PIDiatr Blaž Vršnik provázel Pražany i Středočechy kampaní k zastávkám na znamení

Naposledy aktualizováno: 01. 07. 2024 | Publikováno 01. 07. 2024

V rámci komunikační kampaně k celoplošnému zavedení zastávek na znamení u autobusů a trolejbusů v Praze a Středočeském kraji seznamovala organizace ROPID cestující s novým systémem také prostřednictvím tří videospotů, jejichž hlavním hrdinou je fiktivní postava behaviorálního specialisty PIDiatr Mh.D. Blaže Vršnika v podání herce a dabéra Jana Vondráčka. Ten zároveň propůjčil už před časem svůj hlas v rámci hlášení zastávek v tramvajích, trolejbusech i autobusech PID.

Série tří spotů navázala svým stylem, duchem i humorem na předchozí úspěšnou osvětovou kampaň PIDikrůček, realizovanou v letech 2022 a 2023. Cílem této kampaně bylo upozornit na některé nešvary při cestová ní MHD, přimět cestující k větší ohleduplnosti nebo dodržování přepravních podmínek, aby se cestování hromadnou dopravou stalo ještě příjemnějším.

Není tedy divu, že i pro kampaň k zastávkám na znamení jsme vsadili na osvědčený a velmi úspěšný formát spolupráce režiséra a scénáristy Štěpána Zálešáka, hlavního hereckého hrdiny Jana Vondráčka a produkci HOFO Media Group. A z ohlasů veřejnosti i z dosahu těchto spotů na sociálních sítích se naše volba ukázala jako šťastná.

„Tři krátké spoty představují odlehčenou formou jednotlivé aspekty nového systému zastavování autobusů a trolejbusů v zastávkách. Věnují se otázkám, co dělat v zastávkách na znamení pro zastavení vozidla při nástupu a výstupu, a snaží se rozptýlit zbytečné obavy z nového systému zastávek. Díky velkému ohlasu těchto videí se podařilo informace o této systémové změně rozšířit i mezi lidi, kteří běžně informační kanály PID nesledují,“ vysvětluje ředitel ROPID Petr Tomčík.