Turistická sezona 2025 končí. V úterý 28. 10. vyjedou naposledy turistické vlakové linky, cyklobusy i přívozy
Státní svátek 28. října 2025 bude posledním dnem sezonních přívozů, vlaků i cyklobusů PID. Zimní přestávku si tak dopřeje většina pražských přívozů, dětský výletní vlak Cyklohráček, brdský cyklobus i sezonní turistické vlaky mezi Prahou a Středočeským krajem. Tyto linky opět vyjedou na své trasy na konci března 2026, a to s výjimkou přívozu P3, který bude od příštího roku nahrazen Dvoreckým mostem.
Sezonní přívozy PID
V úterý 28. října 2025 naposledy před zimou vyplují sezonní přívozy P3, P4, P5 a P6. To je příležitost se ohlédnout za letošní sezonou a případně se letos ještě naposledy přeplavit v místech, kde to zas půjde až na jaře. Přes zimu budou samozřejmě v provozu celoroční přívozy P1 (Sedlec – Zámky) a P2 (V Podbabě – Podhoří).
Protože je na počátek jara 2026 plánováno zprovoznění Dvoreckého mostu, bude letošní konec provozu sezonních přívozů úplným koncem přívozu P3. Ten vyplul jako třetí přívoz PID v červenci 2007, provoz od počátku zajišťuje loď Josefína (obvykle nazývaná Pepina) pro 12 osob, která byla prvním bezbariérovým plavidlem na přívozech PID. Přívoz P3 byl původně provozován pouze jako sezónní od dubna do října, ale od jara 2010 přešel do celoročního provozu, po kterém byla ze strany cestujících poptávka. Od podzimu 2013 se zase přívoz vrátil k sezonnímu provozu, což byl důsledek prodloužení linky 118 z Dvorců přes Vltavu na Smíchovské nádraží realizovaného od září 2012 a rozšířeného i na víkendy od letních prázdnin 2013. Přívoz za dobu své existence přepravil přes 1,3 milionu cestujících a asi 150 tisíc jízdních kol. V posledních letech bylo možné z přívozu sledovat stavbu Dvoreckého mostu, který po zimě přívoz více než plnohodnotně nahradí. |
Cyklohráček
Na svou poslední letošní pravidelnou jízdu se vydá 28. 9. také výletního vlak Cyklohráček. Ranní vlak bude z důvodu výluky na pravidelné trase veden mimořádně ze stanice Praha Masarykovo nádraží (odj. 9:06). Ostatní spoje již pojedou dle standardního jízdního řádu:
- ze Slaného v 11:02 do Prahy-Smíchova,
- ve 13:18 z Prahy-Smíchova do Slaného,
- a v 17:00 ze Slaného do Prahy hl. n.
Z důvodu uvedené výluky nebude v Cyklohráčku mimořádně zajištěna služba ČD Minibaru. Stejný režim platí i v neděli 26. října 2025. Naopak v sobotu 25. října 2025 pojede ranní spoj Cyklohráčku dle pravidelného jízdního řádu z pražského hlavního nádraží. Více informací o Cyklohráčku naleznete zde.
Po vzoru čtyř uplynulých sezon letních výletů připravujeme ve spolupráci s dopravcem České dráhy, a. s. také zimní sérii mimořádných jízd. Během listopadu a prosince 2025 se pestrobarevný vlak vydá na tři výlety:
Na první adventní víkend 29. a 30. listopadu 2025 je připraven ještě každoroční Čertohráček s Mikulášskou družinou. Vlak vyrazí například do Vraného nad Vltavou či Roztok u Prahy a nabídne nejen zábavu, ale i krásný zimní výlet pro celou rodinu. |
Ostatní sezonní vlakové linky PID
Spolu s koncem turistické sezony vyjedou 28. října naposledy také všechny sezonní a rekreační vlaky dopravců České dráhy a KŽC Doprava mezi Prahou a turisticky atraktivními oblastmi v okolních krajích (Cyklo Brdy, Český ráj, Kokořínský rychlík, Lužickohorský rychlík, Rakovnický rychlík, Brdský a Posázavský motoráček). Ve stejný den se na svou poslední letošní jízdu vydá také brdský cyklobus mezi Dobřichovicemi a Kytínem.
Trvalé změny v říjnu 2025
Vážení cestující, v říjnu 2025 dochází k následujícím změnám na linkách PID:
354 (od 1. 10. 2025)
- Zrušení spoje v pracovní dny Jirny,logistický park (19:00) – Černý Most (19:16)
412 (od 1. 10. 2025)
- Zrušení spojů o víkendu:
- Mladá Boleslav,aut.st. (5:50) – Černý Most (6:30)
- Černý Most (18:45) – Mladá Boleslav,aut.st. (19:27)
423 (od 1. 10. 2025)
- Zavedení nové linky PID v trase Prosek – Mšené-lázně,u kapličky
- Rozsah provozu: 1 pár spojů v pracovní dny (ráno z Prahy, odpoledne zpět), o víkendu mimo provoz
- Dopravce:ČSAD Střední Čechy
- Typ vozidel:Standardní (12 m)
425 (od 1. 10. 2025)
- Celková optimalizace provozu
- PRACOVNÍ DEN
- Spoj Trutnov,aut.st. (4:38) – Černý Most (6:50) je nově výchozí až v 5:08
- Zavádí se spoj Městec Králové,nám. (6:00) – Trutnov,aut.st. (7:22)
- Ruší se spoj Městec Králové,nám. (6:45) – Černý Most (7:35)
- Spoj Černý Most (11:10) – Trutnov,aut.st. (13:22) je ukončen v zastávce Hořice,aut.st. (12:37)
- Spoj Trutnov,aut.st. (12:38) – Černý Most (14:55) je výchozí až ze zastávky Hořice,aut.st. (13:23)
- Spoj Černý Most (19:10) – Trutnov,aut.st. (21:22) je ukončen v zastávce Městec Králové,nám. (19:55)
- Zavádí se spoj Černý Most (20:10) – Trutnov,aut.st. (22:22)
- Ruší se spoj Černý Most (21:15) – Městec Králové,nám. (22:00)
- VÍKEND
- Ruší se spoje:
- Městec Králové,nám. (8:00) – Černý Most (8:50)
- Černý Most (8:10) – Trutnov,aut.st. (10:27)
- Trutnov,aut.st. (10:38) – Černý Most (12:50)
- Černý Most (13:10) – Trutnov,aut.st. (15:22)
- Trutnov,aut.st. (15:33) – Černý Most (17:50)
- Černý Most (21:15) – Městec Králové,nám. (22:00)
- Posouvají se spoje:
- Trutnov,aut.st. (4:38) – Černý Most (6:50) pojede o 60 minut později (nově výchozí v 5:38)
- Trutnov,aut.st. (8:38) – Černý Most (10:50) pojede o 60 minut dříve (nově výchozí v 7:38)
- Ruší se spoje:
481 (od 1. 10. 2025)
- Zkrácení linky a všech jejích spojů do trasy Čáslav,aut.st. – Kutná Hora,aut.st. – Uhlířské Janovice,nám. (– Uhlířské Janovice,škola)
- Převod spojů ve zrušeném úseku na upravenou linku 771
491 (od 1. 10. 2025)
- Spoj v pracovní dny Český Bord,žel.st. (7:15) – Louňovice,I.hráz (7:49) nově vynechává první zastávku Louňovice,I.hráz (směr Vyžlovka). Autobus má výstupní zastávku až po blokovém otočení v obci, tj. v zastávce na straně u školy v Louňovicích, aby děti nepřecházely silnici I/2.
514 (od 1. 10. 2025)
- Zavádí se v pracovní dny spoj Dobříš,nám. (13:40) – Borotice,Hubenov (14:08)
693 (od 1. 10. 2025) ODLOŽENO NA PROSINEC 2025
Spoje v trase Mšeno – Okna a zpět nově obsluhují také zastávky Doksy,Žďár a Luka,odb. 1.0Zavedení platnosti tarifu IDOL v trase Mšeno – Okna a zpět (netýká se zastávek na větvi do Katusic)
706 (od 1. 10. 2025)
- Spoj v pracovní dny Uhlířské Janovice,nám. (14:12) – Žiželice,nám. (15:57) nově NEOBSLUHUJE Vavřinec a je nově výchozí až ve 14:18
- Spoj v pracovní dny Uhlířské Janovice,nám. (15:18) – Žiželice,nám. (16:57) nově OBSLUHUJE Vavřinec a je nově výchozí již v 15:12
743 (od 1. 10. 2025)
- Spoj v pracovní dny Souňov (13:56) – Čáslav,aut.st. (14:21) je nově veden i přes Vondraty
- Spoj v pracovní dny Čáslav,aut.st. (7:35) – Čáslav,Za rybníkem (7:45) je nově výchozí již ze zastávky Čáslav,Kalabousek (7:30) jako přímý spoj z linky 481 od Kutné Hory
- Spoj v pracovní dny Petrovice I (6:39) – Čáslav,Budín (7:35) je nově ukončen již v zastávce Čáslav,aut.st.
771 (od 1. 10. 2025)
- Prodloužení linky do trasy Kácov/Soběšín – Podveky – Rataje nad Sázavou – Uhlířské Janovice/Sázava
- Zavedení šesti párů spojů v pracovní dny (převod ze zkrácené linky 481)
782 (od 1. 10. 2025)
- Zavedení spoje v pracovní dny Kutná Hora,Hlouška,Na Špici (7:25) – Kutná Hora,Žižkov,Fučíkova (7:37), návazného formou přímého spoje z linky 805 od Kolína
783 (od 1. 10. 2025)
- Spoj v pracovní dny Kutná Hora,aut.st. (7:06) – Bernardov (7:32) je nově výchozí až v 7:42 formou přímého spoje z linky 481 od Uhlířských Janovic
785 (od 1. 10. 2025)
- Posílení v odpolední špičce pracovního dne v úseku Kutná Hora,aut.st. – Kutná Hora,Poličany
786 (od 1. 10. 2025)
- Zrušení obsluhy úseku Kutná Hora,Šipší,Sběrná (včetně) – Kutná Hora,Sedlec,Čechova (včetně)
- Zrušení vložených dopolední spojů Kutná Hora,aut.st. – Kutná Hora,Šipší,Opletalova (nahrazeno novou linkou 802)
788 (od 1. 10. 2025)
- Zrušení obsluhy úseku Kutná Hora,Šipší,Sběrná (včetně) – Kutná Hora,Sedlec,Čechova (včetně)
798 (od 1. 10. 2025)
- Zavedení spojů:
- Benešov,terminál (6:03) – Benešov,Dlouhé Pole (6:10)
- Benešov,Dlouhé Pole (10:30) – Benešov,terminál (10:38)
- Benešov,Dlouhé Pole (13:20) – Benešov,terminál (13:28)
- Benešov,Dlouhé Pole (15:50) – Benešov,terminál (15:58)
- Vložené spoje v trase Benešov,terminál – Benešov,Dlouhé Pole nově jedou mimo zastávky Benešov,Dlouhé Pole,rozc. – Benešov,Boušice. Tyto zastávky jsou nově obslouženy navazujícím přímým spojem zpět do Benešova, pro cesty do nich z Benešova tedy lze využít stejný spoj, který nově jede polookružně.
799 (od 1. 10. 2025)
- Zavedení spoje Benešov,terminál (7:43) – Benešov,Černý les (7:47)
801 (od 1. 10. 2025)
- Zrušení obsluhy zastávky Kutná Hora,Poličany, dotčené spoje jsou ukončeny/výchozí ze zastávky Kutná Hora,Vrchlice,V Cihelně
- Spoj Kutná Hora,Žižkov,Fučíkova (16:44) – Starý Kolín,žel.zast. (17:21) je nově ukončen již v zastávce Hlízov,u váhy
- Spoj Starý Kolín,žel.zast. (17:22) – Kutná Hora,Žižkov,Fučíkova (17:59) je nově výchozí až ze zastávky Hlízov,u váhy
802 (od 1. 10. 2025)
- Zavedení linky PID v trase Kutná Hora,Žižkov,poliklinika – Kutná Hora,aut.st. – Kutná Hora,Sedlec,Čechova (– Kutná Hora,Karlov,Na Rovinách)
- V provozu v pracovní dny 6-18 v intervalu ~60 minut celodenně
805 (od 1. 10. 2025)
- Uvedené spoje v pracovní dny nově NEOBSLUHUJÍ Libenice
- Kolín,nádraží (16:03) – Kutná Hora,Karlov,celní úřad (16:41)
- Kutná Hora,Karlov,celní úřad (17:19) – Kolín,nádraží (17:53)
- Uvedené spoje v pracovní dny nově NEOBSLUHUJÍ Libenice
- Kolín,nádraží (13:53) – Kutná Hora,aut.st. (14:24)
- Kolín,nádraží (17:53) – Kutná Hora,aut.st. (18:24)
- Spoj v pracovní dny Kolín,nádraží (6:58) – Kutná Hora,Karlov,Čáslavská (7:31) je nově ukončen v zastávce Kutná Hora,Hlouška,Na Špici, odkud formou přímého spoje pokračuje jako linka 782 do zastávky Kutná Hora,Žižkov,Fučíkova (7:37)
826 (od 1. 10. 2025)
- Spoj v pracovní dny Pečky,žel.st. (16:15) – Břežany II (17:14) je nově prodloužen do zastávky Tuklaty,Tlustovousy (17:21)
- Spoj v pracovní dny Břežany II (18:16) – Pečky,žel.st. (19:10) je nově výchozí již ze zastávky Tuklaty,Tlustovousy (18:10)
Trvalé změny v září 2025
Vážení cestující, v září 2025 dochází k následujícím změnám na linkách PID:
16 (od 1. 9. 2025)
- Prodloužení všech spojů do trasy Ústřední dílny Dopravního podniku – Sídliště Řepy celodenně, celotýdně
255 (od 1. 9. 2025)
- Změna trasy linky na území Dejvic
- Jenerálka – … – Zelená – Na Santince – Sídliště Baba – Matějská – Dukla-Juliska – Na Santince
- Zastávka Dejvická je pro linku zrušena
264 (od 1. 9. 2025)
- Zřízení zastávky Újezd nad Lesy pro všechny spoje
266 (od 1. 9. 2025)
- Zrušení spoje Nové Butovice (14:15) – Zadní Kopanina (14:32)
280 (od 1. 9. 2025)
- Zrušení spoje Ruzyňská škola (13:15) – Divoká Šárka (13:25)
383 (od 1. 9. 2025)
- Zřízení zastávky Svojetice,Na Moklině mezi zastávkami Svojetice a Svojetice,Na vyhlídce u křižovatky ulic Choceradská a Na Moklině
385 (od 1. 9. 2025)
- Zřízení zastávky Svojetice,Na Moklině mezi zastávkami Svojetice a Svojetice,Na vyhlídce u křižovatky ulic Choceradská a Na Moklině
466 (od 1. 9. 2025)
- Pro vybrané spoje se ruší obsluha Vepřeka a Starých Ouholic
726 (od 15. 9. 2025)
- Prodloužení spoje v pracovní dny Mladá Boleslav, aut.st. (6:20) – Žerčice (6:43) až do Semčic a posun odjezdu z Ml. Boleslavi na 6:15
Trvalé změny v srpnu 2025
Vážení cestující, v srpnu 2025 dochází k následujícím změnám na linkách PID:
303 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Černý Most (8:53) – Křenice (9:40) nově obslouží zastávky Sibřina,škola a Sibřina,Na Paloučku
322 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Nádraží Veleslavín (6:05) – Kladno,Sítná (7:00) je nově veden variantou trasy přes zastávku Buštěhrad,u školy a mimo zastávky Buštěhrad a Buštěhrad,U Kahance
- Spoj Kladno,autobusové nádraží (15:05) – Nádraží Veleslavín (16:09) je nově veden variantou trasy přes zastávku Buštěhrad,u školy a mimo zastávky Buštěhrad a Buštěhrad,U Kahance
334 (od 31. 8. 2025)
- Zřízení zastávky Lahovice ve směru do Prahy
335 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Budějovická (23:35) – Kamenice,kulturní dům (0:22) je nově veden variantou trasy přes Radějovice a Křížkový Újezdec
336 (od 31. 8. 2025)
- Linka je nově mezi zastávkami Chýně,Žitná a Hostivice,Břve vedena přes nově zřízené zastávky:
- Chýně,Pod Horou (v ulici Pražské v oblasti přilehlé k nové zástavbě a svazkové ZŠ)
- Chýně,V Roklích (v ulici Pražské v oblasti „V Roklích“)
- Chýně,Městský úřad (v ulici Hlavní poblíž městského úřadu)
- Vybrané spoje ve špičkách pracovních dnů jsou prodlouženy do zastávky Jeneč,Lidická
- Posílení linky ve špičkách pracovních dnů
347 (od 31. 8. 2025)
- Linka je nově mezi zastávkami Chýně,Žitná a Chýně,Háje vedena přes nově zřízené zastávky:
- Chýně,Pod Horou (v ulici Pražské v oblasti přilehlé k nové zástavbě a svazkové ZŠ)
- Chýně,V Roklích (v ulici Pražské v oblasti „V Roklích“)
- Pro linku jsou zrušeny zastávky Chýně a Chýně,Pivovarský dvůr
359 (od 31. 8. 2025)
- Zřízení zastávky Roztoky,U Rybníčku i ve směru Suchdol
368 (od 31. 8. 2025)
- Zřizuje se zastávka Předboj,U Rybníka pro všechny spoje
- Zřizuje se zastávka Zlonín pro vybrané školní spoje (1 spoj Zlonín – Praha,Ládví ráno; 2 spoje Líbeznice,II – Zlonín odpoledne)
- Zřizuje se zastávka Líbeznice,škola i ve směru Předboj pro ranní školní spoj z Bořanovic
- Zřizuje se zastávka Bořanovice,náves pro 1 ranní školní spoj do Předboje (náhrada za zrušený spoj linky 656)
- Úprava provozu školních spojů v souvislosti s otevřením svazkové školy v Bašti
401 (od 31. 8. 2025)
- Zavedení spoje Bystřice,nám. (4:17) – Benešov,Terminál (4:30) v pracovní dny
- Zrušení spoje Miličín,škola (14:40) – Votice,aut.st. (14:49) v pracovní dny
402 (od 31. 8. 2025)
- Zavedení spoje Zbraslavice,nám. (6:15) – Čáslav,aut.st. (6:40) v pracovní dny
406 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
414 (od 31. 8. 2025)
- Spoje ve dny školního vyučování ve 12:20, 13:20 a 15:20 nově jedou ze zastávky Tuchoměřice,Outlet přímo bez obsluhy mezilehlých zastávek do zastávky Středokluky,u školy (XX:47)
435 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Říčany,Wolkerova (18:00) – Klučov,Skramníky (19:20) je nově výchozí až ze zastávky Říčany,Masarykovo nám., kam přijíždí jako přímý spoj z linky 765 výchozí ze zastávky Modletice,rozc.Doubravice (17:47)
451 (od 31. 8. 2025)
- Spoj v pracovní dny Borotín (6:41) – Votice,žel.st. (7:41) je nově ukončen již v zastávce Votice,aut.st.
- Spoj v pracovní dny Borotín (7:54) – Votice,žel.st. (8:53) je nově mezi Borotínem a Střezimíří veden rychlou variantou mimo Sychrov, Černotice a Bonkovice
452 (od 31. 8. 2025)
- Všechny spoje v trase Mladá Vožice,aut.st. – Votice,aut.st. vyjma spojů v 16:30 z Mladé Vožice a v 17:05 z Votic jsou prodlouženy do trasy Mladá Vožice,aut.st. – Olbramovice,žel.st.
- Celková reorganizace jízdního řádu
458 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Vlašim,ZŠ sídliště (6:24) – Mladá Vožice,aut.st. (7:24) je nově výchozí až ze zastávky Vlašim,žel.st. (6:35)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
483 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
487 (od 31. 8. 2025)
- Vybrané školní spoje nově budou obsluhovat zastávky Bečváry,Hatě a Bečváry,Dolní Jelčany
489 (od 31. 8. 2025)
- Zřízení zastávky Svojetice,Na Mokliněmezi zastávkami Svojetice,Na skalce a Svojetice,Na vyhlídce u křižovatky ulic Choceradská a Na Moklině
491 (od 31. 8. 2025)
- Prodloužení vybraných spojů v pracovní dny o úsek Mukařov – Louňovice,I.hráz (ráno pouze v uvedeném směru, odpoledne pouze zpět)
532 (od 31. 8. 2025)
- Celková reorganizace jízdního řádu, zejména v úseku Votice,žel.st. – Votice,aut.st.
550 (od 31. 8. 2025)
- Zrušení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
- Prodloužení vybraných spojů o úsek Votice,žel.st. – Votice,Beztahov
557 (od 31. 8. 2025)
- Spoje vedené do/ze Stříbrné Skalice jsou nově vedeny pouze v trase Svojetice,Na vyhlídce – … – Tehovec – … – Mukařov – Louňovice – Louňovice,II.hráz – Louňovice,I.hráz
- Zřízení zastávky Svojetice,Na Moklině mezi zastávkami Svojetice a Svojetice,Na vyhlídce u křižovatky ulic Choceradská a Na Moklině
558 (od 31. 8. 2025)
- Celková reorganizace jízdního řádu
- Prodloužení vybraných spojů o úsek Olbramovice,žel.st. – Votice,aut.st.
568 (od 31. 8. 2025)
- Zrušení spoje v pracovní dny Miličín,Podměští (15:13) – Miličín,škola (15:15)
586 (od 31. 8. 2025)
- Zavedení spoje ve dny školního vyučování Slaný,aut.nádr. (7:33) – Drnek (7:57)
593 (od 31. 8. 2025)
- Zavedení spoje v pracovní dny Hobšovice,II (4:01) – Velvary,žel.st. (4:16)
- Zrušení spoje v pracovní dny Hobšovice,II (19:15) – Velvary,žel.st. (19:30)
624 (od 31. 8. 2025)
- Úprava jízdního řádu v ranních hodinách zejména v úseku Bratronice,Dolní Bezděkov – Družec,nám.
627 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Smečno (7:00) – Slaný,aut.nádr. (7:25) je nově veden přes zastávku Slaný,Šultysova
638 (od 31. 8. 2025)
- Vybrané spoje jsou nově mezi zastávkami Trubín a Králův Dvůr,Počaply,U tří zvonků vedeny přes zastávky Králův Dvůr,Počaply a Králův Dvůr,Počaply,Plzeňská a mimo zastávku Králův Dvůr,Počaply,škola
656 (od 31. 8. 2025)
- Úprava provozu školních spojů v souvislosti s otevřením svazkové školy v Bašti
- Zrušení varianty linky přes Bořanovice (spoj nahrazen upravenou linkou 368)
657 (od 31. 8. 2025)
- Mírné posílení v odpolední špičce pracovního dne v úseku Brandýs nad Labem-Stará Boleslav – Bašť
- Mírné omezezení v odpolední špičce pracovního dne v úseku Bašť – Odolena Voda
661 (od 31. 8. 2025)
- Zastávky Semice,Břeha a Semice,Na Husánku se nově v obou směrech obsluhují dvakrát, jak při zajíždění do Semic, tak při vyjíždění
673 (od 31. 8. 2025)
- Zřízení zastávky Nymburk,OC Poděbradská u hypermarketu Albert v ulici Poděbradské mezi zastávkami Nymburk,lokomotivní depo a Nymburk, Havlíčkova kostel/Nymburk,Katastrální úřad
674 (od 31. 8. 2025)
- Zřízení zastávky Nymburk,OC Poděbradská u hypermarketu Albert v ulici Poděbradské mezi zastávkami Nymburk,lokomotivní depo a Nymburk, Havlíčkova kostel/Nymburk,Katastrální úřad
677 (od 31. 8. 2025)
- Zřízení ranního školního spoje v trase Úvaly,žel.st. – … – Tuklaty,Tlustovousy – Jirny,Nové Jirny,Hájovna – Jirny,Nové Jirny,Kaplička – Jirny,Luční – Jirny – Jirny,Kulturní dům
686 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Úvaly,žel.st. (6:43) – Říčany,Wolkerova (7:23) je nově výchozí již v 6:33 a ukončen v zastávce Říčany,Masarykovo náměstí, odkud pokračuje jako linka 765 směr Modletice,rozc.Doubravice (7:23)
693 (od 31. 8. 2025)
- Zřizuje se zastávka Sudoměř pro spoje jedoucí do/z Katusic
- Zřizuje se varianta trasy do obce Okna, zřizuje se zastávka Okna,obec
- Zavádí se spoje
- Mšeno (7:50) – Okna,obec (8:12) přes Lobeč
- Okna,obec (8:13) – Mšeno (8:35) přes Lobeč
- Okna,obec (14:20) – Mšeno (14:42) přes Lobeč
- Spoj Mšeno,žel.st. (13:48) – Nosálov,Libovice (14:07) je prodloužen do zastávky Okna,obec (14:20)
- Ruší se spoj Nosálov,Libovice (14:07) – Mšeno (14:14)
699 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Mladá Boleslav,aut.st. (7:25) – Chotětov (8:04) je nově veden standardní trasou přes Podolec a Bezděčín
- Zavádí se zrychlený spoj Mladá Boleslav,aut.st. (7:30) – Horky nad Jizerou (7:54). Spoj v Mladé Boleslavi obsluhuje zastávky U Sportu, náměstí Republiky a Jičínská a dále pokračuje přímo bez zastávky do Horek nad Jizerou.
- Zavádí se spoj Horky nad Jizerou (7:56) – Mladá Boleslav,aut.st. (8:22)
705 (od 31. 8. 2025)
- Vybrané školní spoje nově obsluhují zastávky Opolany,Opolánky a Opolany,Oškobrh
708 (od 25. 8. 2025)
- Změna sledu zastávek v úseku Slaný,ČSAD – Slaný,Smetáčkova ve směru Slaný,V Ráji
- Nové pořadí zastávek … – Slaný,ČSAD – Slaný,u stadionu – Slaný,Rabasova – Slaný,Mírová – Slaný,Smetáčkova – …
717 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Turnov,Na Lukách (7:05) – Mnichovo Hradiště,Dopravní terminál (7:39) nově neobsluhuje zastávku Březina,náves (nahrazeno linkou 733)
733 (od 31. 8. 2025)
- Linka se prodlužuje do trasy Mnichovo Hradiště – Březina – Koryta – Sezemice – Vlastibořice – Radimovice – Turnov
- Linka je nově v celé trase zařazena do systému IDOL
- Úpravy vazeb s linkou 734 v Sezemicích
734 (od 31. 8. 2025)
- Úpravy vazeb s linkou 733 v Sezemicích v souvislosti s jejím prodloužením
742 (od 31. 8. 2025)
- Víkendový spoj Zbýšov (15:03) – Čáslav,aut.st. (15:25) je nově ukončen v zastávce Čáslav,žel.st., odkud pokračuje jako linka 781 přes zastávku Čáslav,aut.st. do Žlebů (přímý spoj bez nutnosti přestupu)
743 (od 31. 8. 2025)
- Celková reorganizace jízdního řádu, odstranění souběhů
- Zavedení přímých spojů bez nutnosti přestupu s linkou 749
- Část spojů odpoledne pokračuje ze zastávky Třebonín,rozc.Chedrbí jako linka 749
- Část spojů naopak bude pokračovat ze Souňova od linky 749
749 (od 31. 8. 2025)
- Celková reorganizace jízdního řádu, odstranění souběhů
- Zavedení přímých spojů bez nutnosti přestupu s linkou 749
- Část spojů odpoledne pokračuje ze zastávky Souňov jako linka 743
- Část spojů naopak bude pokračovat ze zastávky Třebonín,rozc.Chedrbí z linky 743
758 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
765 (od 31. 8. 2025)
- Zavedení spoje Říčany,Masarykovo nám. (7:11) – Modeltice,rozc.Doubravice (7:23), spoj přejíždí jako přímý z linky 686 ze zastávky Úvaly,žel.st. (6:33)
- Zavedení spoje Modeltice,rozc.Doubravice (17:47) – Říčany,Masarykovo nám. (17:59), spoj dále pokračuje jako přímý na lince 435 do zastávky Klučov,Skramníky (19:20)
780 (od 31. 8. 2025)
- Vybrané školní spoje nově obsluhují zastávky Vinaře; Vinaře,Vinice a Žleby,Šumava
- Zavedení spojů v pracovní dny:
- Čáslav,aut.st. (13:50) – Třemošnice,aut.st. (14:27) (náhrada linky 781)
- Třemošnice, aut.st. (14:33) – Čáslav,aut.st. (15:10) (náhrada linky 781)
781 (od 31. 8. 2025)
- Zrušení spojů v pracovní dny:
-
- Čáslav,aut.st. (13:50) – Žleby,nám. (14:12) (nahrazeno linkou 780)
- Žleby,nám. (14:48) – Čáslav,aut.st. (15:10) (nahrazeno linkou 780)
790 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
792 (od 31. 8. 2025)
- Spoj Vlašim,žel.st. (12:05) – Zdislavice (12:30) nově je výchozí ve 12:13 ze zastávky Vlašim,ZŠ Vorlina a jede přímo bez obsluhy sídliště kžel.st. (12:15) a dále do Vracovic a Zdislavic
793 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
794 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
795 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
799 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
840 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
841 (od 31. 8. 2025)
- Sjednocení tras spojů do dnes nejčastější varianty
- Změna časových poloh spojů
- Zrušení obsluhy zastávky Vlašim,Budvar
- Úprava obsluhy zastávek Vlašim,ZŠ Sídliště; Vlašim,Politických vězňů a Vlašim,rest. U kozla
854 (od 31. 8. 2025)
- Omezení provozu v úseku Vlašim,žel.st. – Vlašim,záv.
IDOL 363 (od 31. 8. 2025)
- Linka IDOL 363 (Turnov – Sezemice) je v souvislosti s úpravami na linkách PID 733 a 734 zrušena
Změny názvů zastávek
Původní název | Nový název | Dotčené linky |
Říčany,Černokostelecká | Říčany,Obchodní | 494 |
Změna jízdních řádů v oblasti Kralupska od 14. 12. 2025
Od 14. prosince 2025 dojde v oblasti Kralupska ke změnám a optimalizaci jízdních řádů na několika linkách. Změny vychází zejména z dlouhodobých připomínek měst a obcí a na základě obdržených připomínek od cestujících. Cílem změny dopravního řešení je také zlepšit proklad a koordinaci jednotlivých linek, čímž dojde k rozšíření nabídky dopravní spojení pro řadu cestujících.
Podrobnější změny jsou popsány níže a rozděleny na změny, které proběhnou zejména na území města Kralupy nad Vltavou, a naopak na dalších regionálních linkách v oblasti Nové Vsi směrem na Mělník.
Optimalizace linek uvnitř Kralup nad Vltavou
Na území města Kralupy nad Vltavou dojde ke změně sítě linek MHD na základě požadavků od cestujících a města. Hlavním cílem této optimalizace je zavedení přímého spojení ze všech městských částí Kralup nad Vltavou k obchodnímu centru a dalších cílů v městské části Lobeček.
Síť MHD budou nově tvořit 2 linky:
Linka 856 v trase Zeměchy – Modrá hvězda – Hybešova – žel.st. – Třída legií – obchodní centrum. Vybrané spoje budou dále pokračovat přes Veltrusy a Nelahozeves do Velvar.
Linka 857 v trase Minice – Mikovice – Čechova – V Zátiší – žel.st. – Třída legií – obchodní centrum. Vybrané spoje budou vedeny již ze Zákolan přes Otvovice, Holubice, Tursko a Debrno do Zákolan.
V úseku žel.st. – obchodní centrum pojedou linky po identické trase a zajistí obsluhu celé lokality Lobečku. Oproti současnému stavu tak dojde v tomto úseku k výraznému posílení provozu, kdy ve špičkách pracovních dní budou linky v provozu souhrnném intervalu 30 minut (oproti současným 60 minut). Dojde také k večernímu rozšíření provozu, linka 857 bude nově v pracovní dny v provozu až do půlnoci a zajistí návaznosti od pozdních vlaků z Prahy.
Ze zastávky „Kralupy nad Vltavou, žel.st.“ budou linky vedeny po odlišné trase a zajistí obsluhu různých částí části Kralup, přičemž intervaly doplní ve špičkové časy další regionální linky (316, 466 a 620). Linka 856 zajistí obsluhu sídliště V Luhu, vybranými spoji hřbitov, dále bude pokračovat ulicí Hybešova přes Mikovice do Zeměch. Linka 857 bude vedena přes sídliště V Zátiší, přilehlé školy a bude pokračovat po své stávající trase do Minic.
Téměř všechny spoje linek 856 a 857 budou obousměrně navazovat na vlaky R20 a S4.
O víkendu pak zůstane v provozu linka 857 v úseku obchodní centrum – Minice v přibližně stejném rozsahu jako nyní. Obsluhu hřbitova pak zajistí linka 856, která pojede pouze v úseku žel.st. – hřbitov – Zeměchy v intervalu přibližně 240 minut. V zastávce „Kralupy nad Vltavou, žel.st.“ bude zaveden garantovaný přestup na/z linky 857 směrem od/ze zastávky „Kralupy nad Vltavou, obchodní centrum“
Úpravy na dalších linkách v oblasti Kralupska
Změna vyvolá také úpravy vybraných regionálních linek:
S ohledem na prodloužení linky 856 do Zeměch, bude linka 620 vedena mimo zastávku „Kralupy nad Vltavou, Zeměchy“ (s výjimkou např. školních spojů), nadále však bude obsluhovat zastávku „Kralupy nad Vltavou, Zeměchy,žel.zast.“.
U linky 316 dojde k úpravě jízdního řádu v úseku Holubice – Kralupy nad Vltavou, žel.st. Do Kralup nad Vltavou budou vedeny spoje, které pojedou v úseku Minice – žel.st. v prokladu s linkou 857, čímž vznikne v odpolední špičce pracovních dní souhrnný interval cca 30 minut.
Linka 466 bude vybranými spoji prodloužena o úsek „Kralupy nad Vltavou, žel.st.“ – „Kralupy nad Vltavou, obchodní centrum“. Bude tak zajištěno přímé spojení městské části Lobeč s obchodním centrem. _
Součástí změny i změna trasy linky 663 mimo zastávku Lobeček,rozc., nová trasa bude vedena přes ul. Třebízského.
Úprava spojů linek v oblasti Nové Vsi jako reakce na připomínky jízdních řádů
Na lince 464 jsou upraveny školní spoje pro zavedení ranního spojení do školy v Lužci nad Vltavou, a to i z východní i západní strany. Dále jsou změněny odpolední spoje tak, aby lépe navazovaly na konce školních vyučování v této škole. Součástí změny jsou další minutové korekce za účelem zpřehlednění jízdního řádu.
Na lince 466 byly mimo výše popsané změny provedeno prodloužení školních spojů do Mělníka přes zastávku cukrovar. Jsou změněny spoje přes Lužec nad Vltavou, omezena obsluha Hořína a změněna trasa školních spojů, aby bylo menší riziko pozdních příchodů do škol. Jeden odpolední spoj do Kralup nad Vltavou bude přímý do linky 646 kvůli zamezení souběhu.
Na lince 646 dochází pouze k drobné úpravě školních spojů a zavedení jednoho spoje (z linky 466).
Schéma úprav linkového vedení v Kralupech nad Vltavou
IDSK v Olbramovicích otevřela první záchytné parkoviště typu P+R v rámci systému PID ve Středočeském kraji
Středočeský kraj začal na svém území budovat záchytná parkoviště typu P+R. Provoz prvního takového parkoviště byl 1. 10. 2025 slavnostně zahájen u železniční stanice Olbramovice. Provozovatelem a správcem tohoto parkoviště je Integrovaná doprava Středočeského kraje, p.o. (IDSK). Organizaci výstavby zajišťoval Odbor veřejné mobility Středočeského kraje ve spolupráci s Krajskou správou a údržbou silnic. Cílem vybudovaného P+R je umožnit parkování v těsné blízkosti nádraží a usnadnit tak cestujícím využívání veřejné dopravy.
Celková plocha 5,7 tis. metrů čtverečních nabízí 151 parkovacích míst, přičemž 4 z nich jsou vyhrazena pro elektromobily. Součástí P+R je i infrastruktura pro cyklistickou dopravu – je zde 23 uzamykatelných cykloboxů a samostatné cyklostojany pro jízdní kola, přičemž část z nich je i zastřešená.
V následujících letech se nová parkoviště typu P+R objeví například i v Úvalech, Rostoklatech, Hostivici, Kolíně, Mstěticích a Čerčanech. Tato záchytná parkoviště typu P+R (Park & Ride) umožní občanům pohodlně zaparkovat v těsné blízkosti dopravních uzlů a snadno přestoupit na veřejnou hromadnou dopravu.
„Olbramovice jsou prvním místem, kde lidé mohou využít moderní P+R parkoviště v rámci systému PID. Naším cílem je vybudovat ucelenou síť těchto parkovišť napříč krajem a nabídnout občanům skutečně moderní systém veřejné dopravy odpovídající standardům veřejné dopravy 21. století. I proto je P+R vybaveno infrastrukturou pro dobíjení elektroaut,“ uvedl Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy a mobility.
„Hlavním cílem je zlepšení dostupnosti veřejné dopravy, snížení dopravní zátěže na hlavních silničních tazích a snížení emisí ve Středočeském kraji a v hlavním městě Praze,“ uvedl Zdeněk Šponar, ředitel IDSK.
„Nové parkoviště umožňuje pohodlné přestupování z individuální automobilové dopravy na železniční dopravu, zejména na trase směr Praha, Tábor a České Budějovice. Díky tomu se snižuje dopravní zátěž na hlavních silničních tazích a zároveň se podporuje využívání ekologičtějších forem dopravy. Parkoviště je navrženo tak, aby poskytovalo dostatečnou kapacitu, bezpečné stání pro vozidla a snadný přístup k vlakovému nádraží. Projekt přispívá k rozvoji udržitelné mobility v regionu a zvyšuje atraktivitu veřejné dopravy nejen pro místní obyvatele, ale i pro návštěvníky oblasti,“ konstatuje Ivan Novák, starosta Olbramovic.
Výstavba parkoviště si vyžádala celkové náklady ve výši 26,3 milionu korun. Zhruba 30 % z celkové částky, tedy 7,89 milionu korun bylo hrazeno z rozpočtu Středočeského kraje. Z převážné části byl celý projekt financován z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Detaily upřesňuje Dana Čechová, ředitelka středočeské pobočky Centra pro regionální rozvoj: „Výstavbu parkoviště P+R Olbramovice podpořil Integrovaný regionální operační program částkou 22,16 milionu korun, což představuje 70 % způsobilých výdajů projektu. Projekt je dalším příkladem, jak evropské prostředky pomáhají zlepšovat dopravní dostupnost a udržitelnou dopravu v našich regionech.“ Olbramovické parkoviště je jedním z 200 projektů, které byly financovány ze zdrojů IROP. „Do podpory čisté a aktivní mobility a udržitelné dopravy putovalo jen ve Středočeském kraji z IROP více než 4,3 miliardy korun,“ doplnila Čechová.
Placení parkovného bude možné v budoucnu i přes aplikaci PID Lítačka
Všechna parkoviště budou postupně integrována do systému PID, což umožní uživatelům například platbu parkovného přes mobilní aplikaci PID Lítačka a získání informace o počtu volných míst. Držitelé elektronických předplatných kuponů platných pro dané pásmo a s časovou platností minimálně měsíc uložených v mobilní aplikaci PID Lítačka (kupony musí být platné minimálně v den vyparkování vozu) budou mít parkování na 24 hodin zdarma, avšak až ode dne vyhlášení – na implementaci řešení provozovatel Multikanálového odbavovacího systému, společnost Operátor ICT, a.s., stále pracuje.
Současně probíhají jednání s dalšími městy o zapojení jejich parkovacích domů do systému PID.
Ceník pro P+R parkoviště Středočeského kraje
Parkoviště nejsou součástí Tarifu PID, ale budou s ním funkčně propojena. Uživatelé budou moci pohodlně uhradit parkovné prostřednictvím mobilní aplikace PID Lítačka. Držitelé elektronických předplatných kuponů uložených v mobilní aplikaci PID Lítačka s platností pro dané tarifní pásmo budou mít parkování na 24 hodin zdarma, pokud se prokážou platným časovým kuponem s minimální platností jeden měsíc. Časová platnost se počítá od vydání parkovacího lístku (rozhoduje platnost kuponu v okamžiku platby).
Parkovací doba | Cena | Cena s kuponem v aplikaci PID Lítačka |
Do 24 hodin | 50 Kč | 0 Kč |
24 – 48 hodin | 150 Kč | 100 Kč |
Od 48 hodin dále | 150 Kč + 500 Kč za každých dalších 24h | 100 Kč + 500 Kč za každých dalších 24h |
V případě ztráty nebo poškození parkovacího lístku je účtována částka 1 000 Kč.
Možnosti placení
- platba v hotovosti (akceptované nominální hodnoty mincí jsou 5 Kč, 10 Kč, 20 Kč, 50 Kč, u bankovek 100 Kč a 200 Kč)
- platba kartou
- platba v aplikaci PID Lítačka – ode dne vyhlášení
Otevírací doba
Parkoviště je v provozu 24 hod. denně, 7 dní v týdnu.
Provozní řád parkoviště naleznete zde (PDF)
Více informací je možné získat na: P+R | Integrovaná doprava Středočeského kraje
Finance:
- Financováno převážně IROP
- Náklady činí 26,3 milionu korun
- 18,41 milionu Kč (70 %) financováno z programu IROP
- 7,89 milionu Kč (30 %) financováno z rozpočtu kraje
Mobilní informační centrum PID Point
PID Point je pojízdné informační centrum společného integrovaného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje (PID), které přináší cestujícím všechny důležité informace o dopravě přímo tam, kde je potřebují. Mobilní informační centrum rozšíří dostupnost nabízených služeb a pomůže k lepší informovanosti obyvatel o výhodách v cestování v rámci PID.
V říjnu můžete PID Point navštívit v těchto městech:
Co PID Point nabízí?
- expresní vyhotovení karty PID Lítačka včetně pořízení fotografie
- doložení věku a nahrání slevové aplikace „Doklad o nároku na zvláštní ceny jízdného“ pro seniory starší 65 let a děti do 15 let
- dobíjení kupónu
- pomoc s aplikací
- vyhledávání spojení
- informace o tarifu
- tisk jízdních řádů
- a spoustu dalšího
PID Point doplňuje síť kamenných informačních center PID a přináší všechny důležité služby až do vašeho města či obce. Navazuje na infocentra v Praze, Benešově, Kutné Hoře, Mladé Boleslavi, Příbrami a Rakovníku.
Vltava jako místo k setkání. Festival Poznej Vltavu spojuje kulturu, techniku, přírodu a Prahu skrze její řeku
O sváteční neděli 28. září ožijí pražské břehy Vltavy prvním ročníkem multižánrového festivalu Poznej Vltavu, který představí řeku v celé její šíři a nabídne jedinečný zážitek pro návštěvníky všech generací. Festival vznikl jako oslava Mezinárodního dne řek a jeho cílem je ukázat, jak zásadní roli hraje Vltava v životě města – od technické infrastruktury přes přírodní prostředí až po kulturu a volný čas. Po loňském odkladu kvůli povodním se premiéra ponese ve znamení objevování, sdílení a citlivého vztahu k přírodnímu bohatství, které protéká samotným srdcem Prahy. Součástí festivalu bude i tradiční pražský vodácký závod Přes tři jezy, který pořádají čeští skauti.
„Říká se, že velká města mají velké bulváry. My máme Vltavu — bulvár pod širým nebem, který patří všem. Festival Poznej Vltavu je důkazem, že ta řeka žije s námi,“ říká k festivalu primátor hl. m. Prahy doc. MUDr. Bohuslav Svoboda, CSc. Návštěvníci se mohou těšit na pestrý program podél obou břehů řeky napříč Prahou 1 až 9, od Podolí po Podbabu. Otevřou se běžně nepřístupná místa, jako například plavební komora na Smíchově, zpřístupní se také technické stavby Stará čistírna odpadních vod v Bubenči a její podzemí, Novomlýnská vodárenská věž či Vodní elektrárna Štvanice, kde bude možné nahlédnout do fungování pražské vodohospodářské infrastruktury.
Doprovodný program: divadla, výstavy i zážitky na vodě
Festival zároveň nabídne bohatou kulturní paletu a pomyslným centrem festivalu budou náplavky na Rašínově a Hořejším nábřeží v centru Prahy. Na lodi Tajemství bratří Formanů se odehraje autorské loutkové představení pro nejmladší diváky v podání souboru Damúza, návštěvníci budou moct nahlédnout do inspekční lodi Státní plavební správy nebo si vyrobit repliku malého voru v pobočce Městské knihovny na Hořejším nábřeží, kde bude stát i velký vor Spolku Vltavan. Za návštěvu bude stát hned několik výstav, jedna z nich je věnovaná přímo Vltavě – VLTAVA slavná & splavná – a je k vidění v Jízdárně Pražského hradu. Další expozice mohou návštěvníci vidět i ve Výzkumném ústavu vodohospodářském v Praze–Troji, na Výtoňské náplavce na Rašínově nábřeží a na mnoha dalších místech podél Vltavy. Ti, kteří si budou chtít zažít řeku na vlastní kůži, si pak mohou půjčit kajak nebo paddleboard na Rašínově nábřeží v Kayak Beach Baru.
Komentované procházky s odborníky
Významnou část programu tvoří také komentované procházky vedené odborníky z oblasti historie, architektury a ekologie, kteří návštěvníkům přiblíží příběh řeky i městských čtvrtí, jimiž protéká. V klášteře sv. Anežky se uskuteční speciální komentovaná prohlídka věnovaná vztahu řeky a duchovního života, jedinečná možnost se naskytne těm, kteří zamíří na Janáčkovo nábřeží a nahlédnou do Smíchovské plavební komory nebo na Národní kulturní památku Vyšehrad, kde se výkladu chopí samotný ředitel této památky, Petr Kučera.
Rodiny s dětmi potěší speciální programy připravené na náplavkách i ve vybraných institucích a objektech, od výtvarných workshopů, přes divadlo až po procházky, výstavy i projížďky po řece. Festival nezapomíná ani na vzdělávací složku – na návštěvníky čekají přednášky a diskuse s odborníky na téma ekologie a ochrany vody, stejně jako výstavy zaměřené na historii a architekturu Vltavy.
Přepravu zajistí speciální lodní doprava i tramvaj Architram
Na vodu samotnou láká tradiční skautský závod a možnost volného splutí řeky Napříč Prahou – přes tři jezy, největší vodácká událost svého druhu v Česku. K pohodlnému přesunu mezi jednotlivými festivalovými lokalitami bude sloužit již zmíněný festivalový expres. Nevšední projížďku Prahou nabídne oblíbená Architram – tramvaj s netradičním výkladem o vývoji města podél řeky. Chybět samozřejmě nebude ani doprava po samotné Vltavě, a to v celé její délce, kde se bude festival odehrávat.
Festival Poznej Vltavu Festival Poznej Vltavu pořádá městská organizace Kreativní Praha ve spolupráci s Magistrátem hlavního města Prahy a Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Do programu je zapojeno na padesát partnerů z řad kulturních institucí, městských organizací i neziskového sektoru. Většina aktivit bude pro veřejnost zdarma, u některých bude z kapacitních důvodů vyžadována předchozí registrace. Podrobný program je k dispozici na webu Poznej Vltavu a rezervace lze provádět již nyní na platformě GoOut a prostřednictvím rezervačních systémů jednotlivých aktérů. Poznej Vltavu je nejen příjemným zážitkem o sváteční neděli na konci léta, je pozvánkou k zábavě a setkání, ale také k hlubšímu zamyšlení nad tím, jakou roli řeka hraje v životě města – a jak lze o ni pečovat. |
Tisková zpráva Kreativní Prahy
Trvalé změny PID v říjnu 2025
Od 1. října 2025 dochází k některým dodatečným trvalým změnám autobusových linek ve Středočeském kraji, zejména na Kutnohorsku. Zároveň dojde v průběhu října k trvalému posílení pražské městské autobusové linky 115 do oblasti Chodovce.
Změny jednotlivých linek
115 Zkrácení intervalů celodenně, celotýdenně (ranní špička 6 minut, odpolední špička 7,5 minuty, mimošpičková období a víkendy 15 minut) (termín cca v polovině října v závislosti na termínu další etapy výluky).
354 Zrušení 1 spoje v pracovní dny večer Jirny, Logistický park – Černý Most.
423 Zavedení nové školní linky PID v trase Prosek – Mšené-lázně, U Kapličky. Rozsah provozu: 1 spoj v pracovní dny ráno ve směru Mšené-lázně a 1 spoj v pracovní dny odpoledne ve směru Prosek.
425 Optimalizace provozu, mírné omezení o víkendech.
481 Linka je zkrácena o úsek Uhlířské Janovice / Sázava – Soběšín a tyto spoje jsou převedeny na linku 771.
491 Spoj v pracovní dny Český Brod, žel.st. (7:15) – Louňovice, I.hráz (7:49) nově vynechává první zastávku Louňovice, I.hráz (směr Vyžlovka).
514 Zavádí se v pracovní dny spoj Dobříš, nám. (13:40) – Borotice, Hubenov (14:08).
706 Změna obsluhy zastávky Vavřinec.
743 Dílčí úpravy na některých spojích. Spoj v pracovní dny Souňov (13:56) – Čáslav, aut.st. (14:21) je nově veden i přes Vodranty.
771 Na linku jsou převedeny spoje z linky 481 v trase Sázava – Soběšín a Uhlířské Janovice – Soběšín.
782 Další nový přímý spoj do zastávky Kutná Hora, Žižkov, Fučíkova z linky 805.
783 Dílčí změny časových poloh a změna obsluhy Bernardova.
785 Posílení v odpolední špičce pracovního dne v úseku Kutná Hora,aut.st. – Kutná Hora,Poličany
786 Trasování linky v Kutné Hoře nově mimo sídliště Šipší a zrušení vložených spojů na území Kutné Hory.
788 Trasování linky v Kutné Hoře nově mimo sídliště Šipší.
798 Nové spoje v pracovní dny v trase Benešov, Terminál – Benešov, Dlouhé Pole.
799 Vložení školního spoje Benešov, Terminál – Benešov, Černý les.
801 Omezení spojení do Starého Kolína.
802 Nová linka v trase Kutná Hora, Sedlec, Čechova – Kutná Hora, Šipší, Sběrná – Kutná Hora, aut. st. – Kutná Hora, Žižkov, Poliklinika. Vybrané spoje jsou vedeny do zastávek Kutná Hora, Karlov, Hrnčířská; Kutná Hora, Karlov Na Rovinách; Kutná Hora, Karlov, Klimeška. V základní trase je linka v provozu v pracovní dny cca od 6:30 do 17:30 v intervalu 60 minut.
805 Školní spoj z Kolína je nově ukončen v zastávce Kutná Hora, Hlouška, Na Špici, odkud formou přímého spoje pokračuje jako linka 782 do zastávky Kutná Hora, Žižkov, Fučíkova. Změna obsluhy Libenice.
826 Nový pár spojů do Tlustovous (nyní jezdí výlukově).
Den městské mobility v Příbrami 19. 9. 2025
V pátek 19. září 2025 se uskuteční již tradiční akce Den městské mobility na dětském dopravním hřišti v Příbrami a PID na něm opět nebude chybět. Téměř po celý den se můžete těšit na jízdy historickými autobusy Škoda ŠD 11, Škoda 706 RTO a historickým Příbramským expresem. V areálu dopravního hřiště v ulici Komenského 531 bude připraven stánek PID s propagačními předměty s dopravní tématikou, v němž vám zkušení informátoři rádi zodpoví dotazy týkající se novinek v systému PID. Odnést si odtud budete moci i nějakou drobnost.
Historické autobusy
Historické autobusy Škoda ŠD11 a Škoda 706 RTO na lince PID 1 budou jezdit v půl hodinových intervalech v okruhu mezi zastávkami Březové Hory, Poliklinika, Barandov a autobusové nádraží. Kapacita vozů je omezená. K nástupu doporučujeme využít výchozí zastávku Příbram, Legionářů dopravní hřiště. Místenky se na jednotlivé spoje nevydávají. Přeprava v historických autobusech je zdarma.
Příbramský expres
Po železnici se můžete svézt motorovým vozem řady 820, který bude jezdit mezi zastávkami Příbram sídliště, vlakovou stanicí Příbram a zastávkou Kovohutě, která byla mimořádně vytvořena pro tento den. Přeprava Příbramským expresem je zdarma. Přeprava kočárků a kol je omezená.
Exkurze na pracovišti řízení provozu
- Komentované prohlídky: začátek v 11:30, 13:30, 15:30, 16:30
- Vstup volný
- Přístup z mimořádně vytvořené zastávky Kovohutě
Další program
Celé odpoledne bude pro širokou veřejnost připraven bohatý program, který nabídne k vyzkoušení řadu dopravních prostředků, soutěž škol, informace o bezpečnosti na silnici či servis kol a koloběžek. Vstupné je zdarma. Den městské mobility má za úkol veřejnosti přiblížit přínos jak hromadné, tak individuální cyklo a pěší dopravy po městě. Z tohoto důvodu bude po celý den městská hromadná doprava v Příbrami zdarma.
V rámci doprovodného programu bude probíhat také moderovaná debata se zástupci IDSK (Integrovaná doprava Středočeského kraje) na téma „PID Lítačka“, a to ve dvou časových blocích od 14:15 a od 16:45. Přijďte se dozvědět víc o výhodách používání Lítačky při svých cestách i připravovaných změnách od 1. 1. 2026.