Vlaková linka S34 se dočkala nových nízkopodlažních motorových jednotek od ŽOS Zvolen

Naposledy aktualizováno: 22. 03. 2019 | Publikováno: 22. 03. 2019 | Tisk

Dopravce KŽC Doprava nasadil zkušebně od 20. 2. 2019 na vlakovou linku S34 z Masarykova nádraží do pražských Čakovic dvě zbrusu nové motorové jednotky řady 813 od slovenského výrobce ŽOS Zvolen. Tyto částečně nízkopodlažní motorové jednotky s kapacitou 65 míst k sezení a až 102 míst ke stání nahradí původní motorové vozy řady 810 s přívěsnými vozy 010.

Od roku 2013 si městská vlaková linka S34 získává stále větší oblibu cestujících, zejména pro svoji rychlost, která směle konkuruje nejen kombinaci autobusu s metrem, ale i individuální automobilové dopravě. Z konečné stanice v Čakovicích dojedete až do centra Prahy za pouhých 25 minut. Čakovice, Kbely i Satalice se poprvé v historii dočkají nízkopodlažních vlaků,“ uvádí náměstek primátorka hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

„Linka S34 je v provozu každý pracovní den v hodinovém intervalu v koordinaci s ostatními vlakovými linkami Českých drah. Každý den přepraví linka S34 až 700 cestujících a tento počet stále roste. Věřím, že s novými vozidly bude cestujících na této lince přibývat ještě rychleji,“ doplňuje ředitel ROPID Petr Tomčík.

„Tyto nové motorové jednotky 813, které jsme nasadili do provozu, jsou aktuálně nejmodernějšími vozidly v Praze a ve Středočeském kraji. My jako dopravce, který je znám především systematickou péčí o provoz historických železničních vozidel, přicházíme nyní s konceptem zcela odlišným: do systému PID nasazujeme to nejnovější, co se vyrábí. Těší nás to, neboť linka S34 není linkou nostalgickou, turistickou a rekreační, ale linkou, která v pracovní dny zabezpečuje rychlé, kvalitní a efektivní spojení okrajových částí Prahy s jeho centrem,“ poznamenal ředitel společnosti KŽC Doprava Bohumil Augusta.

„Věříme, že motorové jednotky 813 + 913.2 z našeho výrobního podniku zkvalitní provoz a komfort cestujících na vlakových linkách hlavního města Prahy a opakovaně s nimi budou cestovat do práce i za volnočasovými aktivitami,“ dodává ředitel ŽOS Zvolen Peter Rešetár.

Nové vlaky jsou vybaveny čalouněnými látkovými sedadly, klimatizací, a Wi-fi připojením na internet. Při výrobě vozidel se nezapomnělo ani na hendikepované. Jednotlivé prvky interiéru jsou označeny také v Braillově písmu a motorové jednotky sú vybavené bezbariérovým WC s uzavřeným odpadovým systémem. Jeden z nástupních prostorů je nízkopodlažní s výklopnou rampou a možností bezbariérového nástupu.

Autorem designového řešení kabiny a stanoviště strojvedoucího je Prof. Štefan Klein, který navrhl tvar čela vozidla i uspořádání stanoviště. Profesor Klein vede oddělení Transport designu na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě je autorem projektu Aeromobil – prvé létací auto. Kromě jiného spolupracoval také na návrhu designu motorové lokomotivy 755.001, která získala slovenskou národní cenu za design

Nové motorové jednotky jsou v Praze od konce února, odkdy probíhá jejich zkušební provoz. Počínaje 25. 3. 2019 budou obě nové jednotky pravidelně nasazovány na všechny spoje vlakové linky S34, které budou nově bezbariérově přístupné.

Linka S34 má celkem 5 stanic (Masarykovo nádraží, Vysočany, Satalice, Kbely a Čakovice) a celou trasu ujede cca za 25 minut. Souběžně s ní jezdí v tomto úseku také vlakové linky S3, R21 a R43 Českých drah.

 

Ke stažení:

  • Nové vlaky na lince S34 (PDF)