Počet cestujících ve vlacích Pražské integrované dopravy loni opět rostl, na území Prahy je denně využije skoro 160 tisíc lidí

V roce 2018 využilo vlaky Pražské integrované dopravy na území Prahy průměrně 157 633 cestujících každý pracovní den. Meziročně jde o velký nárůst spojený s větším zájmem o cestování příměstskou železnicí i se zapojením dalších rychlíků do systému Pražské integrované dopravy. Nejvíce cestujících využívá vlaky ve směru do Kolína, Benešova u Prahy a Berouna. Roste také podíl cestujících, kteří preferují při cestě příměstskými vlaky jízdenky PID před jízdenkami Českých drah.

„V loňském roce přibylo ve vlacích Pražské integrované dopravy v Praze 20 tisíc cestujících. Je to dané také tím, že se do systému zapojily nově i rychlíky z Prahy směrem do Kolína a do Berouna,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík a dodává: „Pokud bychom srovnali čísla při stejném počtu spojů jako v loňském roce, narostl nám počet cestujících ve vlacích PID skoro o čtyři procenta. Je vidět, že cestování vlakem v Praze a okolí je rok od roku populárnější. Souvisí to i s tím, že stále přidáváme do jízdního řádu nové spoje. Tou poslední největší změnou bylo prosincové zavedení nových spěšných vlaků do Benešova a také do Kutné Hory nebo zkrácení intervalu z Prahy do Říčan na 15 minut i mimo špičky.“

Nejvytíženější pražské železniční tratě v systému PID v roce 2018:

  • Praha – Úvaly (a dále do Peček a Kolína): 37 tisíc cestujících za den
  • Praha – Říčany (a dále do Benešova u Prahy): 34 tisíc cestujících za den
  • Praha – Černošice (a dále do Berouna): 27 tisíc cestujících za den
  • Praha – Zeleneč (a dále do Lysé nad Labem a Nymburka): 23 tisíc cestujících za den

Ve vlacích roste zájem o cestování na jízdenky Pražské integrované dopravy

Stále větší množství cestujících využívá v pražských vlacích také jízdenky Pražské integrované dopravy. „V příměstských vlacích už dnes cestuje na jízdenky Pražské integrované dopravy velká většina cestujících. Lidé se rychle naučili, že jízdenky PID, ať ty pro jednotlivou jízdu, nebo předplatní kupony, vycházejí levněji než jízdenky Českých drah. Navíc na ně můžete dál libovolně přestoupit třeba na návazný autobus. Počítáme, že počty cestujících, kteří ve vlacích upřednostní právě lístek integrované dopravy, dál porostou,“ doplnil Petr Tomčík.

Novinky spojené s jízdenkami Pražské integrované dopravy

Už několik měsíců funguje jedna důležitá novinka. Cestující si mohou říct o jízdenku Pražské integr ované dopravy také na nádraží u pokladny ČD. „Každá železniční pokladna v Praze i ve Středočeském kraji vám pro vaši cestu vlakem umí prodat jízdenku PID. Ta stojí pro stejnou trasu často méně peněz než jízdenka Českých drah. Určitě bych doporučil cestujícím, aby to vyzkoušeli. Až pojedete příště třeba z Nymburka do Kolína, řekněte si u pokladny o jízdenku PID a porovnejte, která cena pro vás bude výhodnější,“ vysvětluje Martin Jareš, zástupce ředitele IDSK pro dopravu.

Nejjednodušší a nejrychlejší nákup jízdenek Pražské integrované dopravy pro cesty po Praze nebo po Středočeském kraji je v aplikaci PID Lítačka. Vyhledáte si v ní spojení a rovnou si tam lístek i koupíte. Stačí na to bankovní karta, která umožňuje platby přes internet. Jízdenku, kterou pak máte na displeji telefonu, ukážete průvodčímu ve vlaku nebo revizorovi, pokud vás zastaví a požádá o ni.