ROPID slaví 30 let, do města pouští zasněnou kampaň Můj čas

Naposledy aktualizováno: 27. 11. 2023 | Publikováno 19. 10. 2023

Tramvaj plná bonbonů, pokojových rostlin nebo autobus proměněný v jedno velké klubíčko vlny. Regionální organizátor Pražské integrované dopravy letos slaví 30 let, v ulicích Prahy se při této příležitosti objeví vizuální kampaň Můj čas, jejímž cílem je ukázat pomocí příběhů pěti různých cestujících výhody MHD oproti individuální dopravě, důvody, proč cestovat právě veřejnou dopravou, a také podpořit vysokou kvalitu, kterou pražská veřejná doprava nabízí. 

 

Čas, který můžete využít jenom pro sebe. Taková je hlavní myšlenka kampaně, která připomíná 30 let postupné integrace veřejné dopravy do systému, ve kterém lze na jednu jízdenku bez starostí cestovat všemi hromadnými dopravními prostředky po Praze i celém Středočeském kraji. „Někdo v tramvaji plete, někdo hraje hry, někdo v ní prostě vypíná a jen tak kouká z okna. Kampaní chceme připomenout, že cestování veřejnou dopravou je každodenní příležitostí, jak využít tento čas lépe než ve stresu za volantem auta,“ přibližuje náměstek pražského primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

„Hrdiny kampaně je pět postav, reprezentujících různé typy cestujících, od malých kluků přes interiérového architekta až po studentku na cestě za tetou na venkov. Každý z nich si cestu MHD užívá jinak a pro každého z nich má čas strávený na cestách jinou hodnotu. To odráží fakt, že veřejná doprava je tu pro všechny a každý má trochu jiné potřeby, což musíme při projektování dopravy a nastavování její kvality zohledňovat,“ doplňuje ředitel ROPID Petr Tomčík.

Kreativní koncept kampaně připravila Sandra Sedlecká z ROPID. „Hlavní myšlenka? Čas. V uspěchané době nejdražší veličina. Čas na práci, na snění, na odpočinek, na konverzaci, čas, který jsme získali ve veřejné dopravě. Čas, kdy jedu z místa na místo. Můj čas na něco skvělého,” představuje Sandra zadání tématu.

“Chtělo to odvahu pustit se do něčeho úplně jiného, než co jsme dělali dosud,” komentuje výroční vizuály šéf marketingu ROPID Filip Drápal. “Oproti dosavadním kampaním je nová kampaň mnohem křehčí, emotivnější a snová. Pro její zpracování jsme oslovili fotografku Štěpánku Stein, které byl tenhle způsob pojetí velmi blízký.”

„Společně jsme připravili vizuální kampaň, která je o fantaziích, zasnění, hravosti, ale i vlastním čase a uvědomění si, jak ho můžeme prožívat. Projekt kampaně Můj čas je něžné zastavení a možná i přenesení do jiné reality, které čas od času potřebujeme všichni,“ doplňuje autorka fotografií Štěpánka Stein.

V nových vizuálech se ROPID zamýšlí nad tím, jak využít čas strávený v MHD. A hraje si s nadsázkou a fantazií. Tramvaj plná pokojovek je únikem před městskou džunglí, přívoz jedoucí na Podhoří může být klidně lodním taxíkem v Holandsku, tramvaj plná bonbonů zase ideálním dopravním prostředkem, jak si ho představují děti.

Soubory pěti hlavních vizuálů určených pro citylighty na zastávkách či letáky v tramvajích rozšíří také kampaň na sociálních sítích i drobné eventové reminiscence na kampaň během roku přímo v MHD a v ulicích Prahy.

Pražská integrovaná doprava v číslech

  • 780 linek metra, tramvají, vlaků, autobusů, trolejbusů, přívozů i lanovek
  • cca 15 000 stanic a zastávek
  • 41 dopravců a cca 5000 vozidel
  • cca 48 000 spojů každý všední den
  • cca 1 300 měst a obcí
  • 3 miliony obyvatel a území pokrývající cca 13 000 km2