Nová upozornění
Aktuálně nemáte žádná nepřečtená upozornění
Přečtená upozornění
Aktuálně nemáte žádná přečtená upozornění
Přihlášení

Obnovení hesla

Zadejte email a my vám pošleme odkaz pro obnovu hesla.


Registrace

Představení budoucího linkového vedení tramvají – infotramvaj na lince 3

V pondělí 10.11. cca od 14:30 do 17:30 a v úterý 11.11. cca mezi 10:30 a 17:30 bude na trase linky 3 v úseku Bílá labuť – Dvorce jezdit speciální informační tramvaj typu Škoda ForCity Plus 52T, kde bude možné si zdarma vyzvednout novou brožuru komplexně popisující budoucí linkové vedení pražské MHD po otevření 6 nových tramvajových tratí v letech 2026-2028 a potkat se s dopravními odborníky ROPID, kteří zde budou jednotlivé plány podrobně vysvětlovat. V tramvaji bude možné si prohlédnout také schémata linkového vedení tramvají pro jednotlivé etapy výstavby nových tratí.

Jízdní řád informační tramvaje

Zimní výlety Cyklohráčku a adventní Čertohráček 2025

Nevíte kam v sychravé podzimní dny s dětmi na výlet? Máme pro vás dobrou zprávu. Ve spolupráci s dopravcem České dráhy a.s. jsme pro Vás připravili sérii speciálních jízd oblíbeného výletního vlaku Cyklohráčku. Malé i velké cestovatele doveze ve vybraných sobotních termínech z Prahy na tři různé výlety do míst, kam běžně nejezdí. První adventní víkend pak bude patřit již tradičně Četortohráčku a jeho mikulášské družině.

Zimní výlety

Během listopadu a prosince 2025 se pestrobarevný vlak vydá na tři výlety:

  • 8. listopadu: Praha hl. n. – Lysá nad Labem – Nymburk hl. n. – Poděbrady – Kolín – Kutná Hora město
  • 22. listopadu: Praha hl. n. – Čerčany – Český Šternberk zastávka – Kácov
  • 6. prosince: Praha hl. n. – Beroun – Křivoklát – Rakovník

Cyklohráček vyrazí na své výlety vždy kolem 9. hodiny ráno z pražského hlavního nádraží, návrat do Prahy se očekává krátce po setmění. Přestože je o speciální jízdy značný zájem ze strany cestujících, není do vlaku možné provést rezervace míst k sezení. Cyklohráček však nadále jezdí za Tarif Pražské integrované dopravy nebo Tarif Českých drah.

8. listopadu – S Cyklohráčkem do Kutné Hory

V sobotu 15. března vyjedeme s Cyklohráčkem z Prahy přes Lysou nad Labem, Nymburk, Poděbrady a Kolín až do Kutné Hory. Vlak cestou zastavuje ve vybraných stanicích i zastávkách – viz obr.

Jízdenky lze zakoupit prostřednictvím aplikace PID Lítačka (Tarif PID), aplikace Můj vlak (Tarif ČD) nebo na kterékoliv pokladně Českých drah. Součástí výletu je nabídka občerstvení prostřednictvím služby ČD Minibar přímo na palubě vlaku. Na palubě vlaku se tradičně setkáte s našimi hrajvedoucími, kteří mají především pro děti připravené upomínkové předměty nebo hry. Samozřejmostí je i služba ČD Minibaru, jež nabízí základní sortiment občerstvení. Další informace o Cyklohráčku naleznete také na jeho stránkách.

Mikulášské jízdy Čertohráčku

  • 29. a 30. listopadu, o prvním adventním víkendu,  si můžete užít tradiční předvánoční atmosféru s Mikulášem, čertem a anděly.

Za básničku nebo písničku obdrží malí cestovatelé z andělského košíku nejednu dobrotu. Výchozí i cílovou stanicí tzv. Čertohráčku bude po oba víkendové dny Praha-Vršovice.

Vlak vyrazí například do Vraného nad Vltavou či Roztok u Prahy a nabídne nejen zábavu, ale i krásný zimní výlet pro celou rodinu.

Omezení vlaků mezi Prahou a Benešovem od 3. do 14. 11. – využijte autobusy místo auta

Z důvodu výstavby Pražského silničního okruhu bude od 3. do 14. listopadu 2025 omezen provoz vlaků na trati Praha – Benešov u Prahy. V rámci stavby je nutné dočasně přeložit část železniční trati mezi Kolovraty a Říčany, přičemž napojování nové trasy proběhne za provozu, avšak s vyloučením vždy jedné traťové koleje v délce přibližně 7 kilometrů. V místě stavby bude zároveň snížena rychlost vlaků, což ovlivní plynulost provozu a kapacitu trati.

Organizace ROPID ve spolupráci s Českými drahami, a.s. a Správou železnic, s.o. připravila dočasný dopravní koncept s cílem zachovat co nejvyšší rozsah spojů. I přes veškerou snahu však bude nutné zkrátit přibližně polovinu osobních vlaků linky S9 pouze do stanice Praha-Uhříněves. Několik spěšných vlaků linky R49 mezi Prahou a Benešovem bude také odřeknuto.

Nabídka spojů bude částečně posílena mimořádným zastavováním vybraných rychlíků linky R17 v Říčanech a spěšných vlaků R49 v Kolovratech a Strančicích. Kapacita spěšných vlaků bude navýšena o jeden vůz (více nelze kvůli omezené délce nástupišť).

Pro zajištění dopravní obslužnosti bude zavedena mimořádná autobusová linka XS9 v trase Háje – Nádraží Uhříněves – Kolovraty – Říčany, nádraží, která zajistí přímé spojení z jihovýchodní části Prahy na metro C i na vlakové spoje. Autobusy pojedou v pracovních dnech zhruba od 5 do 21 hodin, v ranní a odpolední špičce každých 10 minut, mimo špičku v intervalu 15–30 minut.

Z Kolovrat lze rovněž využít pravidelné linky 226 a 227, které jedou v ranní špičce rovněž každých 10 minut a nabízejí ještě dostatečnou kapacitu.

Apel na řidiče: Nechte auto doma

Během uvedeného období hrozí vážné dopravní komplikace v oblasti Uhříněvsi, které mohou způsobit zpoždění nebo dokonce kolaps silniční dopravy – včetně provozu náhradních autobusů.

Proto důrazně doporučujeme všem cestujícím, aby v tomto období co nejvíce využívali autobusové linky Pražské integrované dopravy včetně mimořádně zavedené linky XS9. Použitím hromadné dopravy pomůžete zajistit plynulejší provoz nejen sobě, ale i všem ostatním.

Zahájení předprodeje předplatních jízdních dokladů s platností od 1. 1. 2026

V souvislosti se změnami Tarifu PID platného od 1. 1. 2026 (viz Praha schválila úpravu Tarifu PID od ledna 2026) oznamujeme, že předprodej předplatních jízdních dokladů na rok 2026 bude zahájen 1. 12. 2025. Od tohoto data si již cestující mohou zakoupit jízdní doklady s platností od 1. ledna 2026. Ceny odpovídají schváleným cenám v orgánech Hl. m. Prahy a Středočeského kraje a Tarifu PID platnému od 1. ledna 2026. Předplatné jízdné bude dostupné ve všech prodejních kanálech PID.

Před datem zahájení prodeje nových jízdních dokladů bude uveřejněno i plné znění Tarifu PID.

Autobusy na Vítězném náměstí zrychlí – nově pojedou po tramvajových kolejích středem křižovatky

Od 22. října 2025 vstupuje v platnost nové preferenční opatření MHD v oblasti Vítězného náměstí v Praze 6, které zlepší plynulost a spolehlivost autobusových linek ve směru od Podbaby i od Prašného mostu. Nová úprava, jejímž základem je převedení autobusových linek na tramvajové koleje, reaguje na dlouhodobě komplikovanou situaci v širším okolí Vítězného náměstí zejména v době regulací tunelového komplexu Blanka.

Základem realizovaných úprav, které nemají negativní vliv na provoz ostatních vozidel, je umožnění průjezdu autobusů PID středem okružní křižovatky Vítězné náměstí po tramvajovém tělese, a to jak ve směru od ulice Svatovítské, tak i Jugoslávských partyzánů. Tím dochází ke zrychlení a zlepšení pravidelnosti provozu autobusů PID v celé oblasti Prahy 6.

Změny v ulicích Jugoslávských partyzánů, Evropská a Svatovítská

  • Jugoslávských partyzánů: Vyhrazený jízdní pruh pro autobusy je převeden z pravé strany komunikace na levou, aby autobusy mohly těsně před Vítězným náměstím snadněji najet na tramvajové těleso a pokračovat přes střed křižovatky.
  • Evropská: Výjezd z kruhového objezdu Vítězného náměstí je nově možný jedním jízdním pruhem. Levý pruh nově slouží pro autobusy sjíždějící z tramvajového tělesa.
  • Svatovítská: Autobusy ve směru k Vítěznému náměstí nyní jedou po tramvajovém tělese až do zastávky „Vítězné náměstí“, odkud pokračují po kolejích průjezdem přes střed křižovatky. Autobusy tak nově zastavují v tramvajové zastávce i ve směru na Dejvickou.

Současně se připravuje i stavební prodloužení zastávky Vítězné náměstí ve směru Prašný most a posun přechodu pro chodce, které na aktuální opatření navážou. Důvodem je možnost současného zastavení tramvaje i autobusu za sebou.

Vítězné náměstí je jedním z nejvytíženějších dopravních uzlů v Praze. Nová preferenční opatření pomohou zrychlit průjezd autobusů a snížit častá zpoždění hlavně u linek ve směru od Suchdola. Hladký průjezd Vítězným náměstím je jednou z podmínek, aby sem v budoucnu mohla vést autobusová linka využívající tunelový komplex Blanka,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík

Zlepšení pro 14 autobusových linek

Nový režim se týká celkem 14 autobusových linek PID, které denně využívají oblast Vítězného náměstí. Jen ulicí Jugoslávských partyzánů projíždí každý všední den až 724 autobusů. Díky těmto úpravám dojde k výraznému zkrácení zpoždění a zvýšení pravidelnosti především u linek ze směru Lysolaje, Suchdol, Roztoky, Šárecké údolí a Šolínova.

Platba na P+R v Olbramovicích nově přes PID Lítačku

V aplikaci PID Lítačka lze nově zaplatit parkování na P+R v Olbramovicích, první lokalitě ve Středočeském kraji s touto možností. Řidičům stačí mobil, žádné automaty nejsou potřeba.

  • Držitelé platného časového kuponu pro 7. pásmo s minimálně měsíční platností mají možnost prostřednictvím aplikace PID Lítačka využít 24 hodin bezplatného parkování.

Novinka vznikla ve spolupráci s technologickým partnerem GreenCenter a je dalším krokem k digitalizaci a zjednodušení dopravy v pražské integrované dopravě (PID) i celém Středočeském kraji.

Uživatelé aplikace mohou nově zaplatit za parkování na P+R jednoduše:

  • Načtením QR kódu z parkovacího lístku,
  • nebo kliknutím na tlačítko „Zaplatit“ v detailu parkoviště přímo na mapě aplikace.

Aplikace zároveň zobrazí i případnou RZ vozidla, pokud ji má uživatel uloženou. To urychlí celý proces a přináší komfort bez nutnosti zadávání údajů ručně.

Pro získání slevy je nutné splnit následující podmínky:

  • Aktualizovat aplikaci PID Lítačka ve svém digitálním obchodě na nejnovější verzi: Android 4.6.10 (4006483), iOS 4.6.10 (659).
  • Mít platný časový kupón obsahující alespoň pásmo 7 v okamžiku placení parkovného.
  • Být v aplikaci přihlášený uživatelským účtem, ke kterému je kupon vázán.
  • Využít k platbě parkovného aplikaci PID Lítačka dle zveřejněného návodu.

Olbramovice jako pilotní projekt

P+R parkoviště u nádraží v Olbramovicích je první lokalitou ve Středočeském kraji, kde je nová funkce spuštěna.

Uživatelé tu najdou všechny důležité informace o svém parkování jako:

  • dobu bezplatného stání,
  • čas ukončení parkování,
  • případné překročení maximální doby,
  • nebo využité benefity.

Po úhradě obdrží daňový doklad, který obsahuje údaje o parkování.

Ceník pro P+R parkoviště Středočeského kraje:

Parkovací doba Cena Cena s kuponem v aplikaci PID Lítačka
Do 24 hodin 50 Kč 0 Kč
24 – 48 hodin 150 Kč 100 Kč
Od 48 hodin dále 150 Kč + 500 Kč za každých dalších 24h 100 Kč + 500 Kč za každých dalších 24h

V případě ztráty nebo poškození parkovacího lístku je účtována částka 1 000 Kč.

Možnosti placení

  • platba v hotovosti (akceptované nominální hodnoty mincí jsou 5 Kč, 10 Kč, 20 Kč, 50 Kč, u bankovek 100 Kč, 200 Kč, 500 Kč, 1 000 Kč a 2 000 Kč)
  • platba kartou 
  • platba v aplikaci PID Lítačka

Provozní řád parkoviště naleznete zde (PDF)

Další parkoviště P+R ve Středočeském kraji

V následujících letech se nová P+R parkoviště objeví například i v Úvalech, Rostoklatech, Hostivici, Kolíně, Mstěticích a Čerčanech. Všechna parkoviště budou postupně integrována do systému PID, což umožní uživatelům platbu parkovného přes mobilní aplikaci PID Lítačka. Držitelé elektronických předplatných kuponů platných pro dané pásmo a s časovou platností minimálně měsíc uložených v mobilní aplikaci PID Lítačka budou mít parkování na 24 hodin zdarma.

Současně probíhají jednání s dalšími městy o zapojení jejich parkovacích domů do systému PID.

Více informací je možné získat na: P+R | Integrovaná doprava Středočeského kraje

Praha zavádí nový systém sdílené cyklomobility. Sdílené elektrické koloběžky ve městě od roku 2026 skončí

Radní hl. m. Prahy na svém pondělním zasedání schválili nový rámec pro provozování sdílené cyklomobility, který jasně stanovuje pravidla pro provozovatele sdílených kol a elektrokol. Cílem je podpořit udržitelnou dopravu, zlepšit pořádek ve veřejném prostoru a omezit negativní dopady neřízeného provozu sdílených dopravních prostředků ve městě. Součástí opatření je i ukončení memorand se stávajícími provozovateli a sjednocení pravidel pro všechny zájemce v režimu tzv. open house. Sdílené elektrokoloběžky nebudou součástí systému.

Klíčovou změnou oproti dosavadní praxi je, že nově budou povolena pouze jízdní kola a elektrokola. Sdílené koloběžky a elektrokoloběžky, které v minulosti způsobovaly četné problémy – od nehodovosti po blokování chodníků – již součástí systému nebudou.

Elektrokoloběžky se v minulosti často používaly ne jako dopravní prostředek, ale spíš jako turistická atrakce, a to často v místech, kde neměly co dělat — v parcích, na chodnících nebo v pěších zónách. Zavedením nového systému chceme podpořit udržitelnou dopravu a zároveň zajistit pořádek ve veřejném prostoru,“ uvedl I. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

Na prvním místě stojí bezpečnost těch nejzranitelnějších účastníků provozu, tedy chodců. Mezi uživateli koloběžek, kteří zejména v centru města v rozporu s předpisy často jezdí po chodníku mezi chodci bohužel v současnosti dochází k mnoha kolizím. Věříme nicméně, že je k dispozici vhodná alternativa pro bezemisní pohyb po městě, a tou jsou sdílená kola. Pro držitele předplatních jízdenek dokonce s možností dvou 15minutových jízd zdarma u poskytovatelů Rekola a nextbike,“ řekl předseda zahraničního výboru Jaromír Beránek.

Parkování sdílených kol už jen na vyznačených stanovištích

Provozovatelé, kteří budou chtít v Praze poskytovat službu sdílené cyklomobility, uzavřou s městem jednotnou smlouvu prostřednictvím Technické správy komunikací hl. m. Prahy (TSK). Budou muset dodržovat závazná pravidla — mimo jiné parkování pouze na vyznačených stanovištích, zajištění technické způsobilosti kol a pravidelný servis.

Díky jednotnému systému získáme větší kontrolu, možnost vyžadovat odpovědnost od provozovatelů a efektivně řešit problémy s nepořádkem a bezpečností. Zároveň chceme, aby se do systému mohli zapojit i noví provozovatelé za férových a transparentních podmínek,“ dodal Zdeněk Hřib.

Nový rámec také umožňuje městu prostřednictvím TSK odstraňovat prostředky provozovatelů, kteří pravidla nedodržují. Stávající memoranda se společnostmi Rekola a nextbike budou vypovězena ke dni 30. června 2026.

Zavedení jasných pravidel pro sdílenou mobilitu navazuje na předchozí snahy o regulaci sdílených koloběžek, které byly poprvé předloženy v 23. června 2025. Tehdejší návrh nezískal podporu. K tématu se znovu přistoupilo a návrh byl prosazen prostřednictvím Zastupitelstva hl. m. Prahy. Po letech debat a odkládání bylo přijato systémové řešení, které ukončí provoz sdílených koloběžek od 1. ledna 2026 a nastaví jednotná a transparentní pravidla pro všechny provozovatele sdílených kol a elektrokol.

Shrnutí opatření:

  • Nový jednotný smluvní rámec pro všechny provozovatele sdílených kol a elektrokol
  • Ukončení stávajících memorand v roce 2026
  • Vyloučení sdílených koloběžek z provozu
  • Povinné parkování na vyhrazených stanovištích
  • Možnost města účinně zasahovat proti neukázněným provozovatelům

Tisková zpráva Magistrátu hl. m. Prahy

Turistická sezona 2025 končí. V úterý 28. 10. vyjedou naposledy turistické vlakové linky, cyklobusy i přívozy

Státní svátek 28. října 2025 bude posledním dnem sezonních přívozů, vlaků i cyklobusů PID. Zimní přestávku si tak dopřeje většina pražských přívozů, dětský výletní vlak Cyklohráček, brdský cyklobus i sezonní turistické vlaky mezi Prahou a Středočeským krajem. Tyto linky opět vyjedou na své trasy na konci března 2026, a to s výjimkou přívozu P3, který bude od příštího roku nahrazen Dvoreckým mostem. 

Sezonní přívozy PID

V úterý 28. října 2025 naposledy před zimou vyplují sezonní přívozy P3, P4, P5 a P6. To je příležitost se ohlédnout za letošní sezonou a případně se letos ještě naposledy přeplavit v místech, kde to zas půjde až na jaře. Přes zimu budou samozřejmě v provozu celoroční přívozy P1 (Sedlec – Zámky) a P2 (V Podbabě – Podhoří).

Poslední jízda přívozu P3

Protože je na počátek jara 2026 plánováno zprovoznění Dvoreckého mostu, bude letošní konec provozu sezonních přívozů úplným koncem přívozu P3. Ten vyplul jako třetí přívoz PID v červenci 2007, provoz od počátku zajišťuje loď Josefína (obvykle nazývaná Pepina) pro 12 osob, která byla prvním bezbariérovým plavidlem na přívozech PID.

Přívoz P3 byl původně provozován pouze jako sezónní od dubna do října, ale od jara 2010 přešel do celoročního provozu, po kterém byla ze strany cestujících poptávka. Od podzimu 2013 se zase přívoz vrátil k sezonnímu provozu, což byl důsledek prodloužení linky 118 z Dvorců přes Vltavu na Smíchovské nádraží realizovaného od září 2012 a rozšířeného i na víkendy od letních prázdnin 2013. Přívoz za dobu své existence přepravil přes 1,3 milionu cestujících a asi 150 tisíc jízdních kol. V posledních letech bylo možné z přívozu sledovat stavbu Dvoreckého mostu, který po zimě přívoz více než plnohodnotně nahradí.

Cyklohráček

Na svou poslední letošní pravidelnou jízdu se vydá 28. 9. také výletního vlak Cyklohráček. Ranní vlak bude z důvodu výluky na pravidelné trase veden mimořádně ze stanice Praha Masarykovo nádraží (odj. 9:06). Ostatní spoje již pojedou dle standardního jízdního řádu:

  • ze Slaného v 11:02 do Prahy-Smíchova,
  • ve 13:18 z Prahy-Smíchova do Slaného,
  • a v 17:00 ze Slaného do Prahy hl. n.

Z důvodu uvedené výluky nebude v Cyklohráčku mimořádně zajištěna služba ČD Minibaru. Stejný režim platí i v neděli 26. října 2025. Naopak v sobotu 25. října 2025 pojede ranní spoj Cyklohráčku dle pravidelného jízdního řádu z pražského hlavního nádraží. Více informací o Cyklohráčku naleznete zde.

Mimořádné jízdy Cyklohráčku

Po vzoru čtyř uplynulých sezon letních výletů připravujeme ve spolupráci s dopravcem České dráhy, a. s. také zimní sérii mimořádných jízd. Během listopadu a prosince 2025 se pestrobarevný vlak vydá na tři výlety:

  • 8. listopadu: Praha hl. n. – Kácov
  • 22. listopadu: Praha hl. n. – Kutná Hora město
  • 6. prosince: Praha hl. n. – Křivoklát – Rakovník

Na první adventní víkend 29. a 30. listopadu 2025 je připraven ještě každoroční Čertohráček s Mikulášskou družinou. Vlak vyrazí například do Vraného nad Vltavou či Roztok u Prahy a nabídne nejen zábavu, ale i krásný zimní výlet pro celou rodinu.

Ostatní sezonní vlakové linky PID

Spolu s koncem turistické sezony vyjedou 28. října naposledy také všechny sezonní a rekreační vlaky dopravců České dráhy a KŽC Doprava mezi Prahou a turisticky atraktivními oblastmi v okolních krajích  (Cyklo Brdy, Český ráj, Kokořínský rychlík, Lužickohorský rychlík, Rakovnický rychlík, Brdský a Posázavský motoráček). Ve stejný den se na svou poslední letošní jízdu vydá také brdský cyklobus mezi Dobřichovicemi a Kytínem.

Trvalé změny v říjnu 2025

Vážení cestující, v říjnu 2025 dochází k následujícím změnám na linkách PID:

 

354 (od 1. 10. 2025)

  • Zrušení spoje v pracovní dny Jirny,logistický park (19:00) – Černý Most (19:16)

 

412 (od 1. 10. 2025)

  • Zrušení spojů o víkendu:
    • Mladá Boleslav,aut.st. (5:50) – Černý Most (6:30)
    • Černý Most (18:45) – Mladá Boleslav,aut.st. (19:27)

 

423 (od 1. 10. 2025)

  • Zavedení nové linky PID v trase Prosek – Mšené-lázně,u kapličky
    • Rozsah provozu: 1 pár spojů v pracovní dny (ráno z Prahy, odpoledne zpět), o víkendu mimo provoz
    • Dopravce:ČSAD Střední Čechy
    • Typ vozidel:Standardní (12 m)

 

425 (od 1. 10. 2025)

  • Celková optimalizace provozu
  • PRACOVNÍ DEN
    • Spoj Trutnov,aut.st. (4:38) – Černý Most (6:50) je nově výchozí až v 5:08
    • Zavádí se spoj Městec Králové,nám. (6:00) Trutnov,aut.st. (7:22)
    • Ruší se spoj Městec Králové,nám. (6:45) Černý Most (7:35)
    • Spoj Černý Most (11:10) – Trutnov,aut.st. (13:22) je ukončen v zastávce Hořice,aut.st. (12:37)
    • Spoj Trutnov,aut.st. (12:38) – Černý Most (14:55) je výchozí až ze zastávky Hořice,aut.st. (13:23)
    • Spoj Černý Most (19:10) – Trutnov,aut.st. (21:22) je ukončen v zastávce Městec Králové,nám. (19:55)
    • Zavádí se spoj Černý Most (20:10) – Trutnov,aut.st. (22:22)
    • Ruší se spoj Černý Most (21:15) – Městec Králové,nám. (22:00)
  • VÍKEND
    • Ruší se spoje:
      • Městec Králové,nám. (8:00) – Černý Most (8:50)
      • Černý Most (8:10) – Trutnov,aut.st. (10:27)
      • Trutnov,aut.st. (10:38) – Černý Most (12:50)
      • Černý Most (13:10) – Trutnov,aut.st. (15:22)
      • Trutnov,aut.st. (15:33) – Černý Most (17:50)
      • Černý Most (21:15) – Městec Králové,nám. (22:00)
    • Posouvají se spoje:
      • Trutnov,aut.st. (4:38) – Černý Most (6:50) pojede o 60 minut později (nově výchozí v 5:38)
      • Trutnov,aut.st. (8:38) – Černý Most (10:50) pojede o 60 minut dříve (nově výchozí v 7:38)

 

481 (od 1. 10. 2025)

  • Zkrácení linky a všech jejích spojů do trasy Čáslav,aut.st. – Kutná Hora,aut.st. – Uhlířské Janovice,nám. (– Uhlířské Janovice,škola)
  • Převod spojů ve zrušeném úseku na upravenou linku 771

 

491 (od 1. 10. 2025)

  • Spoj v pracovní dny Český Bord,žel.st. (7:15) – Louňovice,I.hráz (7:49) nově vynechává první zastávku Louňovice,I.hráz (směr Vyžlovka). Autobus má výstupní zastávku až po blokovém otočení v obci, tj. v zastávce na straně u školy v Louňovicích, aby děti nepřecházely silnici I/2.

 

514 (od 1. 10. 2025)

  • Zavádí se v pracovní dny spoj Dobříš,nám. (13:40) – Borotice,Hubenov (14:08)

 

693 (od 1. 10. 2025)  ODLOŽENO NA PROSINEC 2025

  • Spoje v trase Mšeno – Okna a zpět nově obsluhují také zastávky Doksy,Žďár a Luka,odb. 1.0
  • Zavedení platnosti tarifu IDOL v trase Mšeno – Okna a zpět (netýká se zastávek na větvi do Katusic)

 

706 (od 1. 10. 2025)

  • Spoj v pracovní dny Uhlířské Janovice,nám. (14:12) – Žiželice,nám. (15:57) nově NEOBSLUHUJE Vavřinec a je nově výchozí až ve 14:18
  • Spoj v pracovní dny Uhlířské Janovice,nám. (15:18) – Žiželice,nám. (16:57) nově OBSLUHUJE Vavřinec a je nově výchozí již v 15:12

 

743 (od 1. 10. 2025)

  • Spoj v pracovní dny Souňov (13:56) – Čáslav,aut.st. (14:21) je nově veden i přes Vondraty
  • Spoj v pracovní dny Čáslav,aut.st. (7:35) – Čáslav,Za rybníkem (7:45) je nově výchozí již ze zastávky Čáslav,Kalabousek (7:30) jako přímý spoj z linky 481 od Kutné Hory
  • Spoj v pracovní dny Petrovice I (6:39) Čáslav,Budín (7:35) je nově ukončen již v zastávce Čáslav,aut.st.

 

771 (od 1. 10. 2025)

  • Prodloužení linky do trasy Kácov/Soběšín – Podveky – Rataje nad Sázavou – Uhlířské Janovice/Sázava
  • Zavedení šesti párů spojů v pracovní dny (převod ze zkrácené linky 481)

 

782 (od 1. 10. 2025)

  • Zavedení spoje v pracovní dny Kutná Hora,Hlouška,Na Špici (7:25) – Kutná Hora,Žižkov,Fučíkova (7:37), návazného formou přímého spoje z linky 805 od Kolína

 

783 (od 1. 10. 2025)

  • Spoj v pracovní dny Kutná Hora,aut.st. (7:06) – Bernardov (7:32) je nově výchozí až v 7:42 formou přímého spoje z linky 481 od Uhlířských Janovic

 

785 (od 1. 10. 2025)

  • Posílení v odpolední špičce pracovního dne v úseku Kutná Hora,aut.st. – Kutná Hora,Poličany

 

786 (od 1. 10. 2025)

  • Zrušení obsluhy úseku Kutná Hora,Šipší,Sběrná (včetně) – Kutná Hora,Sedlec,Čechova (včetně)
  • Zrušení vložených dopolední spojů Kutná Hora,aut.st. – Kutná Hora,Šipší,Opletalova (nahrazeno novou linkou 802)

 

788 (od 1. 10. 2025)

  • Zrušení obsluhy úseku Kutná Hora,Šipší,Sběrná (včetně) – Kutná Hora,Sedlec,Čechova (včetně)

 

798 (od 1. 10. 2025)

  • Zavedení spojů:
    • Benešov,terminál (6:03) – Benešov,Dlouhé Pole (6:10)
    • Benešov,Dlouhé Pole (10:30) – Benešov,terminál (10:38)
    • Benešov,Dlouhé Pole (13:20) – Benešov,terminál (13:28)
    • Benešov,Dlouhé Pole (15:50) – Benešov,terminál (15:58)
  • Vložené spoje v trase Benešov,terminál – Benešov,Dlouhé Pole nově jedou mimo zastávky Benešov,Dlouhé Pole,rozc. – Benešov,Boušice. Tyto zastávky jsou nově obslouženy navazujícím přímým spojem zpět do Benešova, pro cesty do nich z Benešova tedy lze využít stejný spoj, který nově jede polookružně.

 

799 (od 1. 10. 2025)

  • Zavedení spoje Benešov,terminál (7:43) – Benešov,Černý les (7:47)

 

801 (od 1. 10. 2025)

  • Zrušení obsluhy zastávky Kutná Hora,Poličany, dotčené spoje jsou ukončeny/výchozí ze zastávky Kutná Hora,Vrchlice,V Cihelně
  • Spoj Kutná Hora,Žižkov,Fučíkova (16:44) – Starý Kolín,žel.zast. (17:21) je nově ukončen již v zastávce Hlízov,u váhy
  • Spoj Starý Kolín,žel.zast. (17:22) – Kutná Hora,Žižkov,Fučíkova (17:59) je nově výchozí až ze zastávky Hlízov,u váhy

 

802 (od 1. 10. 2025)

  • Zavedení linky PID v trase Kutná Hora,Žižkov,poliklinika – Kutná Hora,aut.st. – Kutná Hora,Sedlec,Čechova (– Kutná Hora,Karlov,Na Rovinách)
  • V provozu v pracovní dny 6-18 v intervalu ~60 minut celodenně

 

805 (od 1. 10. 2025)

  • Uvedené spoje v pracovní dny nově NEOBSLUHUJÍ Libenice
    • Kolín,nádraží (16:03) – Kutná Hora,Karlov,celní úřad (16:41)
    • Kutná Hora,Karlov,celní úřad (17:19) – Kolín,nádraží (17:53)
  • Uvedené spoje v pracovní dny nově NEOBSLUHUJÍ Libenice
    • Kolín,nádraží (13:53) – Kutná Hora,aut.st. (14:24)
    • Kolín,nádraží (17:53) – Kutná Hora,aut.st. (18:24)
  • Spoj v pracovní dny Kolín,nádraží (6:58) – Kutná Hora,Karlov,Čáslavská (7:31) je nově ukončen v zastávce Kutná Hora,Hlouška,Na Špici, odkud formou přímého spoje pokračuje jako linka 782 do zastávky Kutná Hora,Žižkov,Fučíkova (7:37)

 

826 (od 1. 10. 2025)

  • Spoj v pracovní dny Pečky,žel.st. (16:15) – Břežany II (17:14) je nově prodloužen do zastávky Tuklaty,Tlustovousy (17:21)
  • Spoj v pracovní dny Břežany II (18:16) Pečky,žel.st. (19:10) je nově výchozí již ze zastávky Tuklaty,Tlustovousy (18:10)

 

 

Trvalé změny v září 2025

Vážení cestující, v září 2025 dochází k následujícím změnám na linkách PID:

 

16 (od 1. 9. 2025)

  • Prodloužení všech spojů do trasy Ústřední dílny Dopravního podniku – Sídliště Řepy celodenně, celotýdně

 

 

255 (od 1. 9. 2025)

  • Změna trasy linky na území Dejvic
    • Jenerálka – … – Zelená – Na Santince – Sídliště Baba – Matějská – Dukla-Juliska – Na Santince
    • Zastávka Dejvická je pro linku zrušena

 

 

264 (od 1. 9. 2025)

  • Zřízení zastávky Újezd nad Lesy pro všechny spoje

 

 

266 (od 1. 9. 2025)

  • Zrušení spoje Nové Butovice (14:15) – Zadní Kopanina (14:32)

 

 

280 (od 1. 9. 2025)

  • Zrušení spoje Ruzyňská škola (13:15) – Divoká Šárka (13:25)

 

 

383 (od 1. 9. 2025)

  • Zřízení zastávky Svojetice,Na Moklině mezi zastávkami Svojetice Svojetice,Na vyhlídce u křižovatky ulic Choceradská a Na Moklině

 

 

385 (od 1. 9. 2025)

  • Zřízení zastávky Svojetice,Na Moklině mezi zastávkami Svojetice Svojetice,Na vyhlídce u křižovatky ulic Choceradská a Na Moklině

 

 

466 (od 1. 9. 2025)

  • Pro vybrané spoje se ruší obsluha Vepřeka a Starých Ouholic

 

 

726 (od 15. 9. 2025)

  • Prodloužení spoje v pracovní dny Mladá Boleslav, aut.st. (6:20) – Žerčice (6:43) až do Semčic a posun odjezdu z Ml. Boleslavi na 6:15