. Prahy zde.

Akci po celý den moderuje Soňa Jindrová, editorka vysílání a redaktorka publicistiky ČRo Střední Čechy.

Změna nasazení vozidel a programu akce je vyhrazena!

Prodloužení linky 733 do Turnova od 31. 8. 2025

Od 31. srpna 2025 dochází k prodloužení linky PID 733 ze zastávky Sezemice do Turnova přes Vlastibořice, Radimovice, Sychrov, Čtveřín a Ohrazenice po stávající linky 670363, která bude zrušena. Na lince 733 bude nově v celé trase platit i tarif IDOL. Ke změně dochází i na lince PID 734.

Linka 733

Linka 733 bude trasována z Turnova přes obce Ohrazenice, Lažany, Čtveřín, Sychrov, Radimovice, Vlastibořice do Kobyl, odkud dále bude pokračovat na území Středočeského kraje přes obce Sezemice, Chocnějovice, Loukovec, Loukov, Březina do města Mnichovo Hradiště. Dopravci na této lince budou Okresní autobusová doprava Kolín a BusLine LK.

Jízdní řád je tvořen zejména s ohledem na návaznosti v zastávkách „Turnov,Terminál u žel.st.“ a „Mnichovo Hradiště,nám.“, příp. „Mnichovo Hradiště,dopravní terminál“. Spoje budou nově přes Sezemice ve velké míře průjezdné směrem na Kobyly,Nechálov. Dosavadní okružní provoz, kdy v Sezemicích spoje měnily číslo linky z 733 na 734 a opačně, zůstává pouze na jednom ranním a třech odpoledních spojích. Je zachována doprava do SOŠ Hubálov v současném režimu dvěma přímými spoji z/do Mladé Boleslavi s posilovým spojem z/do Mnichova Hradiště.

Jízdní řád linky 733 (ke stažení v PDF)

Linka 734

Linka 734 zůstává ve své stávající trase z Mnichova Hradiště přes Mohelnici nad Jizerou a Chocnějovice do Sezemic. Na lince dochází zejména k úpravě spojů s ohledem na částečné rušení okružního provozu přes Sezemice.

Jízdní řád linky 734 (ke stažení v PDF)

Schéma trasy pro linky 733 a 734

Zamilovaná zastávka na Strossmayerově náměstí 29. 4. 2025

Po Velikonoční zastávce na Masarykově nádraží 16. 4. 2025 pro vás chystáme další tematickou zastávku. Bude to zastávka Zamilovaná. Zastavte se v úterý 29. dubna 2025 na Strossmayerově náměstí. Zastávkový přístřešek v ulici Dukelských hrdinů ve směru na nábřeží se zbarví do růžova. Nalaďte se s námi na nadcházející měsíc. Na měsíc květen – lásky čas.

Bude tu na vás čekat náš stánek, u kterého najdete naše informační materiály a drobné dárky. Můžete si odnést třeba placku s motivem plným lásky.  Přijeďte a pošlete vzkaz své milované bytosti.

Kde:

  • Strossmayerovo náměstí (zastávka tramvaje 6, 17 ve směru do centra)

Kdy:

  • Úterý 29. 4. 2025, od 10:00 do 18:00 hodin

V loňském roce májovou Zamilovanou zastávku hostilo Palackého náměstí. Podívejte se do galerie, jak to vypadalo.

 

Středočeský kraj a IDSK představilo obcím dopravní řešení tramvajové tratě Vozovna Kobylisy – Zdiby – Sedlec

Nová tramvajová trať bude dlouhá 5,2 kilometru, začínat bude v zastávce Vozovna Kobylisy a pokračovat v ose současné staré ústecké komunikace II/608 až do Dolních Chaber. Na konci komunikace bude převedena na její východní okraj a pokračovat do Zdib a dále k obratišti v budoucím terminálu Sedlec, jehož součástí bude i záchytné parkoviště P+R s kapacitou 834 parkovacích míst. Trať by měla být dokončena v roce 2029.

Co nová tramvajová trať přinese cestujícím?

Přepravní kapacita bude oproti současné autobusové dopravě zvýšena, budou zavedena nová přímá spojení, trasy tramvajových linek zrychlí a zjednoduší přepravu cestujících do centra Prahy.

Ukončení příměstských autobusových linek v zastávkách tramvajové trati ve Zdibech a Sedlci bude kompenzováno primárně vyšší frekvencí návazných autobusových spojů ve vybraných přepravních relacích. V některých případech dojde také ke zkrácení dojezdových časů a v okrajových obdobích dne k přímému navázání autobusových spojů na příjezdy tramvajové linky 17.

Jaké linky budou zajišťovat provoz na nové tramvajové trati?

Celotýdenní provoz bude zajištěn prodlouženou linkou 17 v intervalu 8 minut v přepravních špičkách pracovního dne, 10 minut v dopoledním období pracovního dne, 15 minut o víkendech a 20 minut ve večerním období. V přepravních špičkách pracovního den bude provoz doplněn linkou 10 v intervalu 8 minut, takže nabízený souhrnný interval v přepravních špičkách pracovního dne bude činit 4 minuty.

Kromě spojení k metru C „Kobylisy“ nabídnou tramvajové linky přímá spojení do dalších lokalit v Praze, jako např. Holešovice, Staré Město, Libeň nebo Vinohrady. Cestující do těchto lokalit tak nebudou muset oproti dnešnímu stavu nuceni v Kobylisích přestupovat na metro a budou moci využít časově výhodná přímá spojení tramvají.

Významné posílení provozu především v mimošpičkových obdobích jak ve směru Klecany, resp. Máslovice, tak ve směru Odolena Voda, resp. Veltrusy:

Mezi Odolena Vodou a terminálem Sedlec budou zkráceny intervaly ráno ze 7-8 na 6 min., v dopoledním období z 30 na 15 min., odpoledne z 12 na 10 min., večer z 30 na 20 min. a o víkendu z 60 na 15 min.

V Klecanech bude nabízen v ranním období interval 5 min., odpoledne každých 7 – 8 min. V okrajových obdobích dne a o víkendech bude nabízen interval maximálně 20 min.

Výrazné zjednodušení a zpřehlednění dopravní obslužnosti:

V Odolena Vodě bude rozšířena nabídka na páteřní lince 880 vedením všech spojů přes zastávku Komenského na Dolní náměstí

Zpřehlednění vedení návazných autobusových linek do Chvatěrub, Zlončic a Kralup n. Vltavou (linka 870) a do Veltrus (linka 872).

Celotýdenně večer a celodenně o víkendech zajištěna návaznost autobusů jak ve směru Klecany tak Odolena Vody od všech spojů linky 17.

Ke konečné tramvaji v Sedlci rychle a komfortně:

Z obcí Máslovice, Vodochody a Hoštice bude nově zajištěno spojení k terminálu Sedlec prodlouženou linkou 656 (v přepravních špičkách pracovního dne každých 30 – 60 min., o víkendu po dvou hodinách), která doplní provoz linky 874.

Z lokality Astrapark v Klecanech bude vedena do terminálu Sedlec nová linka 885 obsluhující Zdiby a Klecany v přepravních špičkách pracovního dne každých 15 –30 min. a o víkendu každou hodinu)

Líbeznice, Předboj a Bašť budou na nový terminál Sedlec napojeny linkami 656 (pouze Líbeznice) a především 878. Tyto linky vytvoří alternativu pro spojení do Prahy ke stávající trase přes Bořanovice a Ďáblice, která je zatížena silnou individuální dopravou.

 

Ke stažení v PDF:

Prezentace k prodloužení tramvajové trati Praha, Kobylisy – Zdiby – Sedlec