Středočeský kraj a IDSK představilo obcím dopravní řešení tramvajové tratě Vozovna Kobylisy – Zdiby – Sedlec
Naposledy aktualizováno: 16. 04. 2025 | Publikováno 16. 04. 2025
Nová tramvajová trať bude dlouhá 5,2 kilometru, začínat bude v zastávce Vozovna Kobylisy a pokračovat v ose současné staré ústecké komunikace II/608 až do Dolních Chaber. Na konci komunikace bude převedena na její východní okraj a pokračovat do Zdib a dále k obratišti v budoucím terminálu Sedlec, jehož součástí bude i záchytné parkoviště P+R s kapacitou 834 parkovacích míst. Trať by měla být dokončena v roce 2029.
Co nová tramvajová trať přinese cestujícím?
Přepravní kapacita bude oproti současné autobusové dopravě zvýšena, budou zavedena nová přímá spojení, trasy tramvajových linek zrychlí a zjednoduší přepravu cestujících do centra Prahy.
Ukončení příměstských autobusových linek v zastávkách tramvajové trati ve Zdibech a Sedlci bude kompenzováno primárně vyšší frekvencí návazných autobusových spojů ve vybraných přepravních relacích. V některých případech dojde také ke zkrácení dojezdových časů a v okrajových obdobích dne k přímému navázání autobusových spojů na příjezdy tramvajové linky 17.
Jaké linky budou zajišťovat provoz na nové tramvajové trati?
Celotýdenní provoz bude zajištěn prodlouženou linkou 17 v intervalu 8 minut v přepravních špičkách pracovního dne, 10 minut v dopoledním období pracovního dne, 15 minut o víkendech a 20 minut ve večerním období. V přepravních špičkách pracovního den bude provoz doplněn linkou 10 v intervalu 8 minut, takže nabízený souhrnný interval v přepravních špičkách pracovního dne bude činit 4 minuty.
Kromě spojení k metru C „Kobylisy“ nabídnou tramvajové linky přímá spojení do dalších lokalit v Praze, jako např. Holešovice, Staré Město, Libeň nebo Vinohrady. Cestující do těchto lokalit tak nebudou muset oproti dnešnímu stavu nuceni v Kobylisích přestupovat na metro a budou moci využít časově výhodná přímá spojení tramvají.
Významné posílení provozu především v mimošpičkových obdobích jak ve směru Klecany, resp. Máslovice, tak ve směru Odolena Voda, resp. Veltrusy:
Mezi Odolena Vodou a terminálem Sedlec budou zkráceny intervaly ráno ze 7-8 na 6 min., v dopoledním období z 30 na 15 min., odpoledne z 12 na 10 min., večer z 30 na 20 min. a o víkendu z 60 na 15 min.
V Klecanech bude nabízen v ranním období interval 5 min., odpoledne každých 7 – 8 min. V okrajových obdobích dne a o víkendech bude nabízen interval maximálně 20 min.
Výrazné zjednodušení a zpřehlednění dopravní obslužnosti:
V Odolena Vodě bude rozšířena nabídka na páteřní lince 880 vedením všech spojů přes zastávku Komenského na Dolní náměstí
Zpřehlednění vedení návazných autobusových linek do Chvatěrub, Zlončic a Kralup n. Vltavou (linka 870) a do Veltrus (linka 872).
Celotýdenně večer a celodenně o víkendech zajištěna návaznost autobusů jak ve směru Klecany tak Odolena Vody od všech spojů linky 17.
Ke konečné tramvaji v Sedlci rychle a komfortně:
Z obcí Máslovice, Vodochody a Hoštice bude nově zajištěno spojení k terminálu Sedlec prodlouženou linkou 656 (v přepravních špičkách pracovního dne každých 30 – 60 min., o víkendu po dvou hodinách), která doplní provoz linky 874.
Z lokality Astrapark v Klecanech bude vedena do terminálu Sedlec nová linka 885 obsluhující Zdiby a Klecany v přepravních špičkách pracovního dne každých 15 –30 min. a o víkendu každou hodinu)
Líbeznice, Předboj a Bašť budou na nový terminál Sedlec napojeny linkami 656 (pouze Líbeznice) a především 878. Tyto linky vytvoří alternativu pro spojení do Prahy ke stávající trase přes Bořanovice a Ďáblice, která je zatížena silnou individuální dopravou.
Ke stažení v PDF:
Prezentace k prodloužení tramvajové trati Praha, Kobylisy – Zdiby – Sedlec