Vizuální identita Pražské integrované dopravy získala prestižní ocenění Red Dot Awards
Naposledy aktualizováno: 27. 11. 2023 | Publikováno 03. 10. 2022
Nová jednotná vizuální identita Pražské integrované dopravy zahrnující logo systému, jeho organizátorů i vzhled jednotlivých dopravních prostředků PID získala prestižní ocenění v jedné z největších světových designových soutěžích Red Dot Awards. Ta každoročně uděluje známky kvality „Red Dot Winner“ těm nejlepším v dané kategorii. Autorské studio superlative.works uspělo v kategorii Korporátní design a identita, a tento projekt se tak může pyšnit známkou nejvyšší kvality. Proces postupného zavádění nové vizuální identity PID plynule pokračuje. V nových barvách už jezdí u 19 dopravců 140 autobusů i elektrobusů v Praze i Středočeském kraji, 6 tramvají typu 14T a KT8D5.RN2P a první vlaková jednotka CityElefant.
„Po jednom z největších českých ocenění v soutěži Czech Grand Design se náš nový vizuální styl PID může pyšnit také jednou z nejprestižnějších světových cen Red Dot. To svědčí jak o kvalitě vítězného návrhu, tak i správnosti naší volby při výběru nové tváře Pražské integrované dopravy,“ uvádí náměstek pražského primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr a dodává: „V aplikaci nového designu budeme samozřejmě pokračovat. Do výroby jdou nové elektrické i motorové jednotky pro městské i příměstské vlakové linky, v novém kabátě budou všechny další modernizace pražských tramvají a také chystaná zakázka na zcela nové tramvaje. Čeká nás také mnoho nových pražských autobusů i trolejbusů. A novým designem jsou podmíněna i připravovaná výběrová řízení na všechny autobusové linky ve Středočeském kraji.“
„Jsme především rádi, že se nový vizuální styl daří implementovat v Praze i Středočeském kraji. Každé pozitivní reakce si vážíme a prestižního ocenění obzvlášť,“ doplňuje Petr Štěpán ze studia superlative.works, které nový design vytvořilo.
„Nový vizuální styl Pražské integrované dopravy byl schválen teprve loni v červnu, už předtím ale jeho autoři ze superlative.works pracovali na novém manuálu, který dnes postupně aplikujeme jak na jednotlivé dopravní prostředky, tak na nejrůznější informační materiály, propagační tiskoviny, a nové logo PID už běžně používáme při veškeré komunikaci. S designéry jsme i nadále v úzkém kontaktu, protože vznikají stále nové typy vozidel, pro která je potřeba připravit detailní manuál ještě před výrobou takového autobusu nebo vlaku,“ dodává ředitel ROPID Petr Tomčík.
„Další důkaz z řad odborné veřejnosti, že je výsledná podoba, která vzešla z naší soutěže, byla, resp. je správná volba. Toto ocenění získají každoročně jednotky českých designérských výtvorů a v kategorii grafický design někdy ani to ne. Podobné ocenění by si zasloužili ale také organizátoři tohoto procesu – ROPID a Magistrát hl. m. Prahy, kterým se daří tento komplexní systém, do kterého je zapojena řada institucí, koordinovat,“ uzavírá ředitelka CZECHDESIGN Jana Vinšová.