Železniční zastávka Na Knížecí bude minulostí
Naposledy aktualizováno: 27. 11. 2023 | Publikováno 09. 12. 2016
Nový grafikon železniční dopravy platný od neděle 11. prosince 2016 přináší i jednu podstatnou změnu na lince S65 (Praha – Hostivice – Rudná u Prahy). Od června roku 2010 končila většina spojů jedoucích po Pražském semmeringu na zastávce v blízkosti autobusového nádraží Na Knížecí a jižního vstupu do stanice metra Anděl. V červnu 2010 byla zastávka vybudována, aby ulehčila dopravu z řepského sídliště při tramvajové výluce na Plzeňské ulici. Konečná zastávka Sídliště Řepy je totiž v sousedství železniční stanice Praha-Zličín, kam motoráky linky S65 jezdí.
„Za více než šest let provozu si získala železniční zastávka Na Knížecí mnoho příznivců, motoráky rozhodně nejezdily prázdné. Abychom nyní kvůli výstavbě nové čtvrti a zrušení této provizorní zastávky cestující neztratili, zajistili jsme prodloužení těchto vlaků až na hlavní nádraží,“ uvádí náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek.
Cestující budou moci zastávku Na Knížecí využít naposled v sobotu 10. prosince 2016. „Od neděle 11. prosince 2016 už budou jezdit motoráky linky S65 opět na smíchovské severní nástupiště, kam jezdily dlouhé roky v minulosti. Ze severního nástupiště budou pokračovat na hlavní nádraží, a tak cestující ze zastávek Zličín, Stodůlky, Cibulka, Jinonice nebo Žvahov budou moci dojet až do centra města,“ doplňuje ředitel Regionálního obchodního centra ČD pro Prahu a Středočeský kraj Alois Kašpar.
„ROPID si ve spolupráci s městskou částí Praha 5 uvědomil dopad této změny na cestující a od 11. prosince 2016 připravil nové navigační značení na zastávku Praha-Smíchov severní nástupiště,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík. Staronová zastávka se nachází bezprostředně u sestupu z lávky, která propojuje křižovatku Dobříšské a Radlické ulice s Nádražní ulicí, a právě hojně využívaná lávka by měla sloužit k cestě cestujících na zastávku. „Přes lávku se dostanete na tramvajové zastávky Plzeňka a Křížová zhruba za čtyři minuty, cesta do metra Smíchovské nádraží nebo pro přestup na vlaky je o minutu delší,“ doplňuje Petr Tomčík.
„Uvědomujeme si, že poloha zastávky severní nástupiště není tak atraktivní jako Na Knížecí, ale možnost dobrého přestupu nebo jízda do centra města bude pro cestující zajímavou alternativou a vytížení vlakových spojů bude minimálně stejné jako dosud,“ říká radní pro dopravu MČ Praha 5 Tomáš Homola.
Na zastávku Praha-Smíchov severní nástupiště zůstal zachován i historický přístup z Nádražní ulice mezi mosty, ale ten není pro většinu přestupujících cestujících na lince S65 ideální vzhledem k dlouhé docházkové vzdálenosti.