Standardy kvality PID (metro)
Standardy kvality Pražské integrované dopravy (PID) stanovující jednotnou úroveň kvality poskytovaných služeb vycházejí z doporučení evropské normy ČSN EN 13 816 a také ze současných finančních možností objednatelů dopravy. Standardy byly nastaveny podle zjištěných klíčových potřeb cestujících tak, aby se mohly stát základem smlouvy se zákazníkem o minimální jednotné úrovni poskytované kvality služby.
Díky zaváděným standardům je možné sledovat, vyhodnocovat a porovnávat plnění jednotlivých aspektů služby a pomocí dalších vyplývajících opatření jejich kvalitu trvale zlepšovat.
Vozidlo metra PID
Obecné podmínky, které stanovují následující vzhled a vybavení vozů metra PID:
- poměr počtu sedících a stojících cestujících
- místo pro kočárek a vozík pro invalidy
- informační a odbavovací systém (např. hlášení stanic, digitální informační panely, aktuální schémata sítě, výňatek ze a smluvních přepravních podmínek PID a další pokyny pro cestující)
- osvětlení, odvětrávání, čistota
- vybavení pro zrakově postižené cestující
- pravidla pro umístění reklamy
- maximální stáří vozového parku
Stanice metra PID
Obecné podmínky, které stanovují následující vzhled a vybavení vstupů do stanic, vestibulů a nástupišť stanic metra PID:
- základní informační a navigační prvky
- jízdenkové automaty, označovače jízdenek
- přesný čas
- informace o tarifu, jízdních řádech, aktuální schéma sítě
- bezbariérová zařízení, prvky pro zrakově postižené cestující
- použití reklamy
STANDARDY KVALITY PID – METRO PID
Standardy kvality – METRO
verze: leden 2017
Základní dokument, ve kterém naleznete jednotlivá ustanovení specifikující požadavky na kvalitu metra PID a sadu indikátorů, kterými se tyto požadavky vyhodnocují.
NÁVAZNÉ PŘÍLOHY KE STANDARDŮM KVALITY PID – METRO PID
Bez příloh.