Nová upozornění
Aktuálně nemáte žádná nepřečtená upozornění
Přečtená upozornění
Aktuálně nemáte žádná přečtená upozornění
Přihlášení

Obnovení hesla

Zadejte email a my vám pošleme odkaz pro obnovu hesla.


Registrace

Trvalé změny v prosinci 2025

Vážení cestující, v prosinci 2025 dochází, tak jako každoročně, dochází k celostátní změně jízdních řádů na železnici, s čímž souvisí úpravy především autobusových linek navazujících na vlaky. Dále dochází k následujícím úpravám:

 

Změny linek

167 (od 1. 12. 2025)

  • Zřízení zastávky Zahradníčkova ve směru Nemocnice Na Homolce

 

191 (od 1. 12. 2025)

  • Prodloužení vybraných spojů v sedle pracovního dne o úseku Dědina – Obchodní centrum Ruzyně

 

194 (od 1. 12. 2025)

  • Zavedení spoje v pracovní dny Nemocnice Pod Petřínem (7:33) – Florenc (7:54)

 

304 (od 14. 12. 2025)

  • Posílení provozu v úseku Zličín – Rakovník,aut.st. v pracovní dny dopoledne
  • Mírné omezení provozu v úseku Zličín – Vypich v pracovní dny večer
  • Sjednocení sobotního a nedělního jízdního řádu
  • Zrušení víkendového spoje Rakovník,aut.st. (4:30) – Vypich (5:39)

 

312 (od 1. 12. 2025)

  • Vybrané spoje v ranní špičce pracovního dne jsou nově ze zastávky Tuchoměřice,Outlet odkloněny přes Divokou Šárku do zastávky Nádraží Veleslavín

 

316 (od 14. 12. 2025)

  • Omezení provozu v pracovní den odpoledne v úseku Holubice – Kralupy nad Vltavou,žel.st.
  • Mírné posílení provozu o víkendu ráno v úseku Bořislavka – Holubice

 

318 (od 1. 12. 2025)

  • Výrazné posílení provozu v úseku Smíchovské nádraží – Jíloviště celodenně, celotýdně

 

343 (od 14. 12. 2025)

  • Zavedení varianty trasy Nádraží Klánovice-sever – Šestajovice,Balkán – Zeleneč – Svémyslice se třemi páry spojů ve špičkách pracovního dne (náhrada za zrušenou linku 408)

 

344 (od 14. 12. 2025)

  • Spoj Horoušany,Horoušánky (4:55) – Černý Most (5:21) je nově výchozí již ze zastávky Horošany,U Rybníka (4:49)

 

353 (od 14. 12. 2025)

  • Vybrané spoje v pracovní dny jsou nově ze zastávky Svémyslice prodlouženy přes Zápy do Brandýsa nad Labem-Staré Boleslavi,nádraží (náhrada za zrušenou linku 408)

 

369 (od 14. 12. 2025)

  • Spoje vedené pouze do/z Liběchova jsou nově
    • Prodlouženy do/z zastávky Liběchov,Ješovice,u lípy (školní spoje mezi 7:30 a 8:00 v Liběchově)
    • Zkráceny do/z zastávky Mělník,Mlazice (všechny ostatní)

 

370 (od 14. 12. 2025)

  • Úprava obsluhy Postřižína
  • Převod posledního spoje v pracovní dny Kobylisy (23:40) – Kralupy nad Vltavou,žel.st. (0:25) na linku PID 372

 

372 (od 14. 12. 2025)

  • Zřízení spoje v pracovní dny Kobylisy (23:40) – Kralupy nad Vltavou,žel.st. (0:25) (převod z linky PID 370)
  • Prodloužení spoje Kobylisy (13:30) – Odolena Voda,Dolní nám. (13:54) do zastávky Dřínov,náves (14:01)
  • Zrušení spoje Odolena Voda,Dolní nám. (14:13) – Kobylisy (14:38)

 

380 (od 14. 12. 2025)

  • Prodloužení většiny spojů do nově zřízené zastávky Králův Dvůr,Počaply,Obchodní centrum v Obchodní ulici, tyto spoje neobsluhují zastávky Králův Dvůr,Počaply a Králův Dvůr,Počaply,škola

 

401 (od 14. 12. 2025)

  • Spoje výchozí/ukončené v zastávce Miličín,škola jsou nově výchozí/ukončené v zastávce Miličín a zastávku Miličín,škola neobsluhují

 

403 (od 14. 12. 2025)

  • Mezi zastávkami Benátky nad Jizerou,aut.st. a Brodce,Cukrovarská je nově linka vedena přes zastávky:
    • Benátky nad Jizerou,Dražická
    • Benátky nad Jizerou,Dražice,Na Štěpničce
    • Benátky nad Jizerou,Dražice,záv.

 

404 (od 14. 12. 2025)

  • Omezení provozu v úseku Zličín – Rakovník,aut.st. v pracovní den dopoledne ve směru Rakovník a v pracovní den po poledni obousměrně
  • Posílení provozu v úseku Zličín – Rakovník,aut.st. v pracovní den dopoledne ve směru Zličín
  • Prodloužení vybraných spojů v pracovní dny odpoledne o úsek Rakovník,aut.st. – Rakovník,Plzeňská pouze v uvedeném směru
  • Zavedení víkendového spoje Rakovník,aut.st. (6:30) – Zličín (7:13)

 

407 (od 14. 12. 2025)

  • Zavádí se zastávky
    • Mirotice (TP 11)
    • Mirotice,Radobytce (TP 11)
    • Předotice,Malčice (mimo PID)
    • Předotice,Podolí II,rozc. (mimo PID)
    • Předotice (mimo PID)
    • Předotice,Třebkov (mimo PID)
    • Předotice,Nová Hospoda,sil.č.4 (mimo PID)

 

408 (od 14. 12. 2025)

  • Zrušení linky (nahrazena upravenými linkami 343 a 353)

 

410 (od 14. 12. 2025)

  • Spoj v pracovní dny Střížkov (17:00) – Stráž pod Ralskem,aut.st. (19:10) je nově ukončen již v zastávce Mimoň,Žitavská (19:00)

 

412 (od 14. 12. 2025)

  • Spoje v pracovní dny Sobotka,nám. (5:05 a 6:05) – Jičín,aut.st. (5:25 a 6:25) jsou nově výchozí již ze zastávky Sobotka,žel.st. (5:03 a 6:03)
  • Vybrané spoje v pracovní dny nově obsluhují zastávku Sobotka,Na Syrovandě

 

416 (od 14. 12. 2025)

  • Zavádí se zastávky
    • Čimelice,Krsice (TP 10)
    • Nerestce,Dolní Nerestce,rozc. (TP 10)

 

428 (od 14. 12. 2025)

  • Zavádí se zastávky
    • Vrančice,Životice,samoty (TP 8)
    • Vrančice,Životice,rozc.Rtišovice (TP 8)
    • Vrančice,Životice,rozc. (TP 8)
    • Těchařovice,Na Čmíně (TP 8)
    • Chraštice,Chraštičky (TP 9)
    • Zalužany (TP 9)
    • Zalužany,čerpací stanice (TP 9)
    • Lety,rozc.1.3 sil.č.4 (TP 10)
    • Nerestce,Dolní Nerestce,rozc. (TP 10)
    • Čimelice,Krsice (TP 10)
    • Mirotice (TP 11)
    • Mirotice,Radobytce (TP 11)
    • Předotice,Malčice (mimo PID)
    • Předotice,Podolí II,rozc. (mimo PID)
    • Předotice (mimo PID)
    • Předotice,Třebkov (mimo PID)
    • Předotice,Nová Hospoda,sil.č.4 (mimo PID)

 

451 (od 14. 12. 2025)

  • Vybrané spoje v pracovní dny večer ve směru Sedlec-Prčice jsou nově vedeny přes zastávku Střezimíř,žel.zast. z důvodu zajištění návaznosti na vlaky R49

 

459 (od 14. 12. 2025)

  • Všechny spoje jsou nově výchozí/ukončené v zastávce Miličín a zastávku Miličín,škola neobsluhují

 

460 (od 14. 12. 2025)

  • Spoj v pracovní dny Radim,ObÚ (13:28) – Bečváry,Poďousy (14:46) je nově ukončen již v zastávce Zásmuky,nám. (14:15)
  • Ruší se spoj v pracovní dny Zásmuky,nám. (14:52) – Drahobudice (15:07)
  • Zavádí se spoj v pracovní dny Zásmuky,nám. (15:15) – Bečváry,Poďousy (15:43)

 

464 (od 14. 12. 2025)

  • Spoj v pracovní dny Horní Beřkovice,točna (7:03) – Černouček (7:11) je nově prodloužen až do zastávky Lužec nad Vltavou (7:32)
  • Spoj v pracovní dny Vraňany,žel.st. (13:33) – Horní Beřkovice,točna (13:53) je nově výchozí již ze zastávky Mělník,aut.nádr. (12:35) a posunut do polohy o 30 min. dříve
  • Mírné časové posuny spojů

 

466 (od 14. 12. 2025)

  • Spoj v pracovní dny Kralupy nad Vltavou,žel.st. (5:57) – Mělník,aut.nádr. (6:55) je prodloužen bez dalších zastávek do zastávky Mělník,cukrovar (6:58) a posunut na nový čas (odj. 5:53)
  • Školní spoj Kralupy nad Vltavou,žel.st. (6:30) – Mělník,Fibichova (7:38) je nově na území Mělníka veden trasou … – Rybáře – nám. Karla IV. – Poliklinika – U Hřiště – cukrovar – Slovany – aut.nádr. – Pivovar – PODOLÍ
  • Spoj v pracovní dny Spomyšl (13:57) – Kralupy nad Vltavou,žel.st. (14:30) je nově zkrácen a posunut do podoby Spomyšl (14:13) – Nová Ves,u dálnice (14:22) a dále pokračuje jako linky 646 do Kralup nad Vltavou
  • Prodloužení vybraných spojů v pracovní dny o úsek Kralupy nad Vltavou,žel.st. – Kralupy nad Vltavou,obchodní centrum v souvislosti s optimalizací provozu na Kralupsku

 

478 (od 14. 12. 2025)

  • Zřízení zastávky Brandýs nad Labem-Stará Boleslav,Martinovská v úseku Brandýs nad Labem-Stará Boleslav,U Křížku – Zaryby,Martinov

 

488 (od 14. 12. 2025)

  • Zavádí se zastávky
    • Předotice,Podolí II,rozc. (mimo PID)
    • Předotice,Malčice (mimo PID)
    • Mirotice,Radobytce (TP 11)

 

498 (od 14. 12. 2025)

  • Zavádí se spoj v pracovní dny Ratenice (7:40) – Pečky,žel.st. (7:45)

 

536 (od 14. 12. 2025)

  • Zřízení zastávky Ovčáry,,Býchorská (nová zastávka v ulici Býchorská)

 

537 (od 14. 12. 2025)

  • Zřízení zastávky Ovčáry,,Býchorská (nová zastávka v ulici Býchorská)

 

560 (od 14. 12. 2025)

  • Zrušení zastávek Hořovičky,Hokov,rozc. a Kolešov,rozc.

 

561 (od 14. 12. 2025)

  • Spoj v pracovní dny Rakovník,aut.st. (5:55) – Oráčov (6:36) je nově veden variantou mimo Zavidov a Řeřichy, ale naopak přes Nouzov a Hostokryje
  • Zrušení spojů v pracovní dny:
    • Rakovník,aut.st. (6:00) – Rakovník,Šamotka (6:12)
    • Rakovník,Šamotka (6:13) – Přílepy (6:52)
    • Rakovník,aut.st. (6:50) – Senomaty,Nouzov (7:04)
    • Senomaty,Nouzov (7:07) – Rakovník,aut.st. (7:22)
  • Spoj v pracovní dny Rakovník,Šamotka (7:45) – Senomaty,Nouzov (8:14) je nově ukončen již v zastávce Rakovník,aut.st. (7:57)
  • Spoj v pracovní dny Senomaty (6:43) – Rakovník,aut.st. (6:55) je nově výchozí již ze zastávky Senomaty,Hostokryje (6:46) a je veden v pozdější časové poloze
  • Celková reorganizace jízdního řádu v pracovní dny dopoledne (posuny, zkrácení, prodloužení spojů)
  • Spoj v pracovní dny Řeřichy (19:08) – Rakovník,aut.st. (19:42) je nově veden variantou mimo Zavidov a Petrovice

 

562 (od 14. 12. 2025)

  • Celková reorganizace jízdního řádu v pracovní dny
  • Mírné omezení provozu linky v pracovní dny odpoledne v celé trase

 

563 (od 14. 12. 2025)

  • Spoj v pracovní dny Mutějovice (15:54) – Rakovník,aut.st. (16:55) je nově ukončen již v zastávce Milostín (16:28)

 

568 (od 14. 12. 2025)

  • Všechny spoje jsou nově výchozí/ukončené v zastávce Miličín a zastávku Miličín,škola neobsluhují

 

569 (od 14. 12. 2025)

 

  • Všechny spoje jsou nově výchozí/ukončené v zastávce Miličín a zastávku Miličín,škola neobsluhují

 

574 (od 14. 12. 2025)

  • Změna trasy linky do podoby Křivoklát,žel.zast. – Nezabudice – / (Rakovník,aut.st. – Panoší Újezd) – Hřebečníky,Týřovice – Skryje – Podmokly – Zvíkovec – Chříč – Brodeslavy – Liblín – Radnice,nám.
  • V pracovní dny v provozu i nadále jeden spoj Skryje (17:20) – Křivoklát,žel.zast. (17:53)
  • O víkendu v provozu v turistické sezóně 4 páry spojů, přičemž první ve směru do Radnice a poslední ve směru z Radnice je výchozí/ukončen v Rakovníku, ostatní jedou variantou do/z Křivoklátu.
  • Platnost tarifu PID v úseku Rakovník,aut.st. – Chříč
  • Platnost tarifu IDPK v úseku Skryje,u mostu – Radnice,nám.

 

575 (od 14. 12. 2025)

  • Celková reorganizace jízdního řádu v pracovní dny
  • Mírné posílení provozu v pracovní dny ráno
  • Mírné omezení provozu v pracovní dny odpoledne

 

576 (od 14. 12. 2025)

  • Zavedení obsluhy zastávky Slabce,u Reformy i v úseku Slabce,pošta – Hřebečníky,Újezdec,rozc.
  • Zavedení obsluhy zastávek Hracholusky,rozc.Novosedly a Hřebečníky,Újezdec,rozc. i v úseku Hracholusky – Hřebečníky

 

577 (od 14. 12. 2025)

  • Sjednocení sobotního a nedělního jízdního řádu

 

579 (od 14. 12. 2025)

  • Prodloužení linky do trasy Branov – Roztoky,škola – Městečko – Skryje
  • V pracovní dny pouze mírné úpravy zejména v Roztokách
  • Zavedení sezónního víkendového provozu v trase Branov – Roztoky – Křivoklát – Velká Buková/Skryje

 

585 (od 14. 12. 2025)

  • V zastávce Jičín,aut.st. dochází k úpravě odjezdových stání:
    • Ve směru Jičín,žel.st. nově stanoviště 6
    • Ve směru Poděbrady,žel.st. nově stanoviště 16

 

597 (od 14. 12. 2025)

  • Linka je nově vedena okružně v trase VELVARY,NÁM – Chržín,Budihostice – Uhy – VELVARY,NÁM.

 

620 (od 14. 12. 2025)

  • Do zastávky Kralupy nad Vltavou,Zeměchy nově zajíždí pouze vybrané spoje v ranní špičce pracovního dne
  • Spoj v pracovní dny Brandýsek,u kina (3:53) – Kralupy nad Vltavou,žel.st. (4:34) je nově výchozí až ze zastávky Koleč,zámek (4:01)
  • Spoj v pracovní dny Kralupy nad Vltavou,žel.st. (22:25) – Kladno,aut.nádr. (23:30) je nově ukončen již v zastávce Koleč,zámek (22:54)

 

626 (od 14. 12. 2025)

  • Pro vybrané ranní školní spoje do Kladna se zřizují zastávky Kladno,Kübeck; Kladno,Průmyslová; Kladno,Poldi a Kladno,Pod Zámkem. Pro tyto spoje se ruší zastávka Kladno,Na Kopci.

 

631 (od 14. 12. 2025)

  • Rozšíření obsluhy zastávky Hýskov (nově Hýskov,nám. 5. května)

 

646 (od 14. 12. 2025)

  • Školní spoj Kralupy nad Vltavou,žel.st. (7:00) – Mělník,aut.nádr. (7:38) je nově na území Mělníka veden trasou … – Podolí – Pivovar – aut.nádr. – Slovany – cukrovar – U Hřiště – Poliklinika – FIBICHOVA
  • Spoj v pracovní dny Mělník,aut.nádr. (14:28) – Kralupy nad Vltavou,žel.st. (15:19) je nově výchozí až ze zastávky Mělník,Slovany (14:30)
  • Zavádí se spoj v pracovní dny Nová Ves,u dálnice (14:32) – Kralupy nad Vltavou,žel.st. (14:49) (příjezd jako 466 od Spomyšle)

 

663 (od 14. 12. 2025)

  • Linka je nově vedena mimo zastávky Kralupy nad Vltavou,Lobeček,rozc. a Kralupy nad Vltavou,kulturní dům, a naopak přes zastávky Kralupy nad Vltavou,U dýhárny; Kralupy nad Vltavou,Třebízského škola a Kralupy nad Vltavou,Třebízského věžáky
  • Ruší se spoj v pracovní dny Odolena Voda,Dolní náměstí (5:48) – Kralupy nad Vltavou,žel.st. (6:15)

 

666 (od 14. 12. 2025)

  • Zřízení zastávky Brandýs nad Labem-Stará Boleslav,Vestecká v úseku Brandýs nad Labem-Stará Boleslav,Vosí Hnízdo – Nový Vestec,Na Pískách

 

668 (od 14. 12. 2025)

  • Školní spoj Řepín (7:00) – Mělník, Fibichova (7:35) je prodloužen přes zastávky Mělník,Tyršova; Mělník,Pšovka a Mělník,Loděnická do zastávky Mělník,Mlazice (7:42)

 

675 (od 14. 12. 2025)

  • Spoj v pracovní dny Kolín,nádraží (7:08) – Velim,škola (7:29) je nově výchozí již v 7:03 a obsluhuje i zastávky Pňov-Předhradí,Klipec a Velim,žel.st.

 

688 (od 1. 12. 2025)

  • Ruší se zastávka Mníšek pod Brdy,,závod
  • Omezuje se obsluha zastávky Zahořany o víkendu na polovinu (nově obsluha jen vybranými spoji, interval 240 min.)

 

691 (od 14. 12. 2025)

  • Uvedené spoje (současného stavu) v pracovní dny se nově prodlužují o úsek Liběchov – Mělník,Pšovka (resp. opačně) a jedou v upravené časové poloze:
    • Vidim (13:45) – Liběchov (14:00)
    • Vidim (15:45) – Liběchov (16:00)
    • Liběchov (13:05) – Vidim (13:23)

 

692 (od 14. 12. 2025)

  • Uvedené spoje (současného stavu) v pracovní dny se nově prodlužují o úsek Liběchov – Mělník,Pšovka (resp. opačně) a jedou v upravené časové poloze:
    • Kokořín (4:43) – Liběchov (5:10)
    • Kokořín,Truskavna (12:35) – Liběchov (13:04)
    • Liběchov (14:05) – Kokořín (14:43)
    • Liběchov (16:05) – Kokořín (16:43)

 

693 (od 14. 12. 2025)

  • Spoje v trase Mšeno – Okna a zpět nově obsluhují také zastávky Doksy,Žďár a Luka,odb. 1.0
  • Zavedení platnosti tarifu IDOL v trase Mšeno – Okna a zpět (netýká se zastávek na větvi do Katusic)

 

699 (od 14. 12. 2025)

  • Zavedení spojů v pracovní dny:
    • Bezno (14:05) – Velké Všelisy,Zamachy (14:19)
    • Velké Všelisy,Zamachy (14:43) – Bezno (14:57)

 

719 (od 14. 12. 2025)

  • Spoj v pracovní dny Bakov nad Jizerou,Zvířetice (6:50) – Mladá Boleslav,aut.st. (7:29) nově obsluhuje zastávky Mladá Boleslav,U Sportu; Mladá Boleslav,nám.Republiky a Mladá Boleslav,Jičínská

 

740 (od 14. 12. 2025)

  • Zřízení zastávky Chotěboř,zámek pro spoj výchozí z Chotěboře
  • Zřízení zastávky Okřesaneč,rozc. pro první ranní víkendový spoj z Čáslavi
  • Linka nově jede v pracovní dny mimo Adamov

 

741 (od 14. 12. 2025)

  • Úprava systému obsluhy obcí Adamov, Potěhy a Tupadly
  • Vybrané školní spoje jedou v úseku Čáslav,zem.škola – Čáslav,žel.st. přes zastávky Č.,Balkán, Č.,u mostu, Č.,Za Rybníkem a Č.,Žacká

 

743 (od 14. 12. 2025)

  • Úprava trasování vybraných spojů v rámci Čáslavi

              

760 (od 14. 12. 2025)

  • Zrušení zastávky Kolešov,rozc.
  • Zřízení zastávky Hořovičky,Vrbice

 

769 (od 14. 12. 2025)

  • Zavedení zastávky Vinec,požární zbrojnice mezi zastávkami Vinec,obecní úřad a Vinec,u hřbitova

 

770 (od 14. 12. 2025)

  • Zavádí se spoj v pracovní dny Benešov,Terminál (7:33) – Ostředek (8:05)

 

775 (od 14. 12. 2025)

  • Zrychlený spoj v pracovní dny Luštěnice,Sluneční (7:04) – Mladá Boleslav,aut.st. (7:28) je nově veden přes zastávky:
    • Luuštěnice,Brodecká
    • Němčice,hl.sil.
    • Strašnov

 

782 (od 14. 12. 2025)

  • Vybrané školní spoje nově obsluhují zastávku Bílé Podolí

 

785 (od 14. 12. 2025)

  • Spoj v pracovní dny Kolín,nádraží (8:25) – Kácov,nám. (9:53) je nově rozdělen na dva s nutností přestoupit v zastávce Kutná Hora,aut.st. mezi dvěma autobusy. Spoj je nově výchozí v 8:20.

 

801 (od 14. 12. 2025)

  • Úprava provozu v úseku Kutná Hora,Žižkov,Fučíkova – Kutná Hora,Žižkov,poliklinika
  • Prodloužení vybraných spojů v ranní špičce pracovního dne o úsek Kutná Hora,hlavní nádraží – Kutná Hora,Malín,Starokolínská

 

802 (od 14. 12. 2025)

  • Zavedení spojů v pracovní dny:
    • Kutná Hora,Žižkov,poliklinika (5:10) – Kutná Hora,Karlov,Na Rovinách (5:32)
    • Kutná Hora,Karlov,Na Rovinách (5:34) – Kutná Hora,Žižkov,poliklinika (6:03)
  • Spoj v pracovní dny Kutná Hora,Sedlec,Čechova (6:13) – Kutná Hora,Karlov,Na Rovinách (6:18) je nově výchozí již ze zastávky Kutná Hora,Žižkov,poliklinika (5:55)

 

805 (od 14. 12. 2025)

  • Úprava obsluhy zastávky Libenice v odpolední špičce pracovního dne

 

841 (od 14. 12. 2025)

  • Zřízení zastávky Vlašim,Havlíčkova

 

856 (od 14. 12. 2025)

  • Linka je vedena v upravené trase VELVARY,NÁM. – Nelahozeves,zámek – Veltrusy – KnV,obchodní centrum – KnV,Koupaliště – KnV,ZŠ V. Havla – KnV,žel.st. – KnV,V Luhu – KnV,Poliklinika – KnV,Hybešova – KnV,Mikovice – KnV,ZEMĚCHY

 

857 (od 14. 12. 2025)

  • Linka je vedena v upravené trase (KnV,SYNTHOS –) KnV,OBCHODNÍ CENTRUM – KnV,Koupaliště – KnV,ZŠ V. Havla – KnV,žel.st. – KnV,Poliklinika – KnV,Gymnázium – KnV,MINICE – Dolany nad Vltavou,Debrno – Tursko – Holubice – Otvovice – ZÁKOLANY

 

907 (od 22./23. 12. 2025)

  • Linka je nově ve směru Letiště vedena přes zastávku Anděl v Nádražní ul.

 

953 (od 14./15. 12. 2025)

  • Zrušení zastávky Podolanka

 

963 (od 14./15. 12. 2025)

  • Zavedení nové noční linky PID v trase Třebenická – Březiněves – Bořanovice – Neratovice,Byškovice – Neratovice,dům kultury – Libiš,obec – Obříství,Štěpánský most – Mělník,poliklinika – Mělník,aut.nádr. – Mělník,Mlazice
    • Nestaví v Líbeznicích a Klech
    • V provozu 1 pár spojů v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli

 

Změny zastávek

Všechny změny zastávek jsou realizovány k 14. 12. 2025.

 

Zastávka

Změna

Dotčené linky

Družec,náměstí přejmenování na Družec,náves 365, 386, 624
Hýskov přejmenování na Hýskov,Náměstí 5. května 631
Králův Dvůr,Počaply,Obchodní centrum zřízení (v ul. Obchodní v Králově Dvoře, TP 4) 380
Miličín,škola zrušení 401, 456, 459, 568, 569
Ovčáry,,Býchorská zřízení (v ul. Býchorská v Ovčárech, TP 6) 536, 537
Stochov,Slovanka I zrušení 625
Žebrák,INTOS přejmenování na Žebrák,Volmanova 384, 526, 528

 

Pěší trasa z Václavského náměstí na Výstaviště získala nové navigační prvky projektu Čitelná Praha

Hlavní město Praha dokončuje v těchto dnech instalaci nového pěšího značení na 4 km dlouhé trase Václavské náměstí – Staroměstské náměstí – Letenské náměstí – Výstaviště. Celkem se na ní počítá s 23 prvky, z toho 15 obelisků a 8 směrovek, které nahrazují dosavadní již nevyhovující hnědé turistické směrovky. Nový systém pěší navigace Pražský chodec, vyvíjený v rámci projektu Čitelná Praha, byl v uplynulých letech testován na různých lokalitách města a nyní je poprvé představen v ucelené podobě na vytížené pěší trase, která kombinuje náročné prostředí památkové rezervace s prostředím městských parků i převážně rezidenční zástavby. Jeho hlavní předností jsou mapy orientované vždy ve směru pohledu diváka a jejich přehledné grafické zpracování. Nový systém sjednocuje grafiku s tou v pražském metru nebo na zastávkách MHD.

Cílem projektu Pražský chodec, na němž spolupracují organizace ROPID, Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy, Technická správa komunikací hl. m. Prahy a Prague City Tourism, je usnadnit orientaci místních obyvatel i turistů, podpořit pěší pohyb ve městě, rovnoměrněji rozprostřít turistické trasy a zároveň kultivovat veřejný prostor. Nové prvky umístěné na hlavních rozhodovacích místech mezi centrem Prahy, Letnou a holešovickým výstavištěm poskytují výrazně srozumitelnější navigaci a nahrazují stávající nejednotné a neestetické směrování, které je pouze v češtině.

Navíc hovoří stejným jazykem jako nový navigační systém v metru nebo na zastávkách MHD. Lokalita byla pečlivě vybrána s ohledem na fakt, že se jedná o jednu z nejvytíženějších pěších tras v Praze, kterou projdou denně tisíce turistů z celého světa. A právě tato místa jsou často tím prvním, co návštěvníci v Praze zažijí. Proto je extrémně důležité, jaký na ně Praha udělá první dojem, a je potřeba, aby k nim navigační systém promlouval co nejvíce univerzálním jazykem, tedy pomocí map.

Cílem projektu Čitelná Praha je, aby se lidé mohli po městě pohybovat intuitivně, bez nutnosti složitě hledat cestu nebo spoléhat na mobil. Nové pěší navigační prvky propojují klíčová atraktivní místa v centru i mimo něj tak, aby byla Praha pro obyvatele i návštěvníky přehlednější a příjemnější k procházení. Zavádíme moderní systém, který podporuje udržitelný pohyb po městě, rozprostírá turistické trasy do širšího území a kultivuje veřejný prostor. Výstaviště je nyní dostupnější než kdy dřív – pěšky, jednoduše a s jasným a přehledným směrováním,“ říká náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

Pomocí chytré pěší navigace Pražský chodec budeme umět turisty lépe rozprostřít po městě. Dnes totiž zbytečně přetěžují nejznámější pěší trasy, protože o těch dalších nevědí. Spousta turistů také zbytečně zatěžuje metro nebo tramvaje na krátké úseky v centru, protože nevědí, že pěšky to může být mnohem rychlejší. I když dnes má každý z nás mapy a navigaci v telefonu, byla by škoda dívat se do mobilu místo kochání se krásami metropole,“ dodává ředitel ROPID Petr Tomčík.

Obelisky a směrovky: nová koncepce pěší navigace

Na 15 místech podél trasy jsou instalovány tzv. obelisky, které kombinují směrové informace s mapami blízkého okolí i širšího centra Prahy. Mapy jsou orientované podle reálného pohledu diváka, což vychází ze závěrů uživatelského testování. Zobrazují hlavní turistické cíle, zvýrazněné zlatou barvou a doplněné siluetami významných památek. Součástí map je také značení linek metra, tramvajových tratí a zastávek MHD. Na obeliscích najdete i rejstřík ulic, který umožňuje snadné vyhledání konkrétních lokalit. Pomocí kružnic v mapě znázorňujících pěti- a patnáctiminutovou docházkovou vzdálenost snadno získáte pojem o čase potřebném k dosažení jednotlivých cílů. Stejné mapy jako na obeliscích se objeví také ve stanicích metra nebo v nových vitrínách v zastávkových přístřešcích MHD. Na vybraných místech byly použity zúžené varianty obelisků, aby neomezovaly prostupnost chodníků.

Dalších 8 prvků tvoří textové směrovky instalované převážně na stávající sloupy veřejného osvětlení, což minimalizuje zásah do veřejného prostoru. U jednotlivých cílů najdete i přibližný docházkový čas k nim. Díky novým prvkům budou odstraněny původní hnědé směrovky, které byly často umístěné na samostatných sloupcích. I když byly v blízkosti jiné nosiče, na které bylo možné navigační systém umístit.

Je skvělé, že se podařilo otestovat takto ucelený úsek navigačního systému přímo v náročném prostředí historického centra. Právě kombinace různorodých situací, od památkové rezervace přes městské parky až po rezidenční čtvrti, nám umožňuje ověřit čitelnost, srozumitelnost i celkovou funkčnost systému v reálném provozu. Výsledky z této trasy jsou pro další rozvoj Čitelné Prahy naprosto klíčové,“ říká za designérské studio Side2 Richard Jaroš.

Inspirace Londýnem

Projekt Pražský chodec se nejvíce inspiroval v Londýně, který má už dlouhé roky propracovaný systém pěší navigace Legible London. Po jeho zavedení se podíl pěší dopravy zvýšil o 5 %, zatímco podíl lidí, kteří se cítí ztraceni, klesl o 60 %. Promyšlená pěší navigace také šetří čas. Díky tomu, že lidé v Londýně méně bloudí, jsou jejich pěší cesty o 16 % rychlejší.

Další postup projektu Pražský chodec

Na území městské části Praha 1 byla instalace dokončena na konci listopadu. Na území Prahy 7 budou nové prvky osazeny v první polovině prosince 2025. Na jaře příštího roku proběhne podrobné uživatelské testování celé trasy, které poslouží k finalizaci metodiky rozmísťování navigačních prvků pro celopražské rozšíření. V průběhu příštího roku plánuje Praha instalovat minimálně dalších 50 prvků v okolí Václavského náměstí, náměstí Republiky, Masarykova a Hlavního nádraží, Pražského hradu či na Letné.

Je skvělé, že projekt Čitelná Praha získal i velkou podporu u nás na radnici MČ Praha 1,“ řekl radní pro dopravu Prahy 1 Vojtěch Ryvola. A místostarosta Prahy 7 Pavel Zelenka dodává: „S prvky Pražského chodce máme na Praze 7 už dvouletou zkušenost. Obelisky i směrovky nejen pomáhají, ale i skvěle doplňují veřejný prostor, jak u nové Štvanické lávky, tak i podél rekonstruované třídy Dukelských hrdinů“.

Dosud bylo kromě nejnovější pěší trasy postupně do roku 2023 instalováno 20 prvků nové pěší navigace v okolí Štvanické lávky, Palmovky, ulice Dukelských hrdinů, na Václavském náměstí či v oblasti Edenu nebo vlakových nádraží Rajská zahrada a Dolní Počernice. A také v památkově chráněné lokalitě Baba. V rámci těchto pilotních projektů byly testovány a laděny jak různé druhy nosičů, tak i obsahová stránka obelisků i směrovek.

Kdo za tím stojí?

Nové prvky pěší navigace jsou výsledkem unikátní spolupráce městských organizací. Autory jsou designérské studio Side2 a architekti z A69, nadšený tým lidí, pro které je Čitelná Praha životním projektem. Nové prvky vyvinula společnost Luna, která je nyní dodává pro TSK hl. m. Prahy. Ta zajišťuje jejich osazení i správu a údržbu. O metodiku obsahu včetně tvorby jednotlivých map se stará IPR hl. m. Prahy ve spolupráci s Prague City Tourism, celý projekt koordinuje organizace ROPID, aby byla navigace jednotná napříč všemi druhy pohybu.

O projektu Čitelná Praha

Nové pěší značení je součástí jednotného informačního a navigačního systému Čitelná Praha. Ten vznikl na základě mezinárodní soutěže z roku 2022 a jeho autory jsou designérské studio Side2 a architekti z ateliéru A69. Systém sjednocuje veškeré prvky navigace a informování veřejnosti v rámci pěší i veřejné dopravy. Jeho cílem je usnadnit orientaci obyvatelům a návštěvníkům Prahy, podpořit udržitelnější způsoby pohybu a přispět ke kvalitnějšímu veřejnému prostoru. Součástí projektu je postupná obměna informačního systému v metru, na zastávkách i ve vozidlech MHD a také instalace nových prvků v ulicích města včetně digitálních panelů.
Ještě v letošním roce se mohou Pražané i návštěvníci města těšit na nové totemy zvýrazňující vstupy do metra či na vlaková nádraží, první vitríny pro mapy a další užitečné informace v zastávkových přístřeších v centru Prahy, nebo na nové označování zastávek povrchové dopravy se zvýrazněným kódem nástupiště, podle kterého lidé snadno najdou tu správnou zastávku hlavně ve složitých přestupních uzlech.
Více informací o projektu naleznete na stránkách Čitelné Prahy.

Jednotlivým detailům a novinkách v rámci čitelné Prahy se věnuje také instagramový profil #citelna praha.

Změny v platnosti karet Lítačka v roce 2026

V roce 2026 končí platnost karet Lítačka vydaných v roce 2016, které bude nutné vyměnit. U mladších karet proběhne automatické prodloužení. Připravili jsme přehled toho, co se mění a jaké postupy se týkají jednotlivých typů karet.

Prodlužování platnosti karet Lítačka

V roce 2026 dochází k důležitým změnám v platnosti vybraných karet Lítačka. Některé karty budou automaticky prodlouženy, jiné je nutné fyzicky vyměnit, aby bylo možné je nadále používat. Níže najdete přehled všech možností, postupů a poplatků, které se s výměnami a prodloužením pojí.

1. Výměna karet vydaných v roce 2016

Karty Lítačka vydané v roce 2016 byly v uplynulých letech několikrát automaticky prodlouženy. V roce 2026 však již žádné další prodloužení neproběhne. Karty vydané v roce 2016 zůstávají v platnosti do data uvedeného v systému. Výměnu za novou kartu je možné provést kdykoli během roku 2026. Výměnu můžete provést online přes e-shop Lítačky nebo osobně ve Škodově paláci a na vybraných kontaktních místech. Seznam kontaktních míst a rozsah poskytovaných činností je uveden na webu.

Poplatky

  • Zaslání poštou: zdarma
  • Osobní vyzvednutí (Škodův palác nebo vybraná kontaktní místa): 50 Kč
  • Expresní výměna: 100 Kč

 

Jak výměna probíhá: 

Online výměna přes e-shop Lítačky

Pokud chcete postupovat jednoduše a bez návštěvy pobočky, zvolte výměnu online.

  1. Přihlaste se do svého účtu na e-shopu Lítačky.
  2. V menu vyberte možnost Objednat Lítačku a zvolte, pro koho je karta.
  3. Zaškrtněte možnost Žádám o výměnu karty Lítačka a vyplňte číslo karty.
  4. Zvolte způsob doručení:
    – Zaslání poštou zdarma
    – nebo osobní vyzvednutí na pobočce (poplatek 50 Kč).
  5. Zkontrolujte údaje a potvrďte odeslání žádosti.
  6. Stav své žádosti můžete kdykoli sledovat ve svém účtu.

Osobní výměna

Pokud preferujete osobní kontakt nebo potřebujete kartu vyřídit rychleji, můžete kartu vyměnit také:

  • ve Škodově paláci,
  • nebo na vybraných kontaktních místech.

Na pobočce zaplatíte poplatek 50 Kč, případně 100 Kč za expresní zpracování.

2. Karty vydané v roce 2019 – druhé automatické prodloužení

Karty vydané v roce 2019 měly původní platnost 4 roky a již jednou došlo k automatickému prodloužení o 3 roky. V roce 2026 proběhne jejich druhé automatické prodloužení, opět o 3 roky.

Pokud však držitel potřebuje kartu vyměnit (např. z důvodu poškození nebo konce platnosti), platí pro výměnu následující pravidla:

  • Výměnu lze provést 2 měsíce před koncem platnosti a 30 dní po jejím uplynutí.
  • Zaslání poštou je při online žádosti zdarma.
  • Osobní vyzvednutí stojí při online žádosti 50 Kč.
  • Osobní podání vyjde na 50 Kč. Expresní výměna stojí 100 Kč.

Konec platnosti najdete přímo na kartě nebo ve svém účtu.

Ceník karty Lítačka

Mobilní informační centrum PID Point: Jízdní řád na prosinec

PID Point je pojízdné informační centrum společného integrovaného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje (PID), které přináší cestujícím všechny důležité informace o dopravě přímo tam, kde je potřebují. Mobilní informační centrum rozšíří dostupnost nabízených služeb a pomůže k lepší informovanosti obyvatel o výhodách v cestování v rámci PID.

V prosinci můžete PID Point navštívit v těchto městech:

Co PID Point nabízí?

  • expresní vyhotovení karty PID Lítačka včetně pořízení fotografie
  • doložení věku a nahrání slevové aplikace „Doklad o nároku na zvláštní ceny jízdného“ pro seniory starší 65 let a děti do 15 let
  • dobíjení kupónu
  • pomoc s aplikací
  • vyhledávání spojení
  • informace o tarifu
  • tisk jízdních řádů
  • a spoustu dalšího

PID Point doplňuje síť kamenných informačních center PID a přináší všechny důležité služby až do vašeho města či obce. Navazuje na infocentra v Praze, Benešově, Kutné Hoře, Mladé Boleslavi, Příbrami a Rakovníku.

V tendru na provoz jednotek EMU400 poskytují Středočeský kraj a Praha dodatečný čas na zpracování nabídek

Středočeský kraj jako hlavní zadavatel informuje o prodloužení termínu pro podání finálních nabídek v rámci veřejné soutěže na výběr železničního dopravce pro zajištění veřejných služeb v přepravě cestujících na vybraných linkách v Praze a Středočeském kraji. Soutěž byla vyhlášena 20. února 2025 a jejím cílem je zajistit provoz moderních, velkokapacitních elektrických jednotek EMU 400 v rámci třicetileté smlouvy. 

Termín pro podání předběžných nabídek byl stanoven na 28. května 2025. Od té doby probíhají detailní jednání s účastníky, kteří splnili kvalifikační požadavky. Soutěže se účastní dopravci ARRIVA vlaky, s.r.o., České dráhy, a.s., a RegioJet, a.s. Vítězný dopravce pořídí v návaznosti na vlastní zadávací řízení na dodavatele vozidel až 133 jednotek EMU400, které nasadí na železniční linky spojující Prahu a Středočeský kraj či novou linku na pražské letiště.

Původní předpoklad podání konečných nabídek do konce roku 2025 se s ohledem na celkovou složitost projektu a projednání široké škály aspektů ukázal jako nereálný. Středočeský kraj a Praha proto rozhodly o posunutí termínu – nově harmonogram předpokládá podání konečných nabídek v termínu cca do poloviny května 2026. Zadavatelé chtějí poskytnout dostatečný prostor na dokončení jednání a sestavení konečných nabídek.

Tato mimořádně klíčová zakázka zajistí nové vlaky nejen na stávající páteřní linky mezi Středočeským krajem a Hlavním městem Prahou, ale i na nově modernizovanou trať do Kladna včetně budované odbočky ve směru Letiště Václava Havla, společně s chystaným zaokruhováním obou tratí, a případně také na další rozvojové směry, jako je například linka do Mladé Boleslavi.

Více informací:

Souhrnné informace o železniční soutěži na dopravce pro nové vlaky PID na 30 let naleznete na internetových stránkách Vlaky PID 2029 – Novými vlaky po Středočeském kraji a Praze

Posílení autobusů na Zbraslavi od 1. 12. 2025

Od 1. prosince 2025 dojde k celotýdennímu posílení provozu autobusové linky 318 v úseku Praha, Smíchovské nádraží – Jíloviště. V ranní špičce pracovního dne bude (ve směru Smíchovské nádraží) provoz posílen na interval 6 minut, v dopoledním období bude interval zkrácen na interval 15 minut a v odpolední přepravní špičce na 7,5 minuty. O sobotách, nedělích a celotýdenně večer dojde k posílení provozu na interval 30 minut.

Souhrnný interval linek 129, 241 a 318 mezi Smíchovským nádražím a Zbraslaví se díky posílení linky 318 zkrátí v ranní špičce z 2–3 na 2 minuty, v pracovní dny dopoledne z 10 na 7,5 minuty, odpoledne z 5 na 3–4 minuty a o víkendech z cca 12 na 10 minut.

Vzhledem k četnosti provozu linky 318 bude v přepravních špičkách zrušeno vzájemné vyčkávání spojů linek 318 a 317, resp. 320 v zastávce „Jíloviště, Cukrák“.

Do středních Čech přijíždějí další RegioFoxy. Nové vlaky budou vozit cestující do Mělníka a Mladé Boleslavi

Začíná letošní dodávka nových motorových jednotek RegioFox v barvách Pražské integrované dopravy do provozu ve Středočeském kraji a v Praze. České dráhy do poloviny prosince převezmou osm Lišek, jak se moderním dvoučlánkovým motorovým jednotkám polského výrobce PESA přezdívá. Do konce roku 2026 bude v regionu nasazeno celkem 38 RegioFoxů, nejvíce v celé republice. 

„Startujeme druhý rok rozsáhlé modernizace motorových vlaků v Praze a ve středních Čechách. Na konci roku budeme mít v kraji k dispozici už 18 RegioFoxů, což znamená přes dva tisíce pohodlných míst k sezení v moderním, bezbariérovém a klimatizovaném interiéru s Wi-Fi internetem, USB konektory a zásuvkami pro dobíjení cestovní elektroniky,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a pokračuje: „Jednotky jsou vybaveny nejmodernějšími spalovacími motory Rolls-Royce, které v testovacím provozu jezdí i na ekologické palivo HVO. Patří tak k nejekologičtějším motorovým vlakům v Evropě, což je obzvlášť důležité při provozu v aglomeraci Prahy a okolí,“ doplňuje.

Nyní dodávané RegioFoxy se postupně s novým jízdním řádem od poloviny prosince objeví na spěšných vlacích linky R43 Praha – Mladá Boleslav a na osobních vlacích linky S3 Praha – Neratovice – Všetaty – Mělník. Doplní desítku nových motorových jednotek, které už od minulého roku znají cestující z osobních vlaků na trati Rakovník – Beroun a Beroun – Rudná u Prahy – Praha.

Majoritním investorem obměny vlaků je Středočeský kraj. Modernizace regionální železniční dopravy je pro nás jednou z dlouhodobých priorit. I proto jsme se významně podíleli na financování těchto nových souprav. RegioFoxy přinášejí našim obyvatelům úplně jinou úroveň komfortu a dostupnosti – jsou rychlejší, tišší, pohodlnější a plně bezbariérové. Jsem rád, že právě na tratích do Mělníka a Mladé Boleslavi nahradí desítky let staré soupravy, a lidé díky nim budou cestovat moderněji, spolehlivěji a v daleko lepších podmínkách. A těší mě také, že stejné jednotky se v blízké době objeví i na ikonické trati Posázavského pacifiku z Prahy do Čerčan, kde komfort nových vlaků ocení nejen místní, ale i výletníci,“ uvedl Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy.

Postupná obměna vozidel v pražské příměstské dopravě je pro město i kraj naprosto klíčová. Nové RegioFoxy, které nahrazují desítky let staré soupravy, jsou nejen bezbariérové a klimatizované, ale jsou vybaveny také USB nabíječkami, zásuvkami, Wi-Fi a v první třídě také stolečky na notebooky nebo širšími sedačkami. Zvlášť vítám, že se nové jednotky objevují na vytížených linkách do Mělníka a Mladé Boleslavi se zastávkami ve Vysočanech, Satalicích, Kbelích nebo Čakovicích. Jde o další krok k pohodlnějšímu a modernějšímu cestování,“ říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy.

Výrazný kvalitativní skok

Celková hodnota investice Středočeského kraje do 28 jednotek dosahuje 2,9 miliardy korun. Cena jedné jednotky tak činí 103 milionů Kč. Při plánované době odepisování 30 let bude Kraj po zařazení všech 28 vozidel hradit na odpisech téměř 100 milionů Kč ročně. K tomu je nutné připočítat i související výdaje spojené s pořízením vozidel, například investice do strojní a stavební infrastruktury pro jejich údržbu a opravy či nákup automatů na prodej jízdních dokladů. Tyto náklady se každoročně pohybují v řádu desítek milionů korun,“ konstatuje Pavel Winter, náměstek IDSK pro dopravu.

Nasazení RegioFoxů na severu Prahy je výrazným kvalitativním skokem. Na rozdíl od jiných tratí, kde tyto vlaky nahrazují částečně nízkopodlažní Regionovy, na trati směrem na Mělník a Mladou Boleslav nahradí tyto moderní stroje desítky let staré vlaky s vysokou podlahou. Nové motorové jednotky budou také o poznání svižnější a tudíž i mnohem vhodnější pro časté zastavování,“ dodává ředitel ROPID Petr Tomčík.

České dráhy si od polské společnosti PESA Bydgoszcz objednaly celkem 106 RegioFoxů. Aktuálně jich dopravce převzal už 72 a jsou nasazeny v celkem 6 krajích.

Nové motorové jednotky RegioFox jsou součástí rozsáhlé modernizace vlaků v Praze a Středočeském kraji. Už více než rok zajišťují České dráhy dopravu na linkách S4 / U4 z Prahy přes Kralupy nad Vltavou až do Ústí nad Labem a R41 Vrchlice Praha – Kutná Hora nejmodernějšími českými elektrickými vlaky RegioPanter. Od jara letošního roku pak na méně vytížené tratě v regionu nasazují moderní motorové vozy RegioSpider, které postupně nahrazují již obstarožní motoráky řady 810.

RegioFox řady 847

  • kapacita: 115 míst k sezení (včetně sklopných sedaček)
  • délka: 44,4 metrů
  • hmotnost: 83 tun
  • max. rychlost: 120 km/h
  • výkon: 750 kW
  • počet motorů: 2
  • přenos výkonu: hydrodynamický
  • počet podvozků: 3
  • počet dveří: 4

Tisková zpráva Českých drah

Zimní výlety Cyklohráčku a speciální mikulášské jízdy 2025

Také v chladnější dny se s námi můžete vydat na speciální výlety vlakem. Letos jsme pro Vás připravili novinku v podobě tzv. Zimního výletu s Cyklohráčkem, který nejen rodinám s malými dětmi zpestří předvánoční čekání na Ježíška. O prvním adventním víkendu 29. listopadu (sobota) a 30. listopadu (neděle) si můžete užít předvánoční atmosféru s Mikulášem, čerty a anděly při tradičních jízdách Čertohráčku nebo v nostalgickém vlaku v čele s parní lokomotivou Ventilovkou. Vlaky i letos odjíždějí ze stanice Praha-Vršovice. Cyklohráček zamíří například do Roztok u Prahy nebo do Vraného nad Vltavou a historický parní vlak v sobotu například na Karlštejn a v neděli na okružní jízdu Posázavským Pacifikem.

Zimní výlety:

Během listopadu a prosince 2025 se pestrobarevný vlak vydá na tři výlety:

  • 8. listopadu: Praha hl. n. – Lysá nad Labem – Nymburk hl. n. – Poděbrady – Kolín – Kutná Hora město
  • 22. listopadu: Praha hl. n. – Čerčany – Český Šternberk zastávka – Kácov
  • 6. prosince: Praha hl. n. – Beroun – Křivoklát – Rakovník

Nadcházející termín:

6. prosince: S Cyklohráčkem přes Křivoklát do Rakovníka

V sobotu 6. prosince 2024 tak máte možnost vyrazit na předvánoční výlet z Prahy přes Beroun do středočeského Rakovníka. Vlak cestou zastaví mimo jiné v železniční zastávce Křivoklát, kde se budou na královském hradě v prosincové vánoční náladě konat tradiční adventní trhy.

Cyklohráček vyrazí na své výlety vždy kolem 9. hodiny ráno z pražského hlavního nádraží, návrat do Prahy se očekává krátce po setmění. Přestože je o speciální jízdy značný zájem ze strany cestujících, není do vlaku možné provést rezervace míst k sezení. Cyklohráček však nadále jezdí za Tarif Pražské integrované dopravy nebo Tarif Českých drah. Na palubě vlaku se tradičně setkáte s našimi hrajvedoucími, kteří mají především pro děti připravené upomínkové předměty nebo hry. Samozřejmostí je i služba ČD Minibaru, jež nabízí základní sortiment občerstvení. Další informace o Cyklohráčku naleznete také na jeho stránkách.

Jízdní řád

Adventní jízdy Cyklohráčku a parního vlaku

29. a 30. listopadu: Mikulášské jízdy Čertohráčku

I letos se konají mikulášské jízdy oblíbeného výletního vlaku Cyklohráček, který se na první adventní víkend promění v Čertohráček. V něm vám budou dělat společnost nejen naši hrajvedoucí, kteří mají pro všechny malé výletníky připravené upomínkové dárky na památku, ale také Mikuláš se svými pomocníky – andělem a čertem. Za básničku pak malí cestovatelé obdrží z andělského košíku nejednu dobrotu. Výchozí i cílovou stanicí všech jízd Čertohráčku, které jsou stejné po oba dva víkendové dny, je nádraží Praha-Vršovice. Vlak vyrazí například do Vraného nad Vltavou či na Karlštejn a nabídne nejen zábavu, ale i krásný zimní výlet pro celou rodinu.

  • Ve všech vlacích Čertohráčku platí standardní jízdné PID, Českých drah nebo One Ticket. Rezervace míst k sezení se na jednotlivé spoje neprovádějí.

Mikulášské parní jízdy na Karlštejn a do Hostovice

Na sobotu 29. listopadu připravili kolegové z Českých drah tradiční jízdy mikulášských vlaků vedených parní lokomotivou Ventilovkou (431.032). Čeká vás jízda s  Mikulášem, andělem a čertem, při níž užijte si nevšední pohledy z okna jedoucího vlaku. Pro děti bude mít mikulášská družina připravenou drobnou nadílku a ostatní si užijí adventní atmosféru s vůní parní lokomotivy.

Během soboty se uskuteční dvě parní jízdy. Obě budou začínat a končit na pražském vršovickém nádraží.

Dopolední jízda povede přes Branický most a dále údolím Berounky do stanice Karlštejn, kde se můžete vyfotit nejen s parní lokomotivou, ale i s mikulášskou družinou. Zpátky se vlak bude vracet opět údolím Berounky, dále přes smíchovské nádraží a po Vyšehradském železničním mostě přes Vltavu do Vršovic.

Při odpolední jízdě parní vlak přejede Vyšehradský železniční most přes Vltavu, vyšplhá se po trati legendárního Pražského Semmeringu a přes Zličín dojede do stanice Hostovice. Odtud se vlak po krátké přestávce vydá přes Rudnou u Prahy do romantického Prokopského údolí, kterým přijede až na smíchovské nádraží a svoji jízdu ukončí opět ve Vršovicích.

V rámci Mikulášských jízd bude na nádraží Praha-Vršovice stánek s občerstvením, kde si můžete zakoupit něco dobrého a teplého na zahřátí. Nezapomeňte se také zastavit v nádražní hale, kde cestujícím děti z DDM Praha 5 zpříjemní čas před odjezdem vlaků zpěvem koled a po poledni krátkým divadelním představením Ztracený Mikuláš.

Mikulášská jízda Párou Posázavím

V neděli 30. listopadu přesedne Mikuláš se svou družinou do parního vlaku mířící na okružní jízdu po jedné z našich nejkrásnějších tratí, Posázavský pacifik, podél řeky Vltavy a Sázavy z Prahy přes Davli do Týnce nad Sázavou. Zpět do Prahy se vlak vrací Ladovým krajem přes Čerčany a Senohraby.

Parní vlak odjíždí v 10:04 hod. z nádraží Praha-Vršovice a doveze vás do Týnce nad Sázavou, kde na vás budou v prostorách vánočně vyzdobeného týneckého hradu čekat výstavy – Kouzlo perníkových Vánoc (výstava perníků Dany Holmanové, oceněné nositelky tradic a lektorky perníkového umění) a Netradiční vánoční stromečky (výstava originálních a nápaditých stromečků). Ve 14:34 hod. bude parní vlak pokračovat po okružní trase přes Čerčany zpět do Prahy-Vršovic, kde svoji jízdu v 16:15 hod. ukončí.

  • Prodej jízdenek na parní vlaky se provádí v předprodeji ve všech pokladnách a na e-shopu ČD. (Pozn. dle rezervačního systému ČD jsou jízdenky pro nedělní Mikulášskou jízdu dostupné už jen pro odpolední zpáteční cestu z Týnce nad Sázavou do Prahy.

Neplať víc, než musíš: startuje informační kampaň ke změně Tarifu PID od roku 2026

Od 1. ledna 2026 začne platit nový Tarif Pražské integrované dopravy. Změny se dotknou především cen jízdného – dojde ke zvýšení cen jízdenek pro jednotlivou jízdu v Praze a vnějších pásmech a ve vnějších tarifních pásmech i dlouhodobých kuponů. Na území Prahy zůstávají ceny předplatného beze změny. Nově bude zvýhodněn nákup jízdních dokladů prostřednictvím mobilní aplikace PID Lítačka a elektronických předplatních kuponů pro vnější pásma přes e-shop. Další zásadní změnou bude to, že území Hlavního města Prahy bude počítáno jako 3 tarifní pásma, což zmírní dopady zdražení u přeshraničních cest mezi Prahou a středočeským regionem. Nový tarif přináší i několik úprav ve vlakové dopravě a zvýšení přirážek za jízdu bez platného jízdního dokladu. Aby byla včas informována široká veřejnost, zahajujeme informační kampaň s podtitulem: „Neplať víc, než musíš“.

Cílem kampaně je nejen informovat veřejnost o změnách cen jízdného a úpravách podmínek pro využívání slev ve vlacích, ale především upozornit na největší novinku – rozlišení ceny jízdného podle způsobu nákupu. Nově bude výhodnější pořídit si jízdenku přes mobilní aplikaci PID Lítačka než zakoupit papírovou jízdenku u řidiče nebo v automatu.

Tímto krokem chceme cestující motivovat, aby co nejvíce využívali právě mobilní aplikaci, která má ze všech prodejních kanálů nejnižší provozní náklady a zároveň jim usnadňuje orientaci v tarifu. Aplikace totiž na základě vyhledaného spojení sama nabídne správnou jízdenku pro danou trasu. Díky nákupu v mobilu navíc odpadá nutnost stát frontu u řidiče – u většiny příměstských linek je už od letošního léta možné nastupovat jakýmikoli dveřmi, což přispívá k rychlejšímu odbavení i plynulejšímu provozu.

 

Kampaň se nese ve znamení hlavního sloganu „Neplať víc, než musíš“, který zdůrazňuje možnost úspory při nákupu jízdenek přes PID Lítačku. O jednotlivých novinkách budeme dále informovat prostřednictvím sociálních sítí PID i partnerských dopravců.

Součástí kampaně bude také tištěná brožura s přehledem všech změn, která bude během prosince k dispozici v infocentrech, na prodejních místech dopravců PID, u řidičů autobusů i na dalších kontaktních místech s veřejností. Plakáty s motivem kampaně a QR kódem na detailní informace budou umístěny v tramvajích, trolejbusech, autobusech, ve stanicích metra i na zastávkách veřejné dopravy. Ve spolupráci s Operátorem ICT připravujeme sérii krátkých návodů pro sociální sítě, které cestujícím jednoduchou formou krok za krokem ukážou, jak aplikaci PID Lítačka používat.

Podrobné informace o všech tarifních změnách jsou zveřejněny na stránkách Nový Tarif PID od 1. ledna 2026: Neplať víc, než musíš | Pražská integrovaná doprava Pražská integrovaná doprava.

Adventní posílení pražské MHD

Během čtyř adventních víkendů mezi 29. listopadem a 21. prosincem 2025 bude posílen provoz pražské MHD, zejména tramvají. Základní víkendový interval tramvajových linek bude cca mezi 10:00 a 20:00 zkrácen z 15 na 12 minut, u páteřních linek 9, 17 a 22 (včetně linky 23) se intervaly zkrátí ze 7,5 na 6 minut. Jízdní řády pro soboty budou stejné jako pro neděle.

Posílen bude také víkendový provoz autobusové linky 207 nasazením kloubových autobusů namísto standardních a ke zkrácení intervalů dojde i na autobusové lince 112 o víkendech cca mezi 17:00 a 21:00, zároveň bude v tomto období posílena kapacita této linky výhradním nasazením kloubových autobusů na všechny spoje.

Od 29. listopadu 2025 bude také posílen provoz expresní autobusové linky AE mezi letištěm Václava Havla a pražským hlavním nádražím. Její intervaly budou až do začátku ledna 2026 zkráceny ze 30 na 20 minut a stejně jako v letním období pojede tato linka i v noci v intervalu 60 minut.